Dagbog/novelle {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle sammen =)
Jeg har længe gået og tænkt om der måske var nogle af jer der kunne være intra. i at følge mit liv.. eller faktisk ikke helt, men at jeg laver lidt om på nogle ting og gør dem lige mere intrasante ?
I kan lige få en smagsprøve her;
Jeg rejste mig lidt tvivlsomt fra min stol, og gik op ved tavlen. Mit blik fangede nogle af de andres blikke, men jeg skævede op på min gruppe. ”Du starter Dinah ” Sagde Daniel, og jeg nikkede og begyndte ” Ja, jeg hedder så Dinah og er 17 år. I min fritid rider jeg, og er sammen med mine venner og min kæreste. ”Sådan startede min sætning, imens at det var tydeligt at se de andre i klassen blev mere ukoncentrerede.
Ham der sad ved computeren havde mange til at kigge med på det han lavede, men jeg fortsatte mest for lærens skyld.
Da jeg endelig var færdig med at fortælle om mig selv, skyndte jeg mig ned på min plads. Trofast sad jeg og lyttede på de andre fortælle om sig selv. Det var en lille opgave vi havde fået for i dansk, og det gjorte da også at man lærte folk lidt bedre at kende hvis man gad lytte.
Det var starten på 3 uge i gymnasiet, og vi var alle nye. Godt nok var der nogle der kendte hinanden, men jeg kendte ingen.
Men efter hånden som vi havde tilbragt 2 uger sammen plus en intro tur, har man jo så småt fundet ud af dem man vil være sammen med. De første dage var et helvede, jeg kunne ikke forestille mig 3 år på denne måde.
Efter et par dansktimer var det tid til at spise, som altid gik jeg med Jessica og Mads op i kantinen for at få noget at spise. De var skam søde nok de to, det var faktisk blevet helt rart at være sammen med dem.
Mads er en dreng der havde en anelse pop dreng i sig. Han har en tindens til at sige noget som andre nok ikke ville, så derfor kan man altid vide at man får hans mening. Hans lyse hår er altid pjusket med noget voks, dog ikke så meget at det ligner noget der er løgn.
Jessica er en pige som har halvlangt kastanje farvet hår. Nogle gange tager hun det i en slags hestehale, men ellers hænger det bare. Hun er dyre elsker og har en masse dyr der hjemme, hun er vegetar og spiser tit salater i spisepausen.
Mads lagde venligt en arm om Jessica og hun skævede til ham. Det havde været en lang dag, og han hængte op ad hende imens vi stod og ventede på vores mad. Heldigvis var gymnasiet ikke så stort, så køen til kantinen var til at overskue. ”Hvad skal du så når du kommer hjem ” Spurgte Jessica og kiggede på mig, afventende. Jeg tænkte et kort øjeblik på om jeg skulle gøre plads til at vi kunne være sammen, eller om hun blot spurgte for at bryde stilheden. ”Jeg skal til min hest, og lave lektier ” Sagde jeg venligt, og skævede til hende. Hun nikkede blot, ” Hvad med dig? ”Spurgte jeg hende venligt, og pegede hurtigt på den bolle jeg ville have i kantinen, da det i mellemtiden var blevet vores tur. ”Bare hjem og passe mine dyr, og selvfølgelig lave lektier… ” Sagde hun og sukkede. Jeg forstod hende godt, det var hård med alle de dyr hun havde. Masser af kaniner og alt muligt andet. Jeg har blot en hest, kanin og 2 marsvin, og det har jeg nok i.
Mads betalte for min frokost i dag, da han havde lånt penge af mig i går. Det er dejligt at vide når man låner penge ud, får man dem tilbage næste dag. Han er skam helt okay.
Efter en lang dag i skolen, tog jeg hjem. Der var knapt et kvarter hjem på min scooter, så det var til at over komme. Nu skulle jeg bare hjem, og se til Miki. Han er en hvid connemara som jeg har kendt siden jeg var 13, dengang havde jeg kun halvpart på ham, men nu er han min. Jeg havde taget et par skifte bukser med, så jeg bare kunne køre direkte ud til ham.
sep 2008
Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 128 Svar: 470
Dagbog/novelle