{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Børn og overvægt {{forumTopicSubject}}

Med stor fare for at træde over tæerne, opretter jeg nu dette indlæg...

Hold da kæft mand hvor kan jeg få lettere kvalme når man sidder og ser på hste på HG og så kommer ind på en profil hvor en 12årig vejer mindst 30 kg. for meget... Hvad er det der går galt? Så vidt jeg har ladet mig fortælle så forbliver de "big fat mama" resten af livet! Nu er jeg jo selv pæn og slank, med et BMI på de 20 som anbefalet og i rimelig, fysisk form så jeg FATTER slet ikke, at BØRN kan rene rundt og være SÅ fede! Nogen som kan fortælle mig hvad der går galt? Altså er det forældrene som propper dem med slik, chips cola og kører dem i skole i stedet for at stikke med en gulerod og en cykel? Hvem bærer "skylden" for den fedme?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børn og overvægt
  • #3   26. sep 2009 Rosin: Ja du er bestemt ikke overvægtig =)

• #4   26. sep 2009 Ved sq ikke smiley er 172 og vejer 63-64 smiley og cykler 20 km hver dag ?
    Ved sq ikke lige..

• #5   26. sep 2009 Det hele bunder i forældrene ikke tager ordentlig ansvar for børnenes kost..
    Fedme er ikke et et gen eller noget arveligt man får fra forældrene, det er noget man bliver.

Synes også det er utroligt sørgeligt at se på nogle gange.. men tror desværre det er en udvikling der hverken er til at bremse eller gøre noget ved..

• #6   26. sep 2009 jeg er 14år, og normalt vægt, er 172 høj, og vejer 44kg.
    Jeg bliver ALDRIG kørt , er blevet kørt til hesten 2 gange, men ellers er det tog, bus, cykle, gå osv.

Men jeg kender også en der er MEGET overvægtig, hun har aldrig taget en BUS, bliver ltid kørt, både til skole, som ligger 3km væk, og veninder osv..tror det har meget at gøre med forældrene.

• #7   26. sep 2009 børnefedme = forældresvigt. Børn kan ikke selv købe ind, lave sundt mad, og vælge fra når forældrene har købt et bjerg fredagsslik.

Er selv undervægtig, ikke noget jeg er stolt af, men jeg kan ikke gøre noget ved det.. jeg spiser ligesom resten af familien, og spiser ligeså meget som min far !(:

men tror ikke jeg er undervægtig i virkeligheden, det er kun det der BMI der siger det.. er bare spinkelt bygget(:

• #8   26. sep 2009 ********************************************************************************''
    Det skal lige siges, har lige haft sundheds uge, på skolen,
    og der fik vi afvide at man sagtens kan være normalt-undervægtig, og samme tid være smæk fed inden vendig, der er bare mange der har et forhøjet forbrændings fabrik, så de forbrænder bare af at stå op,
    men at være fed inden i er ligesp farligt som at være normalt fed..

• #9   26. sep 2009 En god huskereglen er som regl.. (kan godt svinge for nogen)
    Men ens højde -10 til +5 kg. Alt efter om man er spinkel eller kraftig knoglebygning..

Jeg er 177 og vejer 72.. så det passer meget fint..

Man kan self. kun bruge den hvis man er "voksen" +18 år.

• #10   26. sep 2009 Nu er min bedsteveninde lidt fed, hun rider, cykler i skole HVER dag frem og tilbage, det er kun hvis der er glat, eller sådan noget de køre hende.
    Hun spiser det samme som mig, jeg vejr 40kg og er 168ca. Men hun er lille hun er ca 150 lidt højre, og hun vejr vidst i 50'erne det er ikke sådan at hun er vildt fed syntes jeg! Men der er det ikke hendes forældres skyld!

• #11   26. sep 2009 Jeg er 180 & vejer 58kg.
    - jeg føler ikke selv jeg er tyk, men alligevel føler jeg at jeg godt kunne tabe mig 3- 5kg uden det gjorde noget.

noget jeg virkelig ikke kan ha det er folk som ER undervægtig også siger de; åh, jeg er bare så fed, jeg skal vidst på slankeur. De gør det jo kun for at få opmærksomhed og for at få befræftet af andre at de er tynde s;.

