{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
611 visninger | Oprettet:

unghest, hjælp med træning {{forumTopicSubject}}

Hej hg.
Jeg har fået en ny hest på 3 år, for cirka en uge siden.. Vi købte ham ved en hestehandler, som har hentet ham i Holland, derfor har han ikke lært at være inde i enten boksen eller staldgangen alene, hvordan skal jeg lære ham det, nogle gode råd?

jeg købte en unghest, fordi jeg gerne vil prøve en hest med noget spænding i, og meget arbejde. Så ingen negative kommentar tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  unghest, hjælp med træning
  • #1   10. aug 2012 Man køber en ung, "spændende" hest, fordi man vil have lidt arbejde, men man ved ikke hvordan man gør?

• #2   10. aug 2012 Altså min hest er heller ik vant til at stå alene på staldgangen. Hun kan blive pænt urolig, men jeg står ved hende og fortæller hende at det helt okay og der ik sker noget, hver gang jeg kan mærke at hun er ved at blive rolig roser jeg hende, hun er stadig lidt urolig, men det er fordi at hun jo er en unghest, og hun vil jo gerne se hvad hendes venner laver også er der jo også mange mærkelige lyde, hvor hun ik kan se hvor lyden kommer fra. Men har fået afvide at man skal lade hesten stå det samme sted hele tiden om det udenfor eller indenfor, så lad for gudskyld lade hesten vende sig til at stå der også lige så stille rykke den et andet sted hen og vise at der ik sker noget og det er lige så trykt ved at stå her som over ved det andet sted. Snak med den hele tiden for at vise at du er der og at der ik sker noget. Men hest havde heller ik stået i boks før og hun sagde ik noget til at stå i boksen, bare hun har sin mad er hun glad:) Men som sagt ros hesten hver gang den gør det rigtige:) Det er jo en unghest og den vil jo gerne ha' at der skal ske noget hele tiden, så den står nok og kigger og rykker lidt på sig, hele tiden fordi den vil jog følge med i hvad der sker hele tiden, men det svært at ha' en unghest, de ved jo ik så meget og de ved jo ik hvad der er rigtigt og forkert, og de kan være nogle bøller;) Held og lykke, og tillykke med din nye hest!:)

• #6   10. aug 2012 har selv arbejdet meget med ungheste og kan kun give de andre ret. Du skal have hjælp af en med erfaringer hjemme hos dig. Da det er så ung en kan det hurtig gå glat.

Men tillid er alfa ommega. Den skal ind i en boks med hø og stå så den har noget at æde og så sammen med andre. når den er tryg ved det så træk den ind alene giv den noget mad og efter noget tid så luk en eller 2 mere ind og luk dem evt ud når der er ro på.
    Tit og ofte finder de hurtig ud af det

• #7   11. aug 2012 jeg sagde ingen negative kommentar!
    jeg kan desværre først få hjælp i næste måned, har sgu da tænkt over det!

• #8   11. aug 2012 han skal i tilridning i næste måned.. men trænger til smed, derfor bliver jeg nødt til selv at prøve.. Han er bange for smeden...

• #9   11. aug 2012 man får jo først erfaringen, når man har prøvet det.. jeg ved da godt man skal have hjælp, men da dem jeg havde snakket med omkring det, først har tid i næste måned. Så kunne jeg bare godt tænke mig at høre lidt omkring det..

• #10   11. aug 2012 hej tillykke med din unghest smiley
    jeg ville starte med at have en hjælpe hest med inde i stalden, i en boks ved siden af. og så have noget foder i krybben ( så han forbinder at hver inde med mad).
    jeg ville også have en hest inde i en boks, når han står på staldgangen, så han kan se den heletiden. kan han løfte ben og trækkes med ?
    Hvis det var mig, ville jeg lave nogen øvelser med ham, så han kommer til at stole på dig.
    Og husk at han er ung. Så han får sikkeret brug nogle fri dag hvor du kunne klapper den dag. det har mine i hvert fald haft brug for. og så lyt til din mave fornemmelse:)

• #11   11. aug 2012 han er utrolig nem, men ligeså snart man vil ud på ridebanen, og øve med ham.. Så går han helt amok, hvis der ikke er en hest med :-(. han er ved at lære at få løftet bene, da smeden var der i går, og han gik helt amok smiley

• #13   12. aug 2012 pas på med at tænke at den går amok, så du ikke bliver bange for den smiley
    og i starten er det fint at tage en anden hest med. for her i starten skal han lære at stole på dig. Og det kommer han ikke til hvis du er verdens slemmeste;)
    det tager tid inden han lære det.

Kommentér på:
unghest, hjælp med træning

Annonce