Hjælp med træning!! {{forumTopicSubject}}
Hej alle... Jeg har været ude og prøve en hest som jeg overvejer at få part på.... Men denne hest er blevet tævet en gang da ejerne besluttede at den skulle i træning hos en berider... Inden den kom i træning var den super fin i dressuren...
Men efter den er blevet tævet af ham træneren, er der sket det at hesten er blevet lidt nervøs... Dette siger sig selv...
Men når man rider hesten i dressur, kan man dårligt lægge ben til den og hvis du får prikket bar en lille smule, drøner den afsted og man kan næsten ikke stoppe den, (groft sagt)...
Jeg ville høre om der er nogen der ved hvordan man evt kan træne dette op så man kan bruge schenklerne igen... Synes det virker meget mærkeligt, for på tur er han noget bedre end i ridehallen eller på ridebanen når man rider dressur...
Håber virkelig i kan hjælpe...
apr 2011
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 17
- dette er meget forskelligt fra hest til hest, men det her ville jeg nok gøre håber det kan bruges
jun 2006
Følger: 24 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 24
apr 2011
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 17
jun 2006
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.739
Så hvis din hest kan gå frme for stemme, eller let tap med pisken, kan du bruge det som frem signal. Så træner du simpelthen at stoppe hesten. dvs, du trækker i tøjlen, når hesten stopper, giver du slip på tøjlen, så hesten lærer at stop får det ubehagelige til at stoppe.
Når hesten kan dette, altså du tager utrolig let i tøjlen, kan man begynde at se på shenkler.
Her har du så muligheden for hurtigt at kunne stoppe din hest hvis han begynder at løbe, fordi stopsignalet netop sidder godt. Så husk, når hesten går hurtigere, skal du fjerne shenklerne.
Går den for hurtigt, trækker du let i tøjlen. Hvis din hest så stikker af, kan du grundet den effektive stop, hurtigt få den ned i tempo igen
Det tager tid for en hest at komme sig over en dårlig o+plevelse, og en ting du kunne gøre, var også at få professionel hjælp, af en som ved noget om 'problem' heste
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 75 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.473
min ene vallak var også ekstremt følsom for signalerne da jeg fik ham, blev af min træner rådet til at lave lidt sidebevægelser så han var beskæftiget i hovedet og fik mærket benene samtidig, hvilket hjalp utrolig meget for mig....
jun 2006
Hjælp med træning!!