At blive veganer :) {{forumTopicSubject}}
Hej derude
Jeg har et rigtig stort dyrehjerte og har længe gået med tanken om, at blive veganer Sagen er så bare den, at ingen i min familie går specielt meget op i kost og hvor maden kommer fra osv. kort sagt er det ikke noget, der fylder særlig meget i deres liv...desværre
Jeg har lidt følelsen af at jeg ikke vil blive taget seriøst hvis jeg fortæller dem at jeg vil være veganer, og at de vil synes det er noget pjat og "man har da brug for kød". Men samtidig kan jeg ikke se, hvad de skulle have imod at JEG ændrer min kost, de kan jo bare fortsætte som de gør nu. Er der noget man har ret til at bestemme, er det da hvad man propper i munden. Alligevel er jeg lidt tøvende med bare at springe ud i det, da jeg sikkert vil blive opfattet som familiens "sorte får", som den eneste der bevidst har valgt en bestemt kost...
Kom gerne med jeres erfaringer omkring det at blive veganer, hvordan blev beskeden modtaget? også jer der er vegetarer
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Heste: 1 Svar: 20
Jeg sagde til min mor, hvorfor jeg ikke ville spise kød, og hun var lidt skeptisk omkring, hvordan jeg ville få proteiner, men hun forstod det heldigvis, så nu køber jeg selv ind og laver min egen vegetariske mad, hvilket fungerer super for mig
Ellers er det nemmeste at lave en blød overgang og så gradvist skrue ned for kød og op for frugt og grønt
Hvis dine forældre ikke forstår dig, kan det være en god ide at argumentere for, hvordan du fx. får protein og sige at du gerne selv vil tage ansvar for din kost
Held og lykke, jeg håber du kommer til at nyde det!
At blive veganer :)