Hest vil ikke tolte Hest vil ikke tolte
Hejsa
Min skønne stævnehest vil fra den ene dag til den anden ikke gå en ren hurtigt tölt. Han har i 2 år kunne gå den dejligste og hurtigste tölt, men stortest fra den ene dag til den anden kan den simpelthen ikke blive ren på venstre volte. Jeg har underviser på, hesten får massage 2 gange om måneden og lever i sus og dus.
Har i prøvet noget lignende??
jul 2008
Følger: 65 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 2.546
feb 2006
Følger: 47 Følgere: 221 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 3.191
Jeg havde en alm. hestemassør ude til min hoppe, og fik at vide, at hun var fin i kroppen, men da jeg besluttede mig for at få en mening mere fik jeg Jeanette fra Naturalhorsegames ud, og hun fandt straks ud af, at hun havde ondt i hals, ryg og bagpart, hvor bækkenet faktisk var lidt skævt.
Jeanette er certificeret og uddannet fysiurgisk hesteterapeut og afbalancere hesten.
Dvs. hun bruger massage, kranio-sakal terapi, ledmobilisering, laserterapi og afspænding af meridianbaner/akupressur.
Jeg kan stærkt anbefale den slags behandling hvertfald - Det er blidere ved hestens krop end kiropraktik, og kan i langt de fleste tilfælde erstatte en kiropraktor
Håber det kan bruges
feb 2014
Følger: 10 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 74 Svar: 493
Jeg vil næsten vædde med at han har lavet et stunt eller noget som har låst noget fast eller lignende, som fx en kiropraktor skal og ordne.
Jeg har oplevet noget lignende med min gamle hest at han fra en dag til den anden ikke længere ville trave, på trods at jeg havde indlært ham et travsignal som bare sad i skabet.. Fik endnu dyrlæge kiropraktor ud, som fandt en led låsning i lænden.
Så bare fordi han tit får massage betyder det ikke at han ikke er immun for at lave en forkert bevægelse på folden eller rulle på en sten.
dec 2009
Følger: 26 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 112 Svar: 632
Hesten rulle over mod galop hele tiden. I dag var det kun muligt at få den hurtige tölt efter 30 minutters ridning, og den ene af gangene var ned af en bakke.
Problemet er også at pengene ikke er de helt store, når jeg både er under 18 og selv betaler det meste til min hest. Udover det så står jeg i nordsjælland
feb 2006
(Min hoppe har fået 2 behandlinger, og mangler lige den sidste)
dec 2009
feb 2006
Prøver bare at hjælpe
dec 2009
Jeg kan dog kun finde folk der er uddannet som fysiurgisk hesteterapeut vest for storebælt
jul 2008
Følger: 65 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 2.546
Men ja, det er dyrt. Og det er MØGdyrt at have en skadet hest, (om det er lidt eller meget). Min unghest har netop stået 7 uger, haft 2 x dyrlægebesøg og 2 x fysioterapeut-besøg. Så ja. Det kan hurtigt blive dyrt, men der er ikke andet for end at få det til at virke på en og anden måde. Hjælp skal de have. Og rider du på en hest, der er skæv el. lign. i kroppen og skal rettes, så bliver det KUN værre af, at du rider videre u. kontrol m., hvad der er galt. Så kan du risikere at lave en rigtig skade = så kan det blive Rigtig dyrt
Held og lykke
dec 2009
Jeg snakker med en af de mere erfarne ryttere i morgen, og ringer nok efter en kiropraktor
apr 2009
Følger: 51 Følgere: 56 Heste: 3 Emner: 91 Svar: 1.068
dec 2009
Fredag gik han fint så jeg tog planlagt til stævne lørdag, hvor det gik knap så godt.
Han fik derfor massage mandag, hvor hun fandt noget i ryggen og bagpart.
Min ridelærer prøvede ham i går for at se om det bare var mig der havde været stresset eller om det var ham. Her kunne hun i skridten mærke at det ene bagben gik mere op af en fremad. I tolt rullede han og det gik langsomt og han var meget anspændt fortil. Efter to runder slappede han mere af, og min ridelærer ville drive lidt på ham. Så forsvandt hele bagpartiet under ham og han sad nærmest ned. Dyrlægen blev derfor bestilt til torsdag, og siden hun også er kiropraktor dækker forsikringen
dec 2009
Dyrlægen var her i går. Da jeg fortalte hende om alt, ville hun gerne se ham i ham i longe. I trav synes hun han gik sjovt med bagbenene så hun mærkede efter i ryggen og lænden og der var ingen ting
Hun lavede så en bøjeprøve på bagbenene og brokkede han sig over højre bagben.
Hun kunne tydeligt se at jeg ikke var helt galt på den, og hun mistænker spat
Så vi skal til røgten i næste uge
Hest vil ikke tolte