{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.133 visninger | Oprettet:

Din ridning/sport og dine forældre - spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen ^^
Vi har nogle spørgsmål vi gerne vil stille jer smiley
Så vi ville blive rigtigt glade hvis i lige ville bruge et par minutter - det skal dog siges, at jeres svar kan blive citeret i en hjemmelavet skoleavis smiley

Så -
Hvor længe har du dyrket din sport?

Hvornår og hvordan startede din interesse?

Var det dig eller dine forældre der bestemte du skulle dyrke lige den sport?

Hvor ofte træner du? og hvilken påvirkning har sporten i forhold til din normale hverdag - venner/fester osv.

Hvad er din forældres forhold til din sport?

Presser dine forældre dig nogen gange?

Hvordan støtter og hjælper dine forældre dig?

Hvordan tror du at din hverdag ville være uden din sport?

Evt. Hvordan ville det være hvis dine forældre slet ikke havde noget med din sport at gøre?

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Din ridning/sport og dine forældre - spørgsmål
  • #3   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport? 8 måneder, snart 9.

Hvornår og hvordan startede din interesse? I Januar, begyndte jeg at interesserer mig meget for heste og ridning, men jeg startede først i Marts, på en rideskole.

Var det dig eller dine forældre der bestemte du skulle dyrke lige den sport? Mig selv :).

Hvor ofte træner du? og hvilken påvirkning har sporten i forhold til din normale hverdag - venner/fester osv. 2 gange om ugen. Ikke det store, bliver engang i mellem nød til at sige nej til en aftale og lave mine lektier når jeg kommer hjem i stedet, men det er ikke så slemt.

Hvad er din forældres forhold til din sport? De syntes det er fint, så længe jeg ikke bare lige pludselig stopper. Jeg har lovet at bevise for min far, at dette er hvad jeg vil og nå så langt jeg nu kan :).

Presser dine forældre dig nogen gange? Det kan ske en gang i mellem, men så minder jeg dem om at jeg rider og jeg har mere forstand på heste end dem, nu tænker jeg specielt på min far ..

Hvordan støtter og hjælper dine forældre dig? Min far betaler buskort og part + undervisning, da jeg ikke selv har råd til at betale det. Også er de der altid for mig og tager med mig, sikrer sig der ikke sker noget, giver mig tips, roser mig osv. :).

Hvordan tror du at din hverdag ville være uden din sport? Enormt kedelig og uvirkelig. Jeg tror ikke jeg ville kunne klare ikke at ride.

Evt. Hvordan ville det være hvis dine forældre slet ikke havde noget med din sport at gøre? Jeg ville ikke kunne ride for det første, men hvis jeg fik råd, ville det være lidt kedeligt og nederen at jeg slet ikke havde nogen der bakkede mig op eller tale med osv. Men selve det at ride, hygge med hesten osv. ville stadig være det hyggeligt :).

• #4   29. okt 2013 Ca 11 år.
    min interesse startede da jeg var helt lille og tit var med min faster hos hendes part
    Jeg bestemte helt selv, ingen tvang
    Jeg har min egen hest og træner 5-6 gange om ugen, næsten altid seriøst og hårdt, min sport påvirker ikke mine venner så meget da de næsten alle sammen er heste piger og ved man ikke har så meget tid til overs. Min kæreste synes dog at jeg bruger LIDT for meget tid på hesten smiley Hvis jeg er til fest drikker jeg mig ikke fuld, men nøjes med en enkelt eller 2-3 genstande så jeg kan passe min sport næste dag:)
    Mine forældre støtter mig meget og synes det er en god sport hvor man lærer at tage ansvar og have respekt for et stort dyr.
    Vil overhovedet ikke mene mine forældre presser mig, men de synes dog at jeg skal gøre mit bedste og lære mest muligt (også det jeg selv gerne vil)
    Min mor hjælper med at passe min hest så jeg også har tid til at få gode karakterer i skolen. Min mor ville selv gerne have haft en hest, men det måtte hun ikke, så hun lever drømmen i Markus og jeg (siger hun selv, men kan også mærke at hun nyder at hjælp mig)
    Hvis jeg ikke havde hest eller gik til ridning, så tror jeg at jeg ville veje mindst 150kg, jeg hader sport (udover heste sport) så jeg ville ikke gå til noget. jeg ville nok bare ligge hjemme og se tv eller læse bøger.
    Hvis de ikke ville hjælpe mig, så kom jeg ikke til undervisning (da vi kører efter det hver gang) og jeg ville være sent hjemme og måske sløse med min lektier

håber du kan bruge det:)

• #5   29. okt 2013
    Siden jeg var 4 (13 år)

Vi har altid haft heste på gården, og så ville jeg gerne ride.
    Wupti, så blev der købt en pony og så begyndte jeg at få undervisning og så kørte det ellers der fra smiley

Det var mig smiley

Hvor ofte træner du? og hvilken påvirkning har sporten i forhold til din normale hverdag - venner/fester osv.
    Stort set hver dag.
    Jeg prioriterer ofte min sport over venner/fester, især hvis det er tæt op til et stævne - hvilket mange synes er træls.

Hvis jeg er glad, er de glade smiley

Nej, det vil jeg ikke mene smiley

Økonomisk og nogle dage transport smiley

Kedelig, men igen, så ville jeg nok have valgt en anden sport at gå op i smiley

• #6   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport?
    - 12 år

- tilbage til da jeg var 8/9 år, så i '99 og interessen kom fordi jeg red sammen med fritteren en gang i ugen, og var den først til at skrive mig på listen smiley

- det var mit ejet ønske, og så fik jeg lov

- jeg rider desværre ikke mere, pågrund af skole. men underviser nu to gange i ugen, på rideskolen smiley

- de synes det er fint nok, og kom da og kiggede når jeg skulle ride stævne. men desværre ikke de forældre der var med ved hesten altid, og brugte ikke tid sammen med mig omkring hesten/sporten.

- nej ^^

- bakkede op når jeg skulle til stævne, men ellers aldrig!

- jeg mangler det ekstremt meget! men der er desværre bare ikke tid pt.

Evt. Hvordan ville det være hvis dine forældre slet ikke havde noget med din sport at gøre?
    - det har de aldrig haft.

• #7   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport? Jeg har redet stort set siden jeg var 6, så det er faktisk næsten 11 år smiley dog med korte pauser...

Hvornår og hvordan startede din interesse? Min mor købte hest da jeg var 6, og så lånte vi en gammel pony for at den ikke skulle være alene, som min lillesøster og jeg red rundt på.

