Når hesten bider sig i tungen. Når hesten bider sig i tungen.
Så lige en video på youtube, med en masse "skrækbilleder", hvor rytterne rider med bid.
Midt i alle disse "forfærdelige" billeder er der så nogle billeder af forskellige heste, der har bidt sig i tungen og selvfølgelig bløder.
Jeg har da også redet på min tidl. pony, hvor den lige pludselig blødte voldsomt ud af munden, men selve hullet i tungen er minimalt, der er bare mange blodkar i tungen.
Andre der, som mig er rigtigt godt og grundig træt af alle de forkerte sammenlignerne vi nu til dags hører om?
Her mener jeg ikke kun omkring bidet, men ligeså meget alt muligt andet.
Jeg beklager hvis nogle mener jeg generaliserer, men det er nu en gang den nemmeste måde, at skrive tingene på.
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.359
Selvfølgelig var der også nogle billeder, hvor man kunne ønske sig vedkommende sad face o face her i mit køkken, så man havde en ærlig chance for, at fortælle vedkomende hvad man syntes og dennes ridning.
dec 2006
Følger: 73 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.249
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.328
Et billeder kan jo været taget i et uheldigt øjeblik hvor det ser meget voldsomt ud. Men hvis man ser helheden er det sikkert ikke så slemt.
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 48 Heste: 8 Emner: 28 Svar: 1.023
Men bid kan muligvis være årsagen til det sker hyppiere,,
Men min hest bed sig selv i tungen den anden dag da han spiste. Men Syntes det er forfærdeligt hvis man som rytter bliver anklaget for at være ond ved sin hest hvis men rider med bid og den har nappet sig i tungen..
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.069
Det synes jeg slet ikke er ok ! Så man kan heller ikke sige at det aldrig er rytterens skyld men self kan hesten bide sig i tungen (jeg har godt nok aldrig set det)
dec 2006
Følger: 73 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.249
du ved da ikke om det var rytterens skyld?
det kan da lige så godt være fordi den havde bidt sig uden det var hendes skyld.. hun ville måske bare beskydte sig selv mod anklager, som vil komme med.. selvom hun måske ikke kunne gøre for det..
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.972
Selvfølgelig kan hesten komme til at bløde ud af munden, det kan den da - hvis den dog har en tendens til det, vil jeg mene man burde overveje hvorfor ;).
Men udover det, så syntes jeg der burde gøres noget mere for at diske heste der bløder ud af munden - om det er pga. de har bidt sig eller pga. bidet, så skal de ikke færdiggøre et program eller lulle rundt på opvarmning.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.972
Men det nu ikke noget nyt at det ikke bliver gjort :o)
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.069
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 18 Svar: 582
Til et show havde jeg nok også fortsat.......
Men ryttere, hvor det er normalen, at den bider sig i tungen og man fortsætter, burde have et los i r....
Når hesten bider sig i tungen.