{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
406 visninger | Oprettet:

Træning med en ældre hoppe? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg er begyndt at passe min kusines 23 årige ældre hoppe Sabine. Hun kan stadig skridte, trave og galopere. Bare i trav og galop skal hun self. have nogle skridtpauser, fordi hun er lidt ude af form.

Jeg vil selvfølgelig gerne lave en hel masse med denne her søde hoppe som hun holde til ud over det her så hvis kan en hel masse ideer så ville der være fint smiley

-Rebekka

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning med en ældre hoppe?
  • #1   26. mar 2013 interval træning, ture i terræn og longse

• #2   26. mar 2013 Altså, rent aldermæssigt kan hun da nok godt holde til en del stadigvæk smiley Kommer self. an på hvordan hun har haft det, og om hun har haft nogle skader eller noget smiley

Men min mors hest Prins, der fylder 20 her i maj, ja han bruges til spring, tur, dressur, jordtræning og ringridning smiley Så sent som i sommers red vi ringridningsstævne, hvor vi vandt smiley Så de gamle kan sagtens smiley

Dog rides han ikke hårdt, så det er "kun" dressur på LA niveau ("" rundt om LA, da det jo ikke bare er sådan at ride;)) og han springer 80-110 i spring med rytter smiley Det er så kun grundet mig, da jeg ikke bryder mig så meget om at springe hest, i forhold til pony (og spørg mig ikke om hvorfor ;))

Grundene til, at han ikke rides så hårdt er pga. han for nok 7-8 år siden fik en gaffelbåndsskade, som tog ham 2 år at komme sig over smiley Men han kan sagtens holde til det smiley Nu er det så her om vinteren gigten der plager lidt, men han skal bare holdes i gang smiley

• #3   26. mar 2013 Jeg ville genoptræne hesten korrekt istedet for bare at ride lidt "på må og få". Man risikerer at få lavet en seneskade på hesten ved at ride trav og galop for tidligt i forløbet.... Der ligger et godt genoptræningsprogram på netdyredoktor.dk

• #4   26. mar 2013 Den er lidt ude af form. Det er ikke stævner og sådan det er bare træning:-)

Kommentér på:
Træning med en ældre hoppe?

Annonce