{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

Hjælp med træning!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle... Jeg har været ude og prøve en hest som jeg overvejer at få part på.... Men denne hest er blevet tævet en gang da ejerne besluttede at den skulle i træning hos en berider... Inden den kom i træning var den super fin i dressuren...
Men efter den er blevet tævet af ham træneren, er der sket det at hesten er blevet lidt nervøs... Dette siger sig selv...
Men når man rider hesten i dressur, kan man dårligt lægge ben til den og hvis du får prikket bar en lille smule, drøner den afsted og man kan næsten ikke stoppe den, (groft sagt)...
Jeg ville høre om der er nogen der ved hvordan man evt kan træne dette op så man kan bruge schenklerne igen... Synes det virker meget mærkeligt, for på tur er han noget bedre end i ridehallen eller på ridebanen når man rider dressur...
Håber virkelig i kan hjælpe...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp med træning!!
  • #1   12. sep 2013 den er nok bange for at være i ridehallen. jeg ville nok starte stille og roligt ud og lave halve parader ikke arbejde for meget med den, og vænne den til, at man bruger benene igen. hvis den så løber stoppe den helt op, venter 4 sek. og rider stille og roligt frem igen. ellers lave noget med slange gange på mange buer, kun med benene så man presser den til at lave mange øvelser kun med ben.

- dette er meget forskelligt fra hest til hest, men det her ville jeg nok gøre smiley håber det kan bruges smiley

• #2   12. sep 2013 det har intet med ridehallen at gøre, for det er faktisk i det hele taget, men på tur acceptere han det bar bedre... der hvor han mest gør det er i dressuren, når han skal til at bruge røven, når man klemmer med schenklerne for at få røven med, så går han helt kold... og der er intet galt med hverken ryg eller noget, for som sagt er han fin på tur og der kan du klemme en lille smule mere end du kan i dressuren...ved godt det er lidt indviklet men har prøvet at fortælle det på den måde som jeg nu kan... smiley

• #3   12. sep 2013 okay så har jeg misforstået det lidt sorry smiley

• #4   12. sep 2013 gør ingenting, er også lidt svært at forklare.... smiley

• #5   12. sep 2013 Jeg tror en løsning kunne være at træne stop signalet, da det tydeligvis (efter hvad jeg har fprstået) både er stop og frem, den er lidt gal med. Så som en start, skal du helt glemme hvor hesten holder hovedet. Lige nu skal det ikke se kønt ud. Ikke noget med at rette på hoveholdning ved hjælp af tøjlen.
    Så hvis din hest kan gå frme for stemme, eller let tap med pisken, kan du bruge det som frem signal. Så træner du simpelthen at stoppe hesten. dvs, du trækker i tøjlen, når hesten stopper, giver du slip på tøjlen, så hesten lærer at stop får det ubehagelige til at stoppe.
    Når hesten kan dette, altså du tager utrolig let i tøjlen, kan man begynde at se på shenkler.
    Her har du så muligheden for hurtigt at kunne stoppe din hest hvis han begynder at løbe, fordi stopsignalet netop sidder godt. Så husk, når hesten går hurtigere, skal du fjerne shenklerne.
    Går den for hurtigt, trækker du let i tøjlen. Hvis din hest så stikker af, kan du grundet den effektive stop, hurtigt få den ned i tempo igen smiley

Det tager tid for en hest at komme sig over en dårlig o+plevelse, og en ting du kunne gøre, var også at få professionel hjælp, af en som ved noget om 'problem' heste smiley

• #6   12. sep 2013 ville også få øvet stopsignalet i første omgang...

min ene vallak var også ekstremt følsom for signalerne da jeg fik ham, blev af min træner rådet til at lave lidt sidebevægelser så han var beskæftiget i hovedet og fik mærket benene samtidig, hvilket hjalp utrolig meget for mig....

• #7   12. sep 2013 oki tusind tak for rådende, nu er det jo som sagt ikke min hest men en jeg har prøvet og ejerne vil tydeligvis helst ikke sende ham til en prof igen da de jo er bange for hvordan det skal gå...

Kommentér på:
Hjælp med træning!!

Annonce