{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
537 visninger | Oprettet:

Træning med en 4 års? {{forumTopicSubject}}

Hej piger.

Jeg købte Fabian (min pony) for 4 uger siden, og synes selv han har knyttet sig meget til mig.
Jeg har siddet og set nogen videoer og faktaer omkring piger der træner sine ponyer fra jorden. Jeg er en pige på 13 år, og ved ikke så meget om det men kunne utrolig godt tænke mig at lære min pony at ligge sig, problemet er bare om jeg godt kan kan lære min pony og ligge sig hvis han kun er 4 og jeg er 13? Er det for tideligt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning med en 4 års?
  • #1   7. sep 2013 Mig og en veninde slap hendes 4 års løs i ridehuset efter en ridetime, så tog vi udstyr og det hele af og lod ham gå rundt, og når han rullede sig roste vi ham med en godbid, så han blev nede og så nussede vi ham, så han blev vant til at vi gerne måtte være der imens han lå ned, heste er flugtdyr, derfor skal de have utroligt meget tillid til dig for at de vil ligge ned:) Men ellers som Sabine siger så start med de grundlæggende, at få en hest til at ligge sig på kommando er ret svært. Start stille og roligt, og ellers så arbejd dig op, lær først hesten at neje/bukke og så skub lidt imens ud roser for at blive nede, til sidst vil de fleste rolige heste lade sig vælte:)

• #2   7. sep 2013 Nej nu må I lige hjælpe en gammel stramsur dressur tante, som ikke fatter en meter af alle jeres fagudtryk..

Hvad er:
    Elevator
    Kompas

Bakke kan jeg næsten regne ud...;o)

• #3   7. sep 2013 Elevator øvelsen er såmend, at hesten, uden tvang, sænker hovedet ned mod jorden. Denne øvelse e super god, for når hesten har hovedet nede mod jorden løber der beroligende indofiner rundt i kroppen på hesten, som får den til at slappe helt af.

Kompas er jeg ikke helt sikker på, men jeg mener det er en øvelse hvor hesten drejer sig i nord, syd, øst og vest. Hvor du fx beder den flytte bagdelen fra nord til øst, så skal den stoppe ved øst, og blive der til du beder den flytte rumpen videre (-:

• #4   7. sep 2013
    ... Nu er jeg måske en negativ skid, men det er vel tvang i og med at den skal sænke hovedet når man ligger pres ned af i grimen? :b

• #5   7. sep 2013 Med tvang mente jeg at hive den ned (-: Men ja, en lille smule pres kan du sagtens kategorisere som tvang (-:

• #6   7. sep 2013 Det er vel bare positiv og negativ forstærkning...

Et lille pres så skal nakken ned, slip pres = ros.... Jeg lærte til ryttermærke undervisning at slip for pres er den største ros hesten kan få og ikke foder som mange tror.

• #7   7. sep 2013 Enig Lene. Det er bare at bruge negativ og positiv forstærkning (-:

• #9   7. sep 2013 Jeg ville starte med Ute Lehmanns fundamentklasse inden du begiver dig ud i diverse "store" tricks smiley og så kan du selvfølgelig lave de små sjove tricks som smile, kysse og ryste smiley Du kan finde fundamentklassen på youtube.

Kommentér på:
Træning med en 4 års?

Annonce