Var det dig eller dine forældre der bestemte du skulle dyrke lige den sport? Jeg tror at det var mig selv, men jeg kan ikke rigtig huske det haha.

Hvor ofte træner du? og hvilken påvirkning har sporten i forhold til din normale hverdag - venner/fester osv. Lige pt rider jeg en unghest til, så det er max 5. gange om ugen at jeg rider, men er næsten i stalden og passe hver dag, hvis ikke min lillesøster gør det. Jeg er ikke så meget sammen med veninder som mange andre på min alder. Fester går jeg stadig til, men jeg rider aldrig stævne efter en fest smiley

Hvad er din forældres forhold til din sport? Min mor rider som sagt også, og det gør min lillesøster også, men min far synes nogengange at det hele går lidt for meget op i hest, haha smiley

Presser dine forældre dig nogen gange? I perioder har min mor været den der har måttet skubbe mig ud i stalden, ja.

Hvordan støtter og hjælper dine forældre dig? Min mor hjælper mig ofte med undervisning, og de betaler også foder, smed, dyrlæge og giver bidrag til udstyr smiley

Hvordan tror du at din hverdag ville være uden din sport? Jeg synes mit liv mangler indhold, uden hestene.

Evt. Hvordan ville det være hvis dine forældre slet ikke havde noget med din sport at gøre? Det ville jo gøre det hele sværere. Nu har vi hestene hjemme, vi har egen stald, ridebane og trailer. Hvis ikke de ville have noget med min sport at gøre skulle jeg bruge en masse penge og tid på transport, opstaldning osv smiley

Håber du kan bruge det smiley ikke ligefrem fordi jeg er eliteudøver, haha smiley

• #8   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport?
    -I ca 11 år, til februar 12 år smiley

- Jeg begyndte at interessere mig for ridning, for 11-12 år siden. Det startede med at min søster begyndte at ride en uge før mig, og jeg syntes det så sjovt ud, så jeg ville også prøve det.

- Det har jeg selv bestemt!

- Jeg er sammen med mine venner i skolen, og når jeg kommer hjem så bruger jeg al min tid på mine heste smiley Er heller ikke til så mange fester, da mine heste kommer i første række!
    - Jeg træner ca 6 gange om ugen, og med 2 heste, så længe vejret er til det, da jeg hverken har ridebane eller ridehus...

- De syntes at det er en dyr sport, og det kan nogle gange godt irritere dem, men de ved også hvor meget det betyder for mig. Så de støtter mig også i det!

- Nej ikke rigtig!

- Mine forældre hjælper mig på den måde, at de har hjulpet med tilridningen af Charmeur, og de kører mig til stævner og undervisning, og alle mulige andre ting.

- Hvis ikke jeg havde noget at komme hjem til, som jeg har nu, så ville jeg kede mig alt for meget!!!

Hvordan ville det være hvis dine forældre slet ikke havde noget med din sport at gøre?
    - Mine forældre har slet ikke haft noget at gøre med heste, før mig og min søster begyndte at ride. Men efter hånden har de jo lært hvordan det er at have hest smiley

Håber du kan bruge mine svar? smiley

• #9   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport?
    er 21 år så 19 år har jeg redet smiley

Min mor var rytter som ung og jeg var med ude fra jeg var helt lille og se hende ride, så har altid været bidt af heste. Mit første ord var også hest smiley

Mig smiley Mine forældre ønskede ikke at jeg skulle ride da det er farligt, men de gav sig da jeg blev 2 år.

Træner hverdag med mine egene heste og nogle gange hjælper jeg andre så ca 3-4 heste dagligt.
    Jeg har altid sagt at hvis det er noget man ønsker så kan man nå det hele smiley Men min hverdag har altid set sådan ud med hestene så kender ikke andre måder og tror også jeg ville kede mig uden mine heste. Men har stadig tid til venner og familie men hestene kommer først smiley

Min mor hygger sig med det og elsker at bruge sin tid med hestene og mig, men alle andre i min familie Hader hestene og syntes de bare skal sælges. min Far syntes kun de er sjove når jeg får ros eller jeg vinder noget.

Nej aldrig.

Min mor er god til at hjælpe mig med alt om hestene, hun er også rigtig sød til at give bidrag til stævner eller hvis hesten skal have noget nødvendigt som er lidt for dyrt for mig. Og så køre hun mig til Undervisning og stævner.

Jeg ville kede mig, og bliver doven og tror jeg ville blive meget trist af ikke have den kontakt med et leve væsen der aldrig dømmer en.

De gange min mor har været syg har jeg haft nogle mdr helt alene med hestene, hygger mig stadig men savner hende når hun ikke er med da det er så hyggeligt smiley
    Men tror ikke jeg ville kunne have de 3 heste jeg har hvis det var for hende for så havde jeg ikke overskud eller tiden til det.

• #11   29. okt 2013 1. 10 år jeg begyndte da jeg var 2 år ca.
    2.min mor har redet hele hendes liv, så synes hun også jeg skulle prøve det
    3. Altså det var min, fordi jeg var kun 2 år men længer henne besluttede jeg selv jeg gerne ville blive ved
    4.jeg rider hver dag, det kan godt være lidt træls nogen gange med venner og sådan noget, men jeg har mange venner på rideskolen
    5. Min mor hjælper mig hver dag, hun har selv heste
    6.nej min presser mig aldrig med heste
    7.min mor vil gerne hjælpe mig så meget hun kan
    8.jeg ville kede mig helt vildt hvis jeg ikke havde min dejlige pony
    9.det ville være mærkeligt. Især med stævner smiley

Jeg håber det kunne hjælpe:-)

• #12   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport? i - 17 år

Hvornår og hvordan startede din interesse? begyndte at ride da jeg var 2år

Var det dig eller dine forældre der bestemte du skulle dyrke lige den sport? er vokset op med det så lidt begge dele.

Hvor ofte træner du? og hvilken påvirkning har sporten i forhold til din normale hverdag - venner/fester osv. - Træner hver dag, jeg har ikke så meget tid til venner men klarer at komme på alle fester.

Hvad er din forældres forhold til din sport? - Min mor kan ikke lide det (efter mange kraftige fald) men min far elsker det.

Presser dine forældre dig nogen gange? - min far kan presse lidt men på en god måde og mest til stævner.

Hvordan støtter og hjælper dine forældre dig? - Min far betaler alt og er hestepasser, træner, mentaltræner, osv. i hverdagen og stævner. + Han kører mig altid til stævner.

Hvordan tror du at din hverdag ville være uden din sport? - den ville være ret tom..