• #12   26. sep 2009 jeg vejer selv 20 for meget... og er bygget sådan er det er rigtig rigtig svært at tabe mig smiley + jeg har dårlige ben hvilket gør det svært for mig og gå og løbe ;D dog cykler jeg en del ;D

• #13   26. sep 2009 Stine: Så er der os den anden side (:
    Nu er jeg jo pænt tynd, og jeg ved virkelig ikke hvordan jeg kan tage på! Jeg spiser konstant, men dyrker os meget motion.

Men der går mange rundt og siger at jeg er alt for tynd, det er så heller ikke særlig fedt at få afvide når man er tynd og prøver at gøre noget ved det, som de fede måske prøver at gøre noget ved det smiley

• #14   26. sep 2009 og det skal liges siges at jeg ikk spiser usundt, elelr noget lignende... jeg er rigtig sund og har jeg været altid og dyrker også motion hver dag i over 1 time smiley

• #15   26. sep 2009 Jeg har en pige der er lettere overvægtig.
    Min skyld tja det vil mange mene, men hun får mad efter råd fra en diætist. Slik og sodavand er udelukkende en enkelt dag om ugen og der er begrænsninger på.
    Hun er 147 cm og vejer 55 kg.
    Og aktiv, jo det skulle jeg mene hun er. Hun går til svømning 2 gange om ugen og ridning 1 gang om ugen. Plus vi går ture dagligt. Og så den idræt i skolen.
    Meget af hendes familie på far siden er overvægtige, så jeg vil til dels tro det er generne der spiller ind også.
    Jeg har foruden hende 2 normalvægtige børn, hvor den ene ligger på grænsen til det spinkel. Så maden er der vist ikke så meget i vejen med.

• #16   26. sep 2009 Det er ikke kun forældres skyld... børn født med for lavt stofskifte har svært ved at tabe sig og selvom de spiser som andre børn forbrænder de ikke så meget og derved langsomt tager på. mange børn tager også først på når de når den alder hvor de får lommepenge og selv kan købe slik.... det er jo svært som forældre at forhindre.... Jeg er selv overvægtig, men har langt bedre kondition end nogle af mine tyndere veninder... jeg kan sagtens ride flere heste og dagen og cykle og stå på rulleskøjter og svømmer flere gange om ugen.... jeg taber mig bare ikke... men min kondi er meget bedre end mine veninders der har meget bedre stofskifte, de har bare ingen kondi.....

• #17   26. sep 2009 Reikke, ja jeg tror også det har noget at gøre med generne, jeg ahr en kusi ne på 8år, der er kraftigt overvægtigt,
    Moren er omnkring 120kg for tyk, og faren er omkring 50, men de spiser sundt osv, de kan bare ikke tabe sig, hun cykler også selv til skole, går til svømning, og ridning, og fodbold, så tror også det har noget at gøre med generne,

• #18   26. sep 2009 Som mandre har sagt så er det sikkert forældrene der skyld i barnets vægt..

Jeg er 12 år. Min højde er 165 (da jeg var til sundhedsplejske fik jeg at vide at jeg var FOR høj) og min vægt er ca. 51-53 .. ?

• #19   26. sep 2009 Jeg cykler hver dag i skole (der er kun 5min. til min skole), også rdier jeg self. (det er jo en sport) Og så går jeg også til Badminton smiley

• #25   26. sep 2009 jeg blir sparket ud og cykle 10 km til skole og ud til hesten osv. Min mor er totalt sportsmenneske og har lige løbet marathon i berlin, men da jeg var lille var jeg bollefed, og det har mine lår og min røv også taget skade af idag xD

- så altså det er et eller andet sted også deres egen skyld, min mor har altid kæmpet for at jeg skulle blive slank osv. men alligevel har jeg aldrig været i nærheden af mager .. Så altså tit så prøver forældrene virkelig også at hjælpe deres børn!

• #26   28. sep 2009 hader tykke små børn, men hader mere deres forældre !!!

en pige fra den klub jeg kommer fra vejer nok 20 kg for meget og er omkring 10 år. hendes mor er ligeglad, giver hende slik is osv, hele tiden? hvad satan sker der!

• #27   28. sep 2009 Alle mennesker kan tabe sig hvis de går 100% ind for det..
    det er et spørgsmål om at ville det og gå 120 % ind for det.

• #28   6. okt 2009 er selv overvægtig. er cirka 165 og vejer omkring 60 kg. er 12 år. cykler ca. 14 km næsten hver dag. spiser ogsp sundt og ikke for meget og har været ''stor'' fra da jeg var helt lille ...

Kommentér på:
Børn og overvægt

Annonce