Godbidder under træning ? :] {{forumTopicSubject}}
Hejsa HG
Vil I ikk være venlige at svare på dette her ? :b
<b>Bruger du godbidder under træningen(horsemanship, klikkertræning osv.):
Hvorfor/hvorfor ikke:
Kommer din hest dig i møde på folden:
Har du godbidder med til den:
Hvorfor/hvorfor ikke:
Følger din hest efter dig uden tov:
Går den bag dig, eller ved siden af dig:
Har du godbidder i hånden eller i lommen, når den gør det:
Hvorfor/Hvorfor ikke:</b>
Jeg svare også lige selv :b
<b>Bruger du godbidder under træningen(horsemanship, klikkertræning osv.):</b> Nej :]
<b>Hvorfor/hvorfor ikke:</b> fordi bølle bliver helt vildt ukoncentreret, bider og tænker kun på at få noget
<b>Kommer din hest dig i møde på folden:</b> Ja :]
<b>Har du godbidder med til den:</b> Nej ;]
<b>Hvorfor/hvorfor ikke:</b> Så kommer alle de andre heste bare hen og omringer mig xD gjorde det den første dag, og fortrød virkelig :b
<b>Følger din hest efter dig uden tov:</b> Jep
<b>Går den bag dig, eller ved siden af dig:</b> Bagved :]
<b>Har du godbidder i hånden eller i lommen, når den gør det:</b> Nej :]
<b>Hvorfor/hvorfor ikke:</b> Fordi Bølle som sagt bliver helt vildt ukoncentreret og går oppe ved siden af mig og bider mig :s
Jeg er interesseret, fordi jeg fik at vide af min veninde, at jeg var ond mod min stakkels pony, fordi jeg ikke belønnede den med godbidder.
Men som jeg har svaret i spørgeskemaet, så bliver Bølle helt vild. I stedet roser jeg bare ved at ae ham og tale sødt til ham, og give ham en lille pause :]
Er jeg ond ?
Og så fordi jeg synes det er vildt, at en af mine andre veninder kunne være stolt over at hendes part fulgte efter hende uden tov, da hun havde godbidder i lommen x]
Jeg mener, at hesten skal kunne lide mig for den jeg er, og ikke for de godbidder jeg giver ham ?
Det eneste han får, er en gulerod ind imellem, og så lidt slikkesten efter træning - er det bare mig der er helt forkert på den ? :b
Det blev ret langt, men tis nu på det og svar xD
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 212 Svar: 5.037
Nej
Hvorfor/hvorfor ikke:
Fordi hesten skal ikke kun gøre ting fordi den vil have maden
Jep
Nogle gange en gulerod som den får når vi er kommet ind..
Vi har en fold hvor der går en gang ind til ridebanen - så de hænger sammen. De er ikke glade for hjørnet derude fordi hegnet sge tik tik tik, så hvis han bare går lige med ind(uden tov) så får han en gulerod inde på folden.
Hvorfor/hvorfor ikke:
beskrevet ovenfor ^^,
Jep
Bagved
Har du godbidder i hånden eller i lommen, når den gør det:
Nej
Hvorfor/Hvorfor ikke:
Som sagt skal de ikke gøre det for at få mad, men fordi jeg beder ham om det(altså dårligt eksempel med at gå efter mig, men eksempelvis øvelser)
- De bliver også bare lidt ukoncentreret
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 212 Svar: 5.037
benytter kun godbidder som hygge når jeg pudser om dem i stalden, mens jeg muger eller rydder lidt op og sådan
Vores får nemlig også regelmæssigt gulerødder fordi de styrker deres tænder - at de har noget at gnave i, og så synes jeg det er hyggeligt lige at gi dem noget "bum" men 1 kg rækker laaaaang tid
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.578
<b>Hvorfor/hvorfor ikke: </b> Hvis jeg gjorde var det fordi at hun skulle belønnes. Det kan man selvfølgelig godt med ros fra stemme, men nu alligevel. Men personligt bruger jeg aldrig godbidder til min hest pga. hun bliver træls at have med at gøre hvis hun får noget.
<b> Kommer din hest dig i møde på folden: </b> Næsten altid, ja.
<b>Har du godbidder med til den: </b> Nej.
<b>Hvorfor/hvorfor ikke: </b> Hvis jeg havde godbidder med ville hun blive sur og tvær at have med at gøre. Også hvis man har godbid med ud på folden.
<b>Følger din hest efter dig uden tov: </b> Ja når vi træner det. Dog ikke hvis der er græs.
