{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pony vil ikke ride stævne?
  • #1   26. jan 2011 *stivner

• #2   26. jan 2011 Byt ham til en ny pony..

• #3   26. jan 2011 Kunne det tænkes, at det have noget at gøre med, at gearstangen (pisken) ikke er i nærheden? smiley

I så fald er det set mange gange før.

• #4   26. jan 2011 Kan det være dig som er anderledes i en stævnesituation? Ved i hvert fald for mit eget vedkommende at jeg bliver så nervøs at jeg helt glemmer at ride og det mærker ponyen altså..

Ellers kan det være at han er usikker på de nye omgivelser, så måske du bare skulle lade ham kigge på stævnepladsen stille og roligt og ellers bare rose ham når han virker til at være faldet lidt ned eller i det mindste gør tegn på at løsne lidt op

• #5   27. jan 2011 hvis han er fin på opvarmningsbanen, tyder det meget på, at du måske kunne være meget nervøs? og din pony kan mærke det.
    De mærker det med DET SAMME!
    -eller har i haft nogle uheld derinde?
    kan han ikke lide at være selv på en bane?

(-:

• #6   27. jan 2011 Lad være at starte stævner. Så slipper din pint for den strees

• #7   27. jan 2011 hmm jeg tænker også at det nok faktisk er rytteren der gør at ponyen stivner....er du begyndt at tænke....bare den nu ikke stivner igen lige som sidst ? (så har du nemlig allerede placeret den situation i hovedet på dig selv og dermed i kroppen på hesten) ;O))

Jeg ville starte en hel masse bitte små stævner og så lade være at stille op for at gennemføre men blot forsøge at starte og så skal dit succeskriterie være at komme ind på banen....når I klarer det med bravour så må det næste kriterie være at ride en enkelt volte eller andet uden at stivne ;o) det kan godt være det tager et par stævner og hvad så ;o)) gør det til en god oplevelse for jer begge

• #8   27. jan 2011 Enten er det fordi du bruger andre af de kunstige hjælpemidler end normalt, og ellers er det dig der er problemet... smiley

• #9   27. jan 2011 Hejsa

Jeg vil gøre lige som Mette K. anbefaler...

Jeg selv ved det er mig som er problemet og ikke hesten, den er galt med, så nu starter jeg stille og rolig op med små stævner så jeg kan få min nervøsiter på plads først også arbejde mig opad..

PØJ PØJ med procektet..

• #10   27. jan 2011 <b>Fjordlænderen</b>
    synes bestemt ikke man ''bare'' skal bytte sin pony/hest, hvis det ikke lige går efter rytterens hovede (; !
    en hver hest kan lære det, så det jo ligemeget hvor længe det tager?
    Bare man er glad for den pony/hest, det er det vigtigste.

• #11   27. jan 2011 Vil tro det er dig der er problemet.
    Hvis det ikke løser sig, må du jo droppe stævnerne. smiley

• #12   27. jan 2011 Ja som Mette K siger, glem alt om præmier og alt det hurlumhej, det er alligevel bare stof og pap smiley

Det er jo jer to der skal have det sjovt sammen...
    Det er surt at skulle betale for at ride banen rundt for at ride ud igen, men nogen gange kan det bare være det der skal til smiley
    Du kan jo sagtens starte et par klasser, hvis du alligevel ikke skal springe smiley

• #13   27. jan 2011 Tror pony og ejer trænger til at se noget nyt, men ikke stævner endnu da ponyen ikke virker frisk på det. Tag ud nogle steder og lån et ridehus i ikke har været i før og tænk det som et stævne når du rider ind. Det kan være din pony ikke kan lide at ride alene når den kan se andre på opvarmningen. Men prøv at tage nye steder hen og rid før du tager ud til stævner smiley

• #14   27. jan 2011 prøv at ride nogle ture hvor i ser en mase nyt, og kør over og rid på andre andre steder en normal dag smiley

• #15   28. jan 2011 *jeg bytter altså bare ikke lige min pony ud helt ærligt!!*

nårh men det lyder som en super ide at køre andre steder hen og ride men jeg har været ude på tur SÅ mange gange, men jeg forstår ikke hvor det er det er mit problem fordi jeg siger hele tiden til mig selv ''iokk vær nervøs'! og jeg synes det virker men jeg siger også til mig selv ''bare nu ikke han stivner igen lige som sidste gang! det er rigtig det kan være det er der for:)
    tusind tak for alle komantar:D

• #16   28. jan 2011 Det din fejl, fordi din hest kan mærke den mindste smule nervøsitet. smiley

Kommentér på:
pony vil ikke ride stævne?

Annonce