515 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hest vil ikke være alene Hest vil ikke være alene

Min nye Fjordhest vil ikke være alene.
Når jeg trækker hende ind i boksen, og begynder at strigle og sadle op, og de andre heste ikke er inde i stalden også så kader hun konstant på dem og går frem og tilbage, og er meget urolig.

Det er lidt træls, for min anden hest Annabell, har ikke noget imod det..

Det er lidt et problem, når vi ikke kan tage de andre heste med ind hver gang.. smiley
Så hvad kan man gøre ved det? kan det trænes væk?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest vil ikke være alene
  • #1   23. apr 2013 Selvfølgelig kan det trænes væk.. Det er et spørgsmål om at tage det stille og roligt og accepterer at hesten er utryg og så guide den til at blive mere selvstændig..

• #2   23. apr 2013 Kan du uddybe det lidt, tak? smiley

• #3   23. apr 2013
    Det tager tid og kaldes seperations angst.

Skal trænes roligt og man skal ikke gå hurtigt frem eller en dag springe over og alligevel tage hesten ind og lade den stå og kalde, så er man tilbage på punkt 1.

Start med at tage hesten ud fra folden og trække den hen til det punkt lige inden den begynder og blive nervøs, hvis det er 10 meter, så vend om og tilbage på folden, er det ind i stalden, så ind i stalden og tilbage på folden.
    Og måske du efter 1-3 dage kan gå 5 meter længere eller stå i stalden 2 minutter længere.
    Men husk at stop før hesten går i selvsving.

• #4   23. apr 2013 min havde det også meget dårligt med det i starten da jeg fik ham og begyndte altid at væve når han var selv. men så gav jeg ham noget at spise og en masser af hø så han havde noget andet og tænke på. og nu kalder han bare lidt på de andre, når det er han er selv fordi han har vænnet sig til det:)
    så bare prøv at gi ham noget andet og tænke på når det er han er selv inde. kan være det hjælper:)

• #5   23. apr 2013 Snak stille og roligt til hesten og lad den mærke du er rolig smiley
    Ros den og evt. giv godbidder eller andet godt, så den får en god oplevelse ud af det smiley

• #6   23. apr 2013 Det kan også godt være at det ikke er fordi hesten er bange for at være alene men fordi at den spiller 'mor-hest' overfor de andre og er bekymrede for dem smiley

• #7   23. apr 2013 Nu er det sådan at man ikke kan "trække" hesten ind og ud, men vi kalder bare og så kommer den og går ind af et "hul" og ind i boksen.

• #8   23. apr 2013 Hvis du selv er rolig, går det med tiden. Mine heste 'flippede' bogstavelig talt, hvis jeg skilte dem ad, og nu er der INTET. Det kaldes tid smiley

• #9   23. apr 2013 Jeg tror at du har ret "The Cherokiees" for ved tidl. ejer kaldte hun ikke og kunne sagtens være alene? smiley hmm.. hvad kan man gøre ved det så?

• #10   23. apr 2013 Skal jeg så tage hende ind i boksen (det er der jeg strigler og sadler op) og så bare lade hende kalde og flippe lidt ud, imens jeg nusser hende og strigler, og giver godbider? smiley går det så væk efter nogle uger?

• #12   23. apr 2013
    Ville netop ikke la' hesten flippe ud, men få den ud på folden igen, inden den gør, så den langsomt vænnes til og være der inde længe og længere tid.

At lære noget, imens man er streseet, kommer der sjældent noget godt ud af.

• #14   23. apr 2013 Men hvis jeg skal til at strigle ovs. så kan jeg go ikke bare lukke hende ud igen?

• #16   23. apr 2013
    JRM - Det er der i træningen ligger, at man lige tager en pause fra andre ting, i den periode man arbejder med det og acceptere at man måske ikke kommer ud og ride i noget tid.

Det er ihvertfald sådan jeg ville arbejde med seperationsangst - tage det i små bidder istedet for at lade dyret stresset rundt :o)

• #17   23. apr 2013 Sådan havde min pony Alix det også i starten fuldstændig lige sådan "underligt" men efter ca 2-3 uger var det ikke så slemt og nu er det næsten helt gået væk;)

• #18   23. apr 2013 Sarah, hvad gjorde du for at få det væk?

• #19   23. apr 2013 Ingen ting! Det kom med tiden, gi den god tid bare rolig det skal nok komme:)

• #20   23. apr 2013 Som de fleste andre siger: træning, træning og træning...........Vi har 3 heste og har bla. trænet dem til at ride ud alene og stå alene på fold.
    Princippet er det same:
    Start med at udsætte hesten for den situation du vil træne, dvs. træk den ind i boksen og direkte ud igen. Næste dag lukker du døren og venter nogle sekunder, næste dag venter du længere osv osv ...............på den måde flytter du hele tiden grænsen for hvor længe hesten kan stå alene. HUSK at en hest skal have oplevet/set situationen ca 5 gange før den kan genkende den og sammensætte det med der skete sidst smiley
    Med god træning kan din hest sagtens lære at stå afslappet alene i stalden/boksen, bare flyt grænsen hver dag smiley
    Det tog 5 dage at lære vores at stå alene på fold, men alle dagene givet godt ud da vi nu kan ride ud og efterlade en hest uden problemer smiley
    Pøj pøj med det smiley

Kommentér på:
Hest vil ikke være alene

Annonce