Når hesten bider sig fast {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg står i den ulykkelige situation at min ellers så stabile fjordhest er begyndt at bide sig voldsomt fast i venstre side. Han svarer slet slet ikke på biddet/tøjlen i den side. Det skal så lige siges, at det kun er når vi skal galoppere at der er et problem.- Men det er så også et enormt problem.
Kan jeg risikere at komme med et forkert signal der går at han bider sig fast, eller kan det være grundet smerter i ryggen? (Han har lige fået ordnet tænder, så det skulle IKKE være det). Jeg er rigtig frustreret, og håber at der er nogle der ligger inde med nogle gode råd til hvad jeg kan forsøge mig med, da det virkelig ødelægger vores ellers så gode træning.
Jeg vil gerne have HÅRD konstruktiv kritik, og al verdens gode råd! gerne for dem som har prøvet det selv.
jul 2007
Følger: 47 Følgere: 42 Heste: 4 Emner: 12 Svar: 321
( Jeg tror måske det er, hvad Tinka og jeg har døjet med)!
okt 2007
Følger: 55 Følgere: 61 Heste: 1 Emner: 67 Svar: 534
Jamen at han bider sig fast!
Han slår fra, løfterhovedet smider ryggen, og er fuldstændig ustyrbar! Han svarer kun minimalt på den højre, og jeg ved godt det er et tegn på at han ikke er redet helt korrekt frem, men ih hvor er jeg modtagelig overfor gode råd
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Smerter, manglende balance, stivhed/at han er låst i den side, kan også være noget med sadelen
jan 2010
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 72 Svar: 1.759
Skete der noget specielt før han begyndte? Kom det meget pludseligt, eller blev det sådan lidt værre og værre?
jul 2007
Følger: 47 Følgere: 42 Heste: 4 Emner: 12 Svar: 321
- Kan ikke sige andet end, Vi red os fra det! ;S
apr 2006
Følger: 63 Følgere: 89 Heste: 1 Emner: 88 Svar: 3.488
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
okt 2007
Tandlægen sagde at han faktisk havde fine tænder, men at han lige havde nogle få spidser som blev taget, så det skulle være i orden.
Det er noget der er kommet gradvist, kan er blevet værre og værre og især her efter at det er blevet sommer! han koncentrerer sig slet ikke når vi galoppere, og jeg ved snart ikke mere hvad jeg skal gøre, for jeg kommer desværre (ved godt det er en kæmpe fejl) til at tage fat i tøjlen af bare frustration.
er der nogle gode øvelser til stivheder og dårlig balance? Er det bare volter og 8taller i massevis eller hvordan? Og nogle der har et godt fif til at få den til at give efter?
okt 2007
Jeg vil mene at jeg rider meget med lår og sæde, og bruger kun tøjlen til de halvparader der skal laves. Og så kommer jeg til at tage fat, når han stiver sig og tager biddet. ellers er jeg ikke en tøjlerytter.
jan 2010
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 72 Svar: 1.759
Og sørg for ikke at tage i tøjlen, også selvom du bliver hidsig/frusteret! Jeg ved godt hvor svært det kan være, men det må du virkelig ikke. Start med bare at rid langs hovslaget for løse tøjler og lær ham at slappe af i galloppen på den problematiske volte. Når han slapper af og lytter til dig, så kan du begynde at forlange noget af ham.
Og husk at få tjekket for ting der evt. generer ham i hans krop eller i hans udstyr (:
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 56 Svar: 1.388
Hun er super dygtig. Se hendes hjemmeside.
Når hesten bider sig fast