Evt. Hvordan ville det være hvis dine forældre slet ikke havde noget med din sport at gøre? - så kunne jeg ikke have hest på grund af jeg ikke tjener godt nok. Og jeg trænger at blive "presset" lidt nogle gange smiley

• #13   29. okt 2013 Så -
    Hvor længe har du dyrket din sport? Ridning i 9 år ishockey i 3 år, dog med en pause på 2 år.

Hvornår og hvordan startede din interesse? Ridning startede ved at min privatelærer havde heste, som jeg hurtigt fandt interesse for. Derefter begyndte jeg til ridning og har nu selv hest.
    Ishockey efter at have prøvet at stå på skøjte med nogle af elite spillerene. Derefter blev vi hurtigt enige om at jeg skulle starte til det.

Mine forældre har støttet mig 100 %, men jeg har selv valgt hvilken sport jeg ville gå til.

Hestene træner jeg med hver dag.
    Ishockeyen er 1-2 gange om ugen, dog regner jeg med at det svart bliver op til 3-4 gang om ugen, hvilket gør at jeg ikke har tid til så meget andet. Det genere mig dog ikke da jeg ikke er den helt stor festtype.

Ishockeyen er min far rigtig meget imod, da han ikke mener jeg har tiden og vi ikke har pengene til det (betaler selv alt mit ishockey udstyr, klubkontingent og transport).
    Dog støtter de mig begge to i min ridning.

Ja, jeg kan godt blive presset lidt af min far, der bliver ved med at sige at hvis jeg ikke bliver bedre til hockey vil han ikke transportere mig. Hestene bliver der presset lidt på at jeg får reddet dem hver dag.

De giver mig råd, støtter mig når jeg en gang i mellem har lidt svært ved tingene og er der for mig.

Kedelig. Jeg kan ikke forestille mig ikke at have mine heste og hockeyen ved mig. Jeg har en masse ishockeydrenge venner, som jeg skulle undvære hvilket ikke ville være særlig rart. Ridningen ville gide mig lidt mere fritid, men intet jeg overhoved ville overveje.

Kan jeg ikke forestille mig, er altid blevet støttet godt, så det ville være underligt ikke at have dem ved sidelinjen.

• #14   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport? ´
    Omkring 22 år.

Mine forældre byttede en tyrekalv til en pony til min ældre bror, da jeg var tre år gammel. Han var ikke interesseret, så den blev hurtigt solgt igen. Jeg talte ikke om andet end ridning siden da.

Det var mig selv

Jeg træner 5-6 gange om ugen, og går næsten aldrig i byen. Det er et valg, jeg har taget og har det godt med.

Som ponyrytter hjalp de mig med alt, købte pony og trailer, kørte til undervisning og stævner osv. Nu låner jeg trailer af dem når jeg skal til stævner, og de stiller gladelig op og hjælper til stævner, når jeg har brug for det.

Nej

Stiller trailer til rådighed. Hjælper til stævner, når jeg ønsker det.

Jeg er konkurrencemenneske, så red jeg ikke, dyrkede jeg nok en anden sport på konkurrenceplan

Så ville jeg ikke dyrke det på det niveau, jeg gør

• #15   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport?
    jeg har redet selv i 12 år, men har haft med heste at gøre fra dag 1 da min mor og pappa havde konkurrence hest begge to

ved at jeg var med min mor og pappa omkring det hele tiden

Mig selv, men er jo vokset op med det

Hverdag da jeg har to heste der skal rides og trænes, nu er jeg ikke en festabe, men det er sommetider svært at presse ind med arbejde og skole med mange lektier, det er ikke de venner i skolen jeg er sammen med i fritiden, jeg har min venner og veninder i stalden

De vil meget gerne hjælpe mig især min mor, min pappa bor i sverige og på gran canaria og gider ikke rigtig.

nej det er op til mig selv

Min mor støtter og hjælper med at betale opstaldning, foder og dyrlæge dvs det nødvendige for at have hest, skal selv betale udstyr og undervisning

Ville ikke kunne hænge sammen, ville have alt for meget tid, tror bare jeg ville rende rundt om mig selv og ikke ane hvad skal gøre af mig selv

Det ville være noget mere krævende, men har min backup i min mormor som altid vil hjælpe mig

• #16   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport?
    13 -14 år. Fra jeg var ca. 4 til 18
    Vi har dog altid haft hest, så man kan vel sige 18 år har jeg dyrket ridning, men jeg red ikke selv før jeg var 4 år gammel.

Min mor havde to heste, så vi har haft hest siden jeg blev født. Og jeg har altid gerne villet med i stalden og været med min mor ude og ride siden før jeg selv kan huske. Jeg begyndt til ridning da jeg var en 4-5 år og har siden da redet. Nu har vi 13 heste i stalden, hvor 11 af dem er mine. Jeg har haft min egen hest siden jeg var 7 år gammel og ellers red jeg på mig og min søsters dele shetlænder indtil da.

Hmm ved ikke hvem af os det var - jeg har jo nærmest fået hest ind med modermælken. smiley

Jeg træner hverdag og når der er høj sæson for løb, er jeg til stævne/løb hver weekend. Sporten påvirker mig ikke i det daglige med at have venner, jeg er ikke det mest sociale menneske - så når jeg har haft en hel dag i skole med en masse skønne mennesker, hygge og snak så har jeg egentlig mere brug for at være selv. Men jeg skriver/snakker med nogen hver dag efter skole og i weekenderne. Jeg er heller ikke nogen festabe, jeg bryder mig ikke om at drikke mig fuld og jeg bryder mig egentlig heller ikke om at være til fest - det er da meget hyggeligt en gang imellem. Men jeg er mere til hygge med maks 30 mennesker. Så sporten påvirker ikke hvem, hvor meget eller noget jeg er sammen med eller ellers gerne vil, jeg kan sagtens nå alt det jeg har lyst til smiley

Min mor har selv hest og rider også på hygge plan. Min far er skyld i vi har så mange han er helt bidt i hestene. Han kan dog kun lige finde ud af at trække med dem, men han hjælper med at ordne stald hver dag og nyder at gå ud og klappe og passe alt på gården omkring hestene. Så hele min familie undtagen min søster, som er flyttet hjemme fra, nyder hestene smiley

Mine forældre støtter mig, i det de betaler "opstaldning" altså vi har vores egen gård men de betaler strøelse, foder, hø osv. osv. Udstyr deles vi om at betale, da min far har det krav at ponyerne har det bedste udstyr for dem og det synes jeg ikke nødvendigvis de behøver da det jo er rigtig rigtig dyrt at købe sådan noget udstyr. Men han insistere, så når vi står med en ting som jeg har råd til som han ikke sys er god nok jamen så køber han den dyre til mig og ponyerne. Men jeg hjælper så osse rigtig meget til med alt jeg kan udover hestene. Med at holde huset rent, hjælpe på min fars arbejde osv. Så mine forældre siger det går lige op og de synes ikke de bare forærer mig det hele.

