598 visninger
|
Oprettet:
Træning med hest {{forumTopicSubject}}
Min hest er meget smidig på den ene volte men meget hård på den anden hvad kan jeg gøre ved godt jeg kan ride og øve på den volte han er hård i men hvad kan man ellers gøre han er en fjordhest?
Har også et andet spørgsmål: min hest er meget hård i munden da gammel ejer har måske haft lidt for hårdt fat i ham hvad kan jeg gøre? Rider selv meget med bene men hjælper ikke når han løber gemmend ridehuset? Og man sider med slappe tøjler?
Håber på svar;)
jul 2010
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 71 Svar: 831
Det eneste der er at gøre, er at træne. Simpelthen ride rigtig meget på den side, hvor hesten er hård (dog uden at glemme den anden side, da der så bliver uligevægt). Problemet er jo, at hesten ikke er så smidig på den pårørende side, så rid en masse volter, stilninger, bøjninger, osv. osv.
nov 2006
Følger: 102 Følgere: 98 Heste: 2 Emner: 185 Svar: 1.506
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 18
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 2 Svar: 6
jan 2013
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 1.379
Når jeg så var stensikker på, at der intet fysisk er galt med hesten og at sadlen passer, ville jeg gå helt tilbage til basis-signaler. Stop-gå og drej. Når det sidder i skabet i skridt for ganske lette hjælpere ville jeg begynde at arbejde med traven.
Galoppen ville jeg først tage hul på, når hesten fungerer optimalt i skridt og trav.
Derudover ville jeg lave diverse strækøvelser med hesten fra jorden. Og så ville jeg longere den i grime eller kapsun for at få løsnet ryggen op på den....
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.105
Hesten er stiv, fordi hans muskler er underudviklede og stramme på den ene side. Du skal have ham bøjet af. Hav fokus på bagbenene: Indvendige bagben skal træde til tyngdepunktet - ikke udvendige! Tving ikke hesten med vold til at bøje, men ved den om det ved små, lette tag i tøjlen, indtil hesten giver efter, og ros så ved at slippe tøjlen.
Træning med hest