<b>Går den bag dig, eller ved siden af dig: </b> Begge dele, alt efter hvor jeg vil have hende.
<b>Har du godbidder i hånden eller i lommen, når den gør det: </b> Hvis ikke de få jeg ville tage med var brugt så havde jeg nok. Men ikke for at gøre brug af dem.
<b>Hvorfor/Hvorfor ikke: </b> Hun bliver træls når hun får godbidder.
dec 2006
Følger: 69 Følgere: 68 Heste: 6 Emner: 352 Svar: 4.849
Hvorfor/hvorfor ikke: fordi jeg ikke bruger det xD
Kommer din hest dig i møde på folden: nogle gange
Har du godbidder med til den: for det meste, men den får ikke altid
Hvorfor/hvorfor ikke: Fordi hun er meget asocial, og er først nu efter 2½ år begyndt at stole på mig, så plejer at have dem med, for hvis hun så kommer når man kalder, så bliver hun belønnet med sådan en og en masse ros :D'
Følger din hest efter dig uden tov: ja
Går den bag dig, eller ved siden af dig: ved siden
Har du godbidder i hånden eller i lommen, når den gør det: nej
Hvorfor/Hvorfor ikke: For ser det ikke som noget specielt som hun skal belønnes for, det er self godt, men man kan ikke fodre en hest for alting den gør, så skulle man jo give den en, hver gang den tog et skridt xD
sep 2007
Følger: 46 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 179
Bruger du godbidder under træningen(horsemanship, klikkertræning osv.): Nej.
Hvorfor/hvorfor ikke: Det er der íngen grund til. Jeg roser bare hesten.
Kommer din hest dig i møde på folden: Jep men hun stopper lidt væk så må jeg lige hente hende
Har du godbidder med til den: Ikke på folden.
Hvorfor/hvorfor ikke: så kommer de andre bare
Følger din hest efter dig uden tov: Ja
Går den bag dig, eller ved siden af dig: Begge dele.
Har du godbidder i hånden eller i lommen, når den gør det: Nej.
Hvorfor/Hvorfor ikke: fordi jeg sjældent har noget i lommen.
Inde i stalden, får hun næsten altid en gullerod eller to
Hun kan got puffe hårdt til en hvis hun gerne vl have en gdbid, men så siger jeg altså også "NEJ!" bestemt, og går væk. det skal hun altså ikke bare fordi hun er utrolig madglad
så nej du er ikke ond.
jul 2007
Følger: 28 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 247 Svar: 980
Hvorfor/hvorfor ikke: FORDI JEG ER VED OG GENOPTRÆNE MIN PONY OG JEG SYNES DET MOTIVERE MIN PONÝ OG JEG ROSER DEN JO MED GODBIDDERNE!
Kommer din hest dig i møde på folden: HAR KUN HAFT DEN SIDEN FEBRUAR ' DEN HAR KUN VÆRET LØS I RIDEHALEN, OG DER KOM DEN MIG I MØDE!
Har du godbidder med til den: PÅ FOLDEN? NOGLE GANGE.
Hvorfor/hvorfor ikke: FORDI NOGLE GANGE FORTJENER DEN EN LILLE GODBID !
Følger din hest efter dig uden tov: JA!
Går den bag dig, eller ved siden af dig: FORSKELLIGT! MEST BAG VED! DA DEN SNUSER TIL JORDEN..
Har du godbidder i hånden eller i lommen, når den gør det: NEJ?
Hvorfor/Hvorfor ikke: BEHØVER JEG IKKE ;D
jan 2007
Følger: 105 Følgere: 179 Heste: 3 Emner: 353 Svar: 3.401
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.651
- Normalt nej, men til at indlære nye ting fx tricks, har jeg brugt det før.
Hvorfor/hvorfor ikke:
- Fordi det motivere min hest. Meningen er at den skal forstå det godt. Det er ikke pointen, at den kun gør det for godbidden - og den for heller ikke godbidder hver gang, når den har lært det.
- Ja, det plejer den..
- Nej, det er yderst sjældent. Med mindre jeg lige har spist æble og den skal have skroget xD
Hvorfor/hvorfor ikke:
- Ser ingen grund til det.
- Ja, men det kommer lidt an på situationen
- Det kommer an på hvad jeg beder den om.
Har du godbidder i hånden eller i lommen, når den gør det: Nej, aldrig.
Hvorfor/Hvorfor ikke:
Godbidder under træning ? :]