Jeg aner det virkelig ikke, ville blive rastløs tror jeg. Ved slet ikke hvad jeg skulle lave hvis ikke jeg havde alle ponyerne? Det ville gå helt galt tror jeg smiley Kunne slet ikke forestille mig ikke at skulle i stalden hver dag, ikke at have noget jeg bare ved at det skal jeg HVER evig eneste dag, 7 dage om ugen 365 dage om året smiley

Det kan jeg heller ikke forestille mig for det har de altid haft. Men jeg ville ikke føle mig nær så sikker, nu er vi jo fælles om alle beslutninger der taget osv. smiley

Håber ud kan bruge mit svar!

• #17   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport?
    Så længe jeg kan huske. Jeg fik egen hest da jeg var 8-9 år gammel, men længe inden da fik jeg tiltusket mig rideture og nusning med andres heste.

Jeg tror jeg er født med den. Begge mine forældre red som unge og der var andre med heste i familien, så måske er det der jeg er blevet "smittet" med det smiley Jeg ved at jeg har plaget om hest siden jeg kunne tale.

Jamen det var mig selv der sagde at jeg gerne ville men i sidste ende var det jo mine forældres beslutning.

Det veksler alt efter hvilke heste jeg har, men 1-5 gange i ugen, Når jeg har flere heste så er det gerne flere timer om dagen der bliver brugt på træningen.
    Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal svare på spørgsmålet for hestene ER jo min normale hverdag. Venner og fester er noget jeg bruger tid på maks en gang hver 14 dag, der går gerne op til 3 måneder imellem. Når jeg er social er det med min familie eller til hestearrangementer. Ellers foregår det på nettet.

De har selv dyrket den som børn, min mor tog den op igen kort efter hun fik min søster og jeg, min far har været lidt til og fra og holdt en lang pause da han blev gift med en der ikke var til heste. Han er ved at vende tilbage til det igen. Min mor har arbejdet i professionelle træningstalde med DV'er som ung. Min far gik til ringridning. Min farfar avlede knapstruppere og i gamle dage brugte han dem faktisk til at pløje markerne, de senere år gik han dog bare på dyrskuer med dem.

Nej. De støtter mig fuldt ud, men det har altid været op til mig selv om jeg ville hestene og hvad jeg ville med dem.

Opbakning, vejledning, af og til økonomisk støtte, min mor kommer også nogengange og hjælper med træning af tilridningshestene, ligsom jeg hjælper hende med træning af hendes heste. Begge mine forældre har været til stort set alle mine stævner.

Det kan jeg slet ikke forestille mig. Jeg har jo ikke rigtig kendt andet. En overgang troede jeg at jeg skulle være uden hest nogle år og koncentrere mig om studierne, men jeg helt ned og var ved at blive deprimeret, så det endte med at jeg købte et føl istedet så jeg da havde lidt hest endnu. Hestene er det vigtigste i mit liv.

Det er svært at sige, det ville jo besværliggøre det hele en del. Jeg ville ikke kunne have hestene hjemme. Jeg bruger især min mor meget og det er hende der har oplært mig i pasning af hestene .

• #18   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport?
    I cirka ni år.

Godt spørgsmål.. Jeg har altid været fascineret af heste, tror jeg smiley Det første ord jeg sagde var hest, og så i starten af første klasse begyndte jeg til ridning!

Var det dig eller dine forældre, der bestemte, du skulle dyrke den sport?
    Det var mig, mine forældre troede jeg var blevet tosset smiley

Hvor ofte træner du? Og hvordan påvirker det din hverdag?
    Hver dag, har egen hest smiley Og det er min hverdag smiley

Hvad er dine forældres forhold til din sport?
    De er bange for heste, men betaler meget af det og synes det er lidt sjovt at vi har egen hest smiley

Kun til at lave mindre smiley Jeg har altid travlt.

De hjælper med at betale en stor del!

Hvordan tror du, din hverdag ville være uden din sport?
    Noget så kedelig smiley

Hvordan ville det være, hvis dine forældre ikke havde noget at gøre med din sport?
    Så ville jeg ikke have min egen hest, men hjælpe andre og ride lidt forskelligt løst og fast, som det var i en periode smiley

• #19   29. okt 2013
    I 9 år
    Da jeg var 3 kan ikke huske hvordan det startede men tror det var noget med en plastikhest i br smiley

Mig! Er den eneste i familien som rider

4 gange i ugen. Jeg kan ikke være sammen med veninder særlig meget og kommer tit for sent til fester smiley

De er faktisk ret ligeglade

Nææ..

Mine forældre kommer til stævner og opvisninger, da jeg var mindre lærte min far at sadle op så han kunne hjælpe mig smiley

Kedelig! Jeg ville sidde og trille tommelfinger hele dagen hvis jeg ikke havde min ridning

Altså nu har mine forældre ikke rigtig noget at gøre med ridning.. smiley

• #20   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport? I cirka 14 år smiley

Hvornår og hvordan startede din interesse? Jeg startede med at blive trukket rundt på dyrskuet på en lille brun på dengang jeg var to år gammel.

Var det dig eller dine forældre der bestemte at du skulle dyrke lige den sport? Nej. Min nabo havde en masse travheste og der begy´ndte jeg at træne hestene for ham når han var på arbejde. Og efter et års tid fik jeg endelig tigget igennem så jeg fik min egen travhest smiley Så det var mig der bestemte det og ikke min mor og far.

