2.825 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Når hesten bider sig i tungen. Når hesten bider sig i tungen.

Så lige en video på youtube, med en masse "skrækbilleder", hvor rytterne rider med bid.
Midt i alle disse "forfærdelige" billeder er der så nogle billeder af forskellige heste, der har bidt sig i tungen og selvfølgelig bløder.

Jeg har da også redet på min tidl. pony, hvor den lige pludselig blødte voldsomt ud af munden, men selve hullet i tungen er minimalt, der er bare mange blodkar i tungen.

Andre der, som mig er rigtigt godt og grundig træt af alle de forkerte sammenlignerne vi nu til dags hører om?
Her mener jeg ikke kun omkring bidet, men ligeså meget alt muligt andet.

Jeg beklager hvis nogle mener jeg generaliserer, men det er nu en gang den nemmeste måde, at skrive tingene på.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når hesten bider sig i tungen.
  • #2   20. mar 2010 Ja, blev så harm, da jeg så det.

Selvfølgelig var der også nogle billeder, hvor man kunne ønske sig vedkommende sad face o face her i mit køkken, så man havde en ærlig chance for, at fortælle vedkomende hvad man syntes og dennes ridning.

• #3   20. mar 2010 helt enig..

• #4   20. mar 2010 Enig med dig...

Et billeder kan jo været taget i et uheldigt øjeblik hvor det ser meget voldsomt ud. Men hvis man ser helheden er det sikkert ikke så slemt.

• #5   20. mar 2010 Heste kan bide sig selv i tungen ved mange ting. det er ikke kun bid..
    Men bid kan muligvis være årsagen til det sker hyppiere,,
    Men min hest bed sig selv i tungen den anden dag da han spiste. Men Syntes det er forfærdeligt hvis man som rytter bliver anklaget for at være ond ved sin hest hvis men rider med bid og den har nappet sig i tungen..

• #6   20. mar 2010 til hestens værns 100 års fødselsdag på christiansborg var der en hest (nævner ikke navn og race) som blødte ud af munden under showet. den blev redet ud et andet sted end de andre for at undgå publikum så rytteren viste tilsyneladende at hun havde taget så hårdt at den blødte, men fuldførte alligevel showet!
    Det synes jeg slet ikke er ok ! Så man kan heller ikke sige at det aldrig er rytterens skyld men self kan hesten bide sig i tungen (jeg har godt nok aldrig set det)

• #7   20. mar 2010 katrine:
    du ved da ikke om det var rytterens skyld?
    det kan da lige så godt være fordi den havde bidt sig uden det var hendes skyld.. hun ville måske bare beskydte sig selv mod anklager, som vil komme med.. selvom hun måske ikke kunne gøre for det..

• #8   20. mar 2010
    Selvfølgelig kan hesten komme til at bløde ud af munden, det kan den da - hvis den dog har en tendens til det, vil jeg mene man burde overveje hvorfor ;).

Men udover det, så syntes jeg der burde gøres noget mere for at diske heste der bløder ud af munden - om det er pga. de har bidt sig eller pga. bidet, så skal de ikke færdiggøre et program eller lulle rundt på opvarmning.

• #10   20. mar 2010
    Men det nu ikke noget nyt at det ikke bliver gjort :o)

• #11   20. mar 2010 Janni: Absolut men synes det er foragteligt at hun rider videre når hun ved det.

• #12   22. mar 2010 Selvfølgelig kan hesten komme til at bide sig i tungen uden at man har været hård i munden på den.

Til et show havde jeg nok også fortsat.......

Men ryttere, hvor det er normalen, at den bider sig i tungen og man fortsætter, burde have et los i r....

Kommentér på:
Når hesten bider sig i tungen.

Annonce