{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.538 visninger | Oprettet:

Hesten bider {{forumTopicSubject}}

Hej står i det lille problem at min hest er begyndt at bide.
han har aldrig nogen sinde bidt mig før, men de sidste to dage er han gået fuldstændig amok med at bide mig, så jeg har blå mærker over alt på min arm når jeg kommer hjem.
så jeg håber virkelig at i har nogen gode ideer til hvad jeg kan gøre for at få ham til at stoppe med det.
og nej gider ikke kommentare med at jeg skal slå ham igen eller bide ham. for slår ikke min hest!!!
pleas hjælp mig:)!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesten bider
  • #1   26. nov 2012
    Det ville hjælpe at fortælle hvornår han bider dig :o)

• #2   26. nov 2012 Han gør det når jeg trækker ind fra fold, i boksen, og under træning:/

• #3   26. nov 2012 det eneste tidspunkt hvor han ikke gør det er når han står bundet på staldgangen, eller når han går løst ude på folden.

• #4   26. nov 2012 Hmm.. Jeg plejer at komme med en hurtig refleks og give dem et puf på mulen - ikke slå, men give dem en forskrækkelse smiley

• #5   26. nov 2012 Synes det er mærkeligt at han ikke gør det når i står på staldgangen? o.O

• #7   26. nov 2012 Jeg havde bidt igen eller dasket til ham med bagsiden af hånden. Eller også havde jeg skubbet hans hoved væk og sagt med bestemt stemme NEJ.

Men nu vil du jo ikke 'slå' din hest, så mit eneste forslag er at sige nej og skubbe hans hoved.

• #8   26. nov 2012 Hvor gammel er din hest?
    Vores havde en overgang hvor han også hjorde det, da han var 2-3 år.
    Jeg holdte ham så også i grimen mens jeg trak ham og vil han bide skubbere jeg til hans mule med den hånd jeg holdte ham i grimen med.
    Nu er han 4 og gør det ikke mere. smiley

• #9   26. nov 2012 Lena det der med at puffe til mulen så han viger væk med hovedet og får en chok har jeg prøvet men han gør det bare igen.
    Team kolind, ved ikke hvorfor han ikke gør det på staldgangen. måske fordi han står bundet:/

• #10   26. nov 2012 Når han gør det så skub ham væk og ignorer ham i lidt tid, derefter anerkende ham, og sådan bliver du ved. Når du trækker ind fra fold, så træk ned af i træktorvet og sig højt stop eller nej eller noget du synes passer bedst smiley

• #11   26. nov 2012 Ticktack han er 2/5 nu her.

• #12   26. nov 2012 Han afprøver dig...det er en slags dominans. Og det går ikke værk efter 2 dage, men kun ved at være konsekvent over for ham når han gør det. På et tidspunkt stopper han. smiley

• #13   26. nov 2012 Ticktack,
    okay mange tak for svaret, så vil jeg bare forsætte med det, da det også er det jeg gør lige nu. var bare ikke helt sikker på hvad jeg skulle gøre, da han aldrig nogen sinde har bidt før, og han plejer altid at være helt vildt sød:)

• #14   26. nov 2012 Så lidt. smiley
    Vores er nu også en vild sød dreng, men han fik lige en fase hvor han afprøvede os og bed når vi trak med ham...tålmodighed og konsekvens har dog afhjulpet problemet og han gør det ikke mere.
    Som sagt, for at undgå at blive bidt...da de virkelig er hurtig til at trække hovedet til sig igen...tager du fat i grimen mens du trækker ham, så kan du meget hurtigt skubbe, puffe til ham med hånden du holder grimen med. Jeg brugte yderlig stemmen og sagde samtidig energisk "NEJ".
    smiley

• #15   26. nov 2012 Har selv haft en hest som bed både mennesker og dyr hvis der var en hest som gik forbi. I starten kunne man ikke være sikker på at man ikke fik et hak i armen eller andet.
    I starten tog jeg nogle gulerødder hvergang folk skulle forbi og bad hende rykke ind til siden, hver gang fik hun en godbid imens de gik forbi. Men når hun bed ud efter dem, var hånden lige oppe at makere at det var ikke okay, rørte hende ikke, men med hurtig bevægelse så hun fattede at det skulle hun ikke gøre.
    På den måde stoppede hun med at bide. Hun kan jeg selvom jeg ikke står ved siden af hende, bede hende om at gå ind til siden og stå oppe ved hoved og bare sige "neeej" når hun lægger ørerne for meget tilbage og viser tænder. ( Ja min hest viser tænder når den er sur xD )

• #16   26. nov 2012 Ved ikke om det virker smiley
    Men læste engang at hvis en hest bider eller napper så skal du ikke slå den eller daske til den for så starter du en ''leg'' som især unghest laver..
    Istedet skal man råbe ''AV AV'' og hoppe og danse rundt. Hesten skulle så blive forskrækket og stoppe med det smiley

Som sagt, ved ikke om det virker. Kan huske det fra Kelly Marks bog ''Gode Manerer'' smiley

• #17   26. nov 2012 Jeg ville sige højt og bestemt "NEJ!" Og stampe i jorden. Og derefter gå min vej i 20 sekunder. Og så komme igen og prøve igen. Blive ved hvis den bider igen. Man skal være tålmodig smiley
    Hvis du har træktov/grime på den, må du gerne rykke lidt i den eller ryste lidt voldsomt med tovet. Han skal mærke det er forkert, men ville bestemt ikke bruge vold.

• #18   27. nov 2012 Okay mange tak for svarene alle sammen:)

• #19   28. nov 2012 Det jeg ville gøre og som jeg har gjort ved andre heste, er at når den bidder mig eller prøver på det, så bakker jeg den, da når en hest bakker overgiver den sig, det er noget den har med, fra da den gik ude i det fri og det er også noget den bruger ude på folden smiley

• #21   28. nov 2012 Forkert. En hest har kun korttidshukommelse på 3 sek. smiley

Kommentér på:
Hesten bider

Annonce