Hvor ofte træner du? Og hvilken påvirkning har sporten i forhold til din normale hverdag- venner/fester osv. Ca. hver- hver anden dag. Da jeg ikke har ridehus rider jeg i skoven og sådan noget og træner både mine og hestens færdigheder i fri natur, så hesten bedre lære at tage imod signalerne i naturen hvor alt er spændene og jeg lære at sidde bedre fast hvis hesten synes det hele bliver lidt for sjovt så den laver et lille hop smiley Jeg har ikke tid til mine venner da hesten kommer i første prioritet. Min hest betyder ALT for mig og derfor er den min bedsteven. Min bedste veninde rider dog også og tit rider vi sammen. Så på den måde ses jeg med mine venner alligevel smiley Fester er om natten, så det har jeg massere tid til smiley

Hvad er dine forældres forhol til din sport? Min mor hader at jeg rider. Efter mine heste døde og jeg styrtede med en travhest under træningen og blev bevidstløs, vil hun ikke have jeg rider mere. Fik en anden hest og denred jeg på, 7 gange i det år jeg havde ham fordi min mor ikke ville have jeg red på ham. Så jeg gjorde det når jeg ikke var hjemme. Fandt hun ud af det, var det stuearrest i en uge. Min far derimod elsker atjeg har fundet mig en god sport, og han vil til hver en tid støtte mig. Derfor købte han mig en to års i år som jeg selv skal ride til. Han elsker virkelig Surprise og det er mere end nok! Min far er verdens bedste far!

Presser dine forældre dig nogengange? Min mor har jeg meget lidt kontakt til, så hun gør ikke nej. Men min far kan da godt finde på at sige når jeg rider : Ej, nu tager du dig altså gevaldigt sammen og prøver til det lykkes! smiley

Hvordan støtter og hjælper dine forældre dig? Min mor gør ikke nogen af delene. Men min far støtter mig 120% ved at sige at han synes jeg virkelig rykker mig meget for hver gang jeg træner og han synes at jeg virkelig har styr på det jeg laver. Han hjælper mig tit i stalden og han synes det er helt fantastisk! Hørte også fra en af hans kollegaer at han pralede om mig dengang jeg red trav og vandt smiley

Hvordan tror du din hverdag havde været uden din sport? Sove-spise-skole-sove-spise-sove.

Evt. Hvordan ville det være hvis dine forældre slet ikke havde noget med din sport at gøre? - Så kunne jeg ikke have hest på grund af jeg ikke har råd til at betale min opstalding selv. Og så havde det da været lidt træls ikke at kunne snakke med sin far om hvad men havde opnået idag til træning og om hvor meget man havde rykket sig. Og hvor god hesten var blevet til de forskellige ting. smiley

• #22   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport?
    - 8½ år.

- Min interesse startede allerede da jeg var helt lille. Hest, pony & føl, var nogle af mine første ord. Jeg tror, jeg plagede et helt år, da jeg var lille, før jeg fik lov. :3 Min interesse stammede fra at jeg, som mange andre små piger, synes heste var helt specielle! Mine forældre troede det var en kortvarig interesse, men efter de snart 9 år, tror jeg de har forstået at det ikke er en engangsforestilling. smiley

- Det var 100% mig. Mine forældre ville aldrig bede mig om at dyrke en sport, jeg ikke gad. Desuden var der ingen af dem, der havde interesse for den sport, men det har de jo så nu. smiley

- Jeg træner mellem 3-6 gange om ugen, eftersom at heste jo skal have en pæn mængde motion. Når man har ansvaret for et dyr, synes jeg ikke man kan tillade sig at sige nej tak, bare fordi man ikke "vil". Jeg rider fordi jeg elsker det, og min ridning kommer i første række. Hvis mine venner ikke forstår det, så er de ikke det værd. For mig er det vigtigt, at de respektere det uanset hvor træls de synes det er. Det gør de venner jeg har nu, også. Men selvfølgelig skal de ikke lades i stikken, selvom min sport er vigtigst, og det bliver de heller ikke. smiley

- Min mor er selv blevet bidt af det, og ville gerne starte til ridning. Min far er glad fordi jeg er det, og så kan han også godt lige mine ponyer. smiley Han har en svaghed for dyr, ligesom mig. Min mor er også selv vild med ponyerne. :3

- Overhovedet ikke! De lader mig selv tage stilling til mit liv, og støtter mig så bare i alt hvad jeg gør, og alle mine beslutninger.

- De sørger for transporten til mig, betaler for mig, er sammen med mig derude, hjælper mig alt hvad de kan med hestene osv. Rettere sagt; De gør alt for mig, og jeg takker dem inderligt for det! smiley

- Direkte et helvede. På mine dårlige dage, er det de rolige væsner, deres rolige åndedræt, rare sind, godmodige øjne & venskabelige puf, der holder mig oppe. Uden tilstedeværelsen af et andet væsen, der kan kontrollere mit hjerteslag, så det er roligt, ville jeg ikke kunne klare noget som helst.

Hvordan ville det være hvis dine forældre slet ikke havde noget med din sport at gøre?
    - Så tror jeg min interesse for sporten ville sænke sig. Det er meget vigtigt for mig, med den støtte de giver mig. Det er også dem, der betaler for min sport, og uden det ville jeg jo ikke kunne dyrke min sport.

Alle svarene er lige fra hjertet. Jeg vil aldrig fortryde noget af det, jeg har skrevet her. For hvis jeg ændrede det, løj jeg. Ganske enkelt.

• #23   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport?
    Ca. 12 år

Jeg ved det faktisk ikke, jeg ved ikke hvordan jeg startede til ridning, men jeg startede som 4 års, stoppede til undervisning, red selv, og startede så igen. Tror min interesse er arvet fra far, som altid har haft heste. Samt hele min barndom er jeg kommet ude ved min farmor og farfar der har haft mange udstillingsponyer, og min fars onkel også. Så tror helt sikkert det er der det stammer fra.

Jeg ved det ikke. Jeg tror som sagt min interesse stammer fra min far, men tror bestemt ikke at de har bestemt det, da min mor er pisse ræd for heste og far ville ikke have at jeg startede til undervisning igen det var for dyrt.

Jeg springer undervisning 1 gang om ugen, når jeg får ny, håber jeg på to gange. Ellers træner jeg dressur 4-5 gange om ugen, sommetider bliver der longeret, redet tur, løssprunget, leget osv. for at få lidt afveksling.

Min mor har intet forhold til det, men tager stadig med til stævner og støtter mig, hun kan godt lide at jeg har noget at gå op i og hun interesserer sig da også! Men er bange for dem. Hestene er noget far og jeg har sammen, han hjælper med pasningen osv. han har det mindst ligeså godt med min hest, som jeg selv.

Både og. Jeg blev tilbudt og bytte min hest med en problemhest, der stejlede det meste af ridetiden. Far mente at jeg skulle tage kampen op. Dog sagde jeg nej, da jeg ikke ville bruge SÅ meget tid på en hest, der skal lære at holde forbenene i jorden, derefter lærer at lade være med og være bange for ting, lære at springe, da den aldrig har prøvet det før, og det er det jeg skal bruge den til, uden nogen garanti for egentlig at få en god hest.

