{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hesten bider
  • #1   26. dec 2008 kikker med da min shetter også er begundt at bide efter han bliv kasteret

• #2   26. dec 2008 det var da sjovt laban også først efter han blev kastereret

• #3   26. dec 2008 Ignorer det..

• #5   27. dec 2008 bakker felicia op jeg slår ikke mine heste men hvis de opfører sig til fare for andre og mig selv så får de en lappet

• #6   27. dec 2008 gør som vores nabo engang gjorde med deres hest den ville også bide men så blev det ham alså for meget så han bed hesten igen og den bed aldrig mere

• #7   27. dec 2008 Vi har mange ungsheste og avlshingste hos os, og vi nægter at have en hest hos os som ikke kan opføre sig ordenligt.
    Da vi fik vores svenske hingst hjem i feb, var han også RIGTIG slemt til at bide, og han bed virkelig for alvor. Så hver gang han bed efter os, fik han den lige igen.
    Det gør vi også med ungsheste hvis de napper efter os, de får en på lampen med det samme, om det så er hånden, snoren eller filen, der er det nærmeste.

Jeg vil heller være ondt et øjeblik og hesten forstår meningen med det samme, end at der en dag sker noget mere alvorligt.

Ingen af vores heste bider mere end 1 til 2 gange og så er den forstået og mig og hesten har det fint sammen..

• #9   27. dec 2008 Ved min unghingst (og unghoppe for den sags skyld) virkede det at ignorere det.. Før slog jeg dem også, men det virkede ikke ved ham, da han gjorde det pga. opmærksomhed og selvom det var dårlig opmærksomhed var det opmærksomhed, så han blev ved og jeg magtede ikke en hest der napper hele tiden, men det virkede at ignorere når han gjorde det og ved at holde ham væk fra foderet indtil han stoppede med at true så holdt han også op med at true..

• #10   27. dec 2008 Gi den en på mulen! - og vis hvem der bestemmer.

ikke for at være ond, men gør det for gud's skyld.
    -Matilde (:

• #11   27. dec 2008 det er ikke nødvendigt at slå sin hest læg hårdt i jeres stemme når den bider og sig det vil du ikke ha det har jeg gjordt med mine der ville bide og det har hjulpet

• #12   27. dec 2008 Hvis den stadig ikke høre efter, så læg stemmen til.

Hvis du ikke vil slå den, så kan du også bare vifte den væk med armene og bruge stemmen virkelig meget! - det hjælper ved min.

men der er bare nogen heste, der er ligeglade med hvad deres ejer syntes så? - gi den et dask hvis det går helt galt!

- Matilde.

PS: det er ikke for at gøre hesten ondt, men hvis man har en hest, skal man også kunne straffe den, så den kan få respekt for en.

• #13   27. dec 2008 et dyr får heller ikke respekt ved at slå den

• #14   27. dec 2008 hesten er et MEGET MEGET stærk dyrt.
    og det kan bide MEGET MEGET hårdt.

så jo, man må godt gi den et dask hvis den bider!

• #15   27. dec 2008 Bakker felicia op. Det skal have respekt for dig! Hvis den finder ud af den kan bider dig begynder den måske at lave andre ting

• #16   27. dec 2008 det er ikke kun mig det går ud over, det er alle der er i stalden og jeg er så bange for at det en eller anden dag bliver et barn han bider

• #17   27. dec 2008 Du kan sætte et skildt op hvor der står: Han/Hun Bider
    Eller noget i den stil, Og bed dem om at slå den over mulen hvis den napper dem

• #18   28. dec 2008 hej igen jeanette han er ung så det skal stoppes nu
    hved godt at vi alle er glade for vores dyr men nogle gange skal der bare lidt hårde metoder til
    den vil blive ved med at prøve dig af så du skal sætte dig i respekt ellers tager det overhånd og kan udvikle sig til andre ting
    lap den over mulig og brug din stemme kraftigt.

jeg har 3 heste og deres personlighed er alle forskellig
    ninna var vild som jeg ved ikke hvad da jeg fik hende som 2 års og måtte desværre være hård så jeg ikke selv kom til skade

shætteren kan ikke lide mænd så da kæmper vi hvergang med smed og dyrlæge da den skal finde ud af at de altså er gode nok

og føllet er bare en føl endnu fræk og kluntet, men den skal også lære at respekt ellers kan vi jo ikke komme i byen når tiden kommer

tænk ikke så meget hvad siger de andre men gør det du synes er rigtigt, men husk den bliver stærkere med årene

hilsen anette

• #20   28. dec 2008 felicia .: Hvordan kan du få dig til at tage en pisk med og pisk hesten når den vender røven til dig? Selv om den skal opdrages? Jeg synes det lyder lidt brutalt ? Ved ikke om det er mig

• #21   28. dec 2008 jeg bakker felicia op det er til ens eget forsvar og sikkerhed hesten er et stort dyr hvis man ikke får overtaget er det kun en udvej slagtehus i sådan et tilfælde
    så nogen gange lyder det brutalt men det hjalp jo
    og hvad ville du gøre hvis du havde en hest der sparkede efter dig

• #22   28. dec 2008 Jeg bakker selvføgelig hende op !!!!
    Ja ville nok gøre det samme, ville bare ikke gøre det hård for selvom den skal have respekt skal den jo ikke være bange for en! For så sener i livet kan den måske blive bange for pisken. Men Jeg sagde jo ikke det var forkert, synes bare det er lyd lidt brutalt:
    Jeg havde altid en pisk ved mig, vendte den røven til, så fik den sådan et rap med pisken.

• #27   28. dec 2008 smiley

altså, man skal joo ikke bare være ligeglad hvis en hest bider en. får så tror den bare den kan sparke og bide løs på en til sidst s;

og man kan jo også DØ af det smiley

Kommentér på:
hesten bider

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce