{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Vil ikke ride dressur på bane??? {{forumTopicSubject}}

Jeg har mig en skøn hoppe, men så snart vi skal ride dressur på bane (ridehal og udendørs), så vil hun intet. Hun hidser sig op og tripper. Jeg synes jeg har prøvet mange ting, som muligvis kunne hjælpe. Pludselig spænder hun vildt meget op og ligger an til at stejle :S

Men så når jeg rider en tur, og rider lidt dressur de steder hvor det er muligt, slapper hun helt af og spænder ikke op. Det virker vildt underligt i mit hovede.?

Er der andre som har prøvet ligende? Eller er der nogen der har nogle ideer til hvad jeg kan gøre? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke ride dressur på bane???
  • #1   18. okt 2011 Kan det være en mental tilstand hos dig der stresser hende?

• #2   18. okt 2011 Det kan måske godt være. Ønsker bare at gøre det godt igen inden det går galt.

Hun har haft en længere periode hvor det gik vildt godt, men så kom det igen.

• #4   18. okt 2011 Måske det keder hende ?

• #5   18. okt 2011 Så snart man sætter i trav, så kommer de der små flip..

• #7   18. okt 2011 Jeg har også tænkt på at det keder hende. Men jeg synes det er svært at underholde hende, når det er dressuren som er byggestenen for alt andet smiley

Hun plejer at være ret ligeglad når man longere hende smiley

• #8   18. okt 2011 Jeg tror også det har noget at gøre med at du mentalt forbereder dig på det kan blive skidt Julie :o)

Har set dig ride hende nogle gange på VDR og synes du gør et kæmpe stykke arbejde med hende :o) Men du ser også af og til anspændt ud - tror du bliver meget fokuseret når du rider på bane og fuldstændigt glemmer at afspænde din krop :o) Hvis det giver mening?

Måske lidt undervisning ved en der kunne være meget opmærksom på jeres konflikter ville hjælpe jer? :o)

• #9   18. okt 2011 Angående det med at de kan kede sig i dressuren - så har jeg selv et styks rød hoppe, som keder sig frygteligt hvis jeg laver det samme og det samme og det samme på bane :o)

Men efter jeg har skiftet underviser og er blevet meget mere opmærksom på ikke at ride tilfældigt og hele tiden ændre mine øvelser og mine linjer, så er hun blevet meget mere koncentreret og tilpas når vi rider på bane - og er begyndt at arbejde med mig i stedet for som Montana at lægge an til at stejle og blive småhysterisk :o)

• #10   18. okt 2011 Tja, det kan godt være at det er sådan Christine smiley
    Synes bare ikke jeg tænker over det når jeg sætter mig op på hende.

Vil rigtig gerne have undervisning. Har bare ikke råd til det desværre smiley

• #12   18. okt 2011 Nogen gange sker det ubevidst :o) Kan også ske at det simpelthen bare er fordi du bliver så koncentreret om at hjælpe hende, at du bliver anspændt :o) Hun virker til at være en meget følsom hest, som hurtigt reagerer :o)

Øv, for den da - hvad med så måske at spare sammen så du en gang i mellem kan få en omgang undervisning? :o) Bare lige det at få et indspark så man har noget at arbejde videre med :o)

• #13   18. okt 2011 Når jeg rider synes jeg også at jeg laver alle mulige øvelser bare for at der sker noget hele tiden smiley

Tvivler på at der bunden, da hun har været så fin på samme bund smiley

Ja, bør nok spare sammen til noget undervisning, så man kan få at se om det vil gøre en forskel smiley

• #14   18. okt 2011 hmm - jeg ville umiddelbart sige hun trængte til en forandring måske bruge naturen lidt i noge dage til træne dressur måske lidt spring eller en tur til stranden smiley
    hvis nu det skulle være noget du lade op til som gjorde hnu reagere negstivt i forhold hvad du forventer prøv lad en anden ride hende som ikke har noigen forventninger til hvad hun gør - og gør hun intet ja så har du dit svar smiley

• #15   18. okt 2011 Julie: Ja, det er dyrt med undervisning, men det er jo oftest pengene værd :o) Bruger pt i dyre domme på undervisning, da jeg tager al den undervisning jeg kan få ved min træner på begge heste - og det kan mærkes :o) Så sparer jeg dem andre steder ;o)

Det er selvfølgeligt altid nemt for os andre at sidde at kloge i den - men i bund og grund er det dig der kender hesten :o) Og der er jo ikke andet at gøre end prøve sig frem :o)

Og så når du skal have undervisning finde en som er i stand til at sætte sig ind i jeres problemer og give konkrete værktøjer DU kan bruge til noget :o) Gode undervisere er desværre en mangelvare i området :o/

• #16   18. okt 2011 Præcis.

Men det er rart med noget andet input end det jeg selv tænker smiley

Måske skulle jeg finde en der har lyst til at prøve hende, selvom hun ikke er nem de første mange gange smiley

• #17   18. okt 2011 Jamen du har helt ret - nogen gang har man brug for lidt inspiration :o) Det er så der jeg har et kanon samarbejde med Rune, så det sker ind i mellem han får en sms fra mig med et eller andet DUMT spørgsmål - men så får jeg lige det på plads ;o)

Og hopper er bare ikke nemme at ride - de skal opbygge tillid til rytteren før de falder til ro :o) Så ikke noget at sige til at hun vil være svær i starten :o) Men find en rytter, som ved hvad de laver, så du ikke får skabt problemer for dig selv :o)

• #18   18. okt 2011 Hehe ja.

Synes bare det er svært at finde en god rytter som passer til hende´s temperament smiley

• #19   18. okt 2011 Det er jo desværre ofte et problem der følger med manglende kvalificeret undervisning - så er det begrænset hvad der er af dygtige ryttere at tage af :o/

Ville hjertens gerne hjælpe dig, men synes ikke det er fair overfor Montana i forhold til min størrelse - der er hun alligevel lidt for lille :o)

• #20   18. okt 2011 Ja, hun er en bette hest smiley

• #21   18. okt 2011 Hvad med at snakke med sådan en som Lotte eller Christina O om de måske ville hoppe på hende en gang eller 2? De er altså ved at være ret dygtige ryttere :o)

• #22   18. okt 2011 Jo, det var slet ikke nogen dårlig idé. Hører dem lige ad inden de næste par dage smiley

• #23   18. okt 2011 Synes jeg da du skal prøve :o)

Kommentér på:
Vil ikke ride dressur på bane???

Annonce