Køre mig til stævner, hjælper mig til stævner, hjælper med opstaldningen, pasningen osv.

Jeg tror jeg ville kede mig. Jeg har været vant til de sidste 5-6 år, ALTID at have en hest at skulle op til hver dag.

Jeg ville ikke kunne have hest uden deres økonomiske støtte.

• #24   29. okt 2013 - Hvor længe har du dyrket din sport?
    11 år

- Hvornår og hvordan startede din interesse?
    Da jeg var 6 år. Min veninde, som gik til ridning, spurgte om jeg ikke ville prøve og så har jeg redet lige siden.

- Var det dig eller dine forældre der bestemte du skulle dyrke lige den sport?
    Det var mig, men mine forældre støttede mig i det

- Hvor ofte træner du? og hvilken påvirkning har sporten i forhold til din normale hverdag - venner/fester osv.
    3-5 gange om ugen. Jeg har intet tid til overs, så jeg er sådan set aldrig til fester eller sammen med venner.

- Hvad er din forældres forhold til din sport?
    De betaler... smiley Min mor har også en hest, men hun rider ikke mere.

- Presser dine forældre dig nogen gange?
    Nej, aldrig, det klarer jeg selv smiley

- Hvordan støtter og hjælper dine forældre dig?
    De hjælper til i stalden hvis jeg ikke lige er hjemme eller har travlt og så betaler de alt til min ridning

- Hvordan tror du at din hverdag ville være uden din sport?
    Ekstremt kedelig! Det kan jeg slet ikke forestille mig. Jeg kan godt lide at have mange planer og mange ting jeg skal nå, så jeg ville nok blive rastløs, hvis jeg ikke kunne bruge al min tid på mine heste

- Så ville jeg slet ikke have heste, for det ville jeg ikke have råd til

• #25   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport?
    12 år

Min morfar mente at nu skulle jeg altså have en lille pony. Siden har det hængt ved- Det gjorde det ikke hos min søster

Det var min morfar, men man kan sige, at senere hen har jeg selv valgt, for jeg kunne også sige, at det ville jeg ikke- Nu hvor jeg er blevet ældre.

Jeg træner mine heste så meget jeg kan- men jeg kan også sætte tid af til mine veninder, kæreste osv.
    Mine forældre har intet med min sport at gøre, hvis jeg er heldig tager de med ud og ser mig.
    Overhovedet ikke
    Egentlig er jeg på egen hånd, men de synes det er helt okay at jeg har mine heste.
    Min sport, mine heste er ikke noget jeg vil kunne leve uden. Det er en stor del af mit liv

Det har mine forældre jo ikke, så jeg er egentlig alene. Men jeg rider heste for en, som altid er der for mig.

• #26   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport?
    Jeg har redet i ti år.

Det startede fra jeg var helt lille, da jeg hilste på en hest på Roskilde dyrskue.

Mig selv.

Jeg har ingen venner, og ergo heller ingen fester. Så for sin vis, har jeg massere tid med hesten hvis jeg altså kunne tage mig sammen til det.

De støtter mig, og deltager aktivt!

Lidt, men kun fordi de ved at det hjælper mig fremad.

Underviser mig, og motivere mig.

Lidt tom tror jeg vist. Bor også på en gård, så ville nok bo et andet sted, hvis ikke det var for sporten.

Forfærdeligt. Det er min sports skyld vi flyttede på en gård.

• #28   29. okt 2013 Når du har din egen hest er det ikke længere en sport men en livsstil. Forskellen ligger i tid og penge

• #29   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport?
    Jeg har altid haft hest (fik en pony i dåbsgave), men begyndte med seriøs ridning som 9 årig.

Det var allerede dømt til "at gå galt", da jeg fik en pony i dåbsgave. Min mor havde desuden en Holstener på det tidspunkt.

I bund og grund var det jo mine forældres valg, men jeg har da siden taget mine kampe for at få lov til at holde ridningen på konkurrenceplan.

Igennem gymnasiet har jeg prioriteret stort set alt andet fra. Jeg oplevede især i 3g, at det var svært at forene den seriøse konkurrenceridning med fx det at have en kæreste, men heldigvis var han rigtig forståelig fra start af!

Mine forældre er begge tidligere ryttere - min far på konkurrenceplan. De er desuden begge dyrlægeuddannede, og især min far har arbejdet med heste i en lang årrække.

Absolut ikke. Deres ambitioner er ikke i nærheden af mine egne ang. konkurrencer.

De har betalt min springundervisning, som har været en ekstra udgift, jeg ikke selv har kunnet klare. Derudover har jeg stået på egne ben siden konfirmation, hvor de begyndte at udbetale mine børnepenge til mig. Jeg betaler i dag selv alt omkring hestene.

Jeg ville være for inaktiv og uproduktiv. Det er dejligt at have et sted, hvor man kan koble hjernen fra.

Så havde de nok aldrig givet mig den pony... Og så havde jeg nok redet rundt på andres heste hele min barndom.

• #30   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport?
    I syv år - startede også da jeg var syv.

Jeg havde en veninde der gik til ridning og en dag spurgte hun om jeg ville med ud og prøve det. Det gjorde jeg så, og var også med gangen efter. Så begyndte jeg til ridning efter det smiley

Det var mig der gerne ville det.

Lidt forskelligt, min egen står skadet, og så rider jeg på andres. Men når min ikke er skadet, rider jeg den næsten hver dag. Har part på en hest, og skal måske låne en, som skal rides hen over vinteren, og så rider jeg lidt på andres en gang i mellem. Så det er meget forskelligt smiley Den påvirker min hverdag meget, da jeg bruger så meget tid på det.

De synes det er en god og sund sport.

Nej, kan jeg ikke huske at de nogensinde har gjort.

De støtter mig på mange måder. De betaler for de fleste ting, min far kører land og rige rundt til stævner og så hjælper de med mange andre ting, jeg ikke selv kan.

Kedelig. Ved slet ikke hvad jeg så skulle gøre. Ville nok finde en anden sport..

Det ville være svært, da de hjælper så meget. Tror slet ikke jeg ville kunne have hest så, da jeg ikke ville kunne klare det selv økonomisk.

• #31   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport?
    - ca. 8 år smiley

-Jeg startede da jeg var 7, da jeg havde været med en veninde til ridning, og det skulle simpelhen bare prøve!:-)

- Helt mig selv. De var bare glade for at jeg fandt noget der gjorde mig glad.

- Jeg rider/træner ca. alle ugens dage:-) Det gør at jeg engang i mellem, for lidt stress med lektier, og ikke så tit er sammen med mine venner.

