Hjælp til projekt: pige/dreng 10-14 år {{forumTopicSubject}}
Hej..
Jeg er igang med at læse til folkeskolelærer, og her er jeg ved at læse hjemkundskab.
Jeg er i forbindelse med et projekt blevet pålagt, at interviewe et barn i aldersgruppen 10-14 år, omkring mit emne som bliver overvægt hos børn i folkeskolen. Da jeg ikke lige har et barn i den aldersgruppe i familien håber jeg der måske kunne være en herinde som kunne have lyst til at hjælpe.
Jeg vil fx. spørge ind til om du kender nogle i din klasse som har problemer med vægten?
Hvad du tror der er med til at gøre at børn i dag bliver tykkere og tykkere
osv.
Har du lyst til at hjælpe mig, så vil jeg bare blive så glad...
- Interviewet kan foregå enten over telefon, mail, messenger eller ja andre gode ideer er også velkomne.
Jeg hedder forresten Maria og er 23 år.
okt 2008
Følger: 120 Følgere: 116 Heste: 4 Emner: 157 Svar: 776
Og det er ik nent når man er i min alder er selv 13 år...
dec 2004
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 6 Emner: 2 Svar: 11
Tak for dit svar! - Jeg kan godt følge dig i at det somme tider kan være rigtig svært, hvis man føler sig lidt anderledes, men ud fra dine billeder på din profil må jeg nu sige, at du er en rigtig pæn pige, så panden op! - Hvis der er noget som du gerne vil ændre på så husk at gøre det stille og roligt, og få gerne dine forældre til at hjælpe dig. Ofte er et små ændringer man faktisk behøver at gøre for at komme lidt ned i vægt. Det vigtigste er at du altid skal huske at have det godt med dig selv! Og det kan jeg ikke sige for tit:-)
Må jeg bruge dig til mit interview? og har du hjemkundskab i skolen?
okt 2008
-Tak skal du have (;
- interview, altså hvordan og hvorledes?
-Ja eller har haft hjemme,unstskab i 2 år men har ik mere.
dec 2004
- overvægt hos børn i folkeskolen.
Det vil mest handle om hvor mange du lige kender i den situation, om det er mange eller ikke så mange.
Og ellers hvad du tror der er med til at gøre at der er så mange børn i din alder og yngre, som har problemer med vægten.
Måske endda om du har nogle ideer til hvordan man kunne gøre for at gøre hverdagen lidt sundere. Hvad for noget mad smager godt og sådan..
Jeg skal bruge interviewet som del i en 20 siders opgave. Og det vil foregå sådan at vi aftaler en dag og en tid, hvor vi begge er på nettet, messenger ville være smart, fordi man kan svare hurtigt og se hele samtalen. Jeg spørger så om alle de spørgsmål jeg har fundet og får svar fra dig som jeg vil bruge i min opgave. Du er selvfølgelig fuldstændig anonym.
Det ville være en rigtig stor hjælp, og det er selvfølgelig helt i orden hvis du vil have dine forældre eller en anden til at sidde sammen med dig mens det foregår..
Hvis du siger ja er det vigtigt for mig at vide, at du lige har snakket med dine forældre om det og at det er ok med dine forældre, altså at de ved at jeg interviewer dig. De må også meget gerne få både mit telefonnummer og mail, hvis de gerne vil vide, hvad det er de siger ja til og snakke med mig personligt.
Jeg vil forresten tro at det vil tage mellem 15-45 min noget i den stil.
Mvh. Maria
okt 2008
er det i ordenat jeg lige ansøger dig som ven, og så kan jeg hurtig finde diig..
Det bare fordi jeg skal lige snalle med min mor om det først inden jeg gør noget
Hvis det er i orden?
Mvh. Signe
mar 2009
Følger: 171 Følgere: 152 Heste: 4 Emner: 218 Svar: 2.752
aug 2010
Følger: 21 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 25 Svar: 377
Håber jeg kan være til hjælp
dec 2004
Tusind tak.. jeg tilføjer dig lige så, så kan vi aftale nærmere. - Det er ok med dine forældre?
Mvh. Maria
dec 2004
EHS: tusind tak, jeg har umiddelbart fundet en, men skulle hun springe fra ville jeg blive glad hvis jeg må skrive til dig igen..?
Tusind tak alle sammen!
aug 2010
Jeg har ikke lige umiddelbart talt med mine forældre om det, men de har aldrig noget imod, at jeg deltajer i sådanne ting. Men jeg kan da godt spørge dem engang i morgen, hvis det skal være
mar 2009
Følger: 171 Følgere: 152 Heste: 4 Emner: 218 Svar: 2.752
aug 2010
dec 2004
Annemette: Tak skal du have, jamen så kontakter jeg dig igen når jeg har noget lidt mere konkret. Vil tro at det bliver engang i næste uge.
aug 2010
Hjælp til projekt: pige/dreng 10-14 år