Ikke andet end de betaler smiley Min mor har dog været med ud og ride et par gange, da hun selv red som lille.

- Overhovedet ikke. De synes mere at jeg er for meget dernede;-)

- De hjælper mig med at få købt tingene til hestene.. Ikke så meget andet:-)

- Så kedelig. Bare det der med at tage hjem og se tv, det er slet ikke mig. Jeg vil helst være ude, og nyde været med hesten smiley

- Jeg ville ikke have en hest, så mange penge har jeg slet ikke smiley

• #32   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport?
    -Siden jeg var 3 år, dv. 20 år.

-Har fået det ind med modermælken smiley

-Jeg har selv valgt, at det var det jeg ville.

-Hver dag. Jeg bruger al min tid på mine heste, ud over skole, arbejde og familie. Fester har aldrig været mig, så der har der ikke været nogen påvirkning. Mine veninder har lige så travlt som mig, men vi får det til at fungere.

-Min mor er selv hestepige, og har altid været det.

-Nej aldrig. De mener tilgengæld at jeg burde tage en slapper xD

- Støtter mig mentalt. De ved, at jeg ved hvad jeg vil.

-KEDELIG. Alt for meget tid foran tv'et...

• #33   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport?
    - 4 år inkl. pauser smiley

- Mine veninder red, og der lå en rideskole ved siden af min far sååå..

- Det var mig smiley

- Lige nu 2 gange om ugen, men det nye sted så 4-6 gange. Det er klart jeg ikke har så megen tid til ikke-hesteinteresserede venner - hesten først!

- De ved ikke noget om heste, men lytter gerne på mig når jeg fortæller. Min mor støtter mig meget.

- Nej.

- De er der for mig, og tvinger mig ikke til noget.

- Kedelig! Kan ikke forstille mig et liv uden heste!?

• #34   29. okt 2013 Jer hvis forældre underviser, tager med i stalden osv. Hvordan har i det med det? Kan det blive for meget nogen gange?

• #35   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport?
    - 11 år ca.
    - En af pigerne fra klassen tog mig med hen, der hvor hun red en dag - også startede det sådan set derfra, fordi jeg blev helt skudt i heste og ridning, det var så sjov og oplevelsesrig.
    - Det var mig selv - mine forældre accepterede mit valg meget hurtigt.
    min. 3 gange om ugen helst.
    Og den har ingen påvirkning, jeg planlægger det, så der er tid til venner og skole.
    - Min mor er selv begyndt at ride igen, og min far accepterer det selvom det ikke siger ham så meget.
    - Ikke umiddelbart.
    - Økonomisk og psykisk.
    - Jeg ville have en rigtig træls og kedelig hverdag uden mine heste - for de er ikke bare min sport, de er min livsstil.
    - Så ville jeg sgu have svært ved at få det hele til at hænge sammen, de hjælper mig så meget!

• #36   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport?
    - 10 år til sommer.

- Det var en sommer aktivitet fra skolen, og siden da blev jeg ved.

- Jeg smiley

- Det er forskelligt. Mine heste kommer over alt, over venner, fester osv.

- Min far hader den, min mor støtter.

- Nej.

- Min mor opmuntre mig når jeg er trist, fortæller når det ser godt ud og betaler til.

- Jeg ville intet have at lave, være rig, og nok en typisk by turs dulle.

- Så havde jeg maks 1 hest og problemer med at betale.

• #37   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport?
    - Jeg har redet i 8 år ca smiley

- Min søster havde en hest og jeg tog med derud ret tit. så startede jeg med at ride en pony hvor hendes hest stod opstaldet og så hang det bare ved!

Det var helt 100% mig, mine forældre var faktisk ikke glad for jeg startede med ridningen smiley

- Jeg træner hver dag, nogle gange lidt mindre. Jeg er ikke den pige som går i byen hver weekend OVERHOVEDET. Vil hellere stå tidligt op og ride en tur, men er stadig sammen med venner/familie osv. i hverdagen smiley

Mine forældre synes det er ok jeg rider, men de har ikke interesse indenfor det. Dog synes de jeg bruger lidt meget tid ude ved hesten, men de har ikke noget imod det.

ABSOLUT IKKE

Mine forældre hjælper mig hvis jeg skal låne penge til noget ang. hesten og ellers er de ude og heppe på mig når jeg starter. smiley

jeg tror min hverdag ville være ret tom. HAr prøvet mange sportsgrene og ikke ret mange andre sportgrene har fanget min interesse ligesom ridning.

- Egentlig ok, jeg har min søster istedet. Men det ville da være trist hvis de slet ikke gad hører på det når jeg snakkede om hvordan det var gået osv. smiley

Håber i kan bruge det!

• #38   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport? Ca 4,5 år smiley

Hvornår og hvordan startede din interesse? Min søster red smiley

Var det dig eller dine forældre der bestemte du skulle dyrke lige den sport? Det var mig.

Hvor ofte træner du? og hvilken påvirkning har sporten i forhold til din normale hverdag - venner/fester osv. Rider stort set hver dag smiley det gør at jeg ikke har så meget tid til mine venner på samme måde smiley men så er det jo dejligt at der er mange af mine veninder der deler min interesse i hestene smiley

Hvad er din forældres forhold til din sport? De støtter mig meget, og kører gerne rundt i hele landet til stævner hvilket jeg er meget taknemmelig for smiley mine forældre deler min interesse til min sport, de rider selv på hoppe plan smiley

Presser dine forældre dig nogen gange? Nej, men min far er god til at hjælpe mig på de dårlige dage smiley

Hvordan støtter og hjælper dine forældre dig? Ser mig ride, kører mig til undervisning og stævner.

Hvordan tror du at din hverdag ville være uden din sport? Tom, jeg elsker mine heste og ridning og ville havde utrolig svært ved at undvære det smiley

• #40   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport? Siden jeg var 5 år, 17 år.

Hvornår og hvordan startede din interesse? Da jeg var helt lille, var fascineret af hestene smiley

Var det dig eller dine forældre der bestemte du skulle dyrke lige den sport? Det var mig, hele min familie er bange for heste smiley

Hvor ofte træner du? og hvilken påvirkning har sporten i forhold til din normale hverdag - venner/fester osv. Rider gerne 6 gange om ugen, har min egen pony. Jeg har valgt at anskaffe mig et dyr, og så er det mit ansvar, at passe ham, så han kommer i første række smiley

Hvad er din forældres forhold til din sport? Okay, min mor er bare bange for heste, og vil helst ikke med derud.

Presser dine forældre dig nogen gange? Nej, det er 100% mit eget valg.

Hvordan støtter og hjælper dine forældre dig? Ikke rigtig på nogen måde, har selv skulle betale for min egen. Min mor betalte da jeg havde part.

Hvordan tror du at din hverdag ville være uden din sport? Meget kedelig, ingenting at gå op i, eller tage sig til.

Evt. Hvordan ville det være hvis dine forældre slet ikke havde noget med din sport at gøre? Det har de ikke, og det har jeg det også fint med smiley Har ikke prøvet andet.

• #41   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport? ca 19 år

Hvornår og hvordan startede din interesse? Det var min far der fik mig til at ride

Var det dig eller dine forældre der bestemte du skulle dyrke lige den sport? Min far

Hvor ofte træner du? og hvilken påvirkning har sporten i forhold til din normale hverdag - venner/fester osv. - Træner ca 5-6 gange om ugen, hvad der kan påvirker mit sociale liv til tider. men det er min livsstil og noget jeg brænder for smiley

Hvad er din forældres forhold til din sport? De har ingen inflydelse på min sport mere

Presser dine forældre dig nogen gange? nej det gør de ikke

Hvordan støtter og hjælper dine forældre dig? jeg klare det på egen hånd smiley

Hvordan tror du at din hverdag ville være uden din sport? Den ville nok være mere social med omverdenen, men jeg tror ikke jeg ville være den som jeg er idag hvis jeg ikke har haft mine heste og konkurrencen smiley

• #42   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport? Næsten 8 år.

Hvornår og hvordan startede din interesse? Min mor havde hest, men holdt mig så længe som muligt fra ridningen, så det skulle være min interesse.

Var det dig eller dine forældre der bestemte du skulle dyrke lige den sport? Mig ^^

Hvor ofte træner du? og hvilken påvirkning har sporten i forhold til din normale hverdag - venner/fester osv. Jeg træner ca. 6 gange i ugen, op til 2 heste om dagen. Altså jeg er ikke så meget sammen med veninder i fritiden, men det påvirker mig ikke på den måde.

Hvad er din forældres forhold til din sport? Min far holder sig lidt fra det - hjælper med at bygge stald osv. Min mor ejer alle hestene, hun er næsten ligeså meget med som jeg.

Presser dine forældre dig nogen gange? Nej aldrig.

Hvordan støtter og hjælper dine forældre dig? Min mor finansierer det hele, kører mig frem og tilbage, altid med. Min far hjælper med at bygge stald og hegn smiley

Hvordan tror du at din hverdag ville være uden din sport? Mangelfuld! Intet liv overhovedet!

Evt. Hvordan ville det være hvis dine forældre slet ikke havde noget med din sport at gøre? S¨å ville det være svært, da vi har hestene hjemme, og jeg for at nå det behøver deres hjælp! smiley

• #44   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport?
    - Jeg har redet siden jeg var 9, så 13 år er det efterhånden blevet til.

- Interessen startede da jeg var 7, ved egentlig ikke helt hvordan, men kan huske jeg startede da jeg var 9, og at jeg måtte bruge 2 hele år på at plage smiley

- Det var ene og alene mig der gerne ville ride.

Fra jeg var 9-11 var det 1-2 gange ugentligt, fra jeg var 12-16 dagligt, 17-18 hver 3. uge tror jeg og fra 19-20 dagligt igen. Nu er jeg flyttet og nu er det nok 2-3 dage hver anden uge. Men jeg ville ønske det blev til mere.
    Mine venner har altid vidst og fuldt ud accepteret at jeg har været hestepige. Jeg har aldrig måtte fravælge fester grundet ridningen. smiley

Mine forældre har ikke selv nogen interesse for dyr overhovedet, men de støtter mig den ene gang årligt jeg starter smiley De har også betalt min ½ part dengang jeg havde det, og støttet med 500.- da jeg havde helpart. I dag lader de mig låne deres bil, hvis min egen er på værksted smiley Så de er med - det er de helt sikkert, men de har det bedst på sidelinjen.

Mht. skole og uddannelse ja - en smule, men med ridning har de aldrig presset mig mere end at det skulle passes. smiley

Som sagt har de betalt part og støttet med 500.-
    Nu låner de mig en bil hvis det er nødvendigt engang imellem, ellers er det mig selv der finansiere. Og så er de der selvfølgelig til stævner.

Efter jeg er flyttet kan jeg godt mærke at jeg ikke har mulighed for at ride når jeg vil, hvilket har været frygteligt. Jeg har flere gange bare tudet fordi jeg har savnet Heine (min hest) eller bare lyden af heste/hove/koste, lugten af stald mv. Det har været frygteligt. Men det har også gjort at jeg værdsætter de timer jeg har sammen med Heine meget mere end jeg måske gjorde før.

Hvis de havde været direkte imod den havde det været frygteligt, men det har jeg heldigvis ikke oplevet. De har heldigvis støttet mig det jeg har haft behov for mht. ridning smiley

• #45   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport? ca. 9 mrd

Hvornår og hvordan startede din interesse? da jeg gik i 0. klasse fordi min veninde red

Var det dig eller dine forældre der bestemte du skulle dyrke lige den sport? mig

Hvor ofte træner du? og hvilken påvirkning har sporten i forhold til din normale hverdag - venner/fester osv. Ridning ca. 2 gange om ugen og jordtræning er vær dag

Det ved jeg egenlig ikke jeg erkender ihvertfal fejl mere og tager mere ansvar, jeg flipper heller ikke over en ting mere jeg er blevet meget mere rolig

Min far er bare sådan nå heste.. Min mor intrassre sig for hvordan det går for mig me tror ike hun intrassere sig i ridning og heste

Presser dine forældre dig nogen gange? Næhh

Hvordan støtter og hjælper dine forældre dig? Betaler ponyerne, betaler noget af udstyret, betaler undervisning osv.

Hvordan tror du at din hverdag ville være uden din sport? Det er ikke sååå lang tid siden men den hed Pc, pc pc, tv

Evt. Hvordan ville det være hvis dine forældre slet ikke havde noget med din sport at gøre? Lidt irreterende for vil jo gerne for vil jo fortælle dem hvordan det går

• #47   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport? 12-13 år ca. smiley

Hvornår og hvordan startede din interesse? Da jeg stadig kun var en meget lille pige :b Begge mine kusiner red og jeg elskede at komme med ud i stalden sammen med dem. Da jeg var 4, tror jeg nok, fik jeg lov at starte til ridning på rideskolen smiley

Var det dig eller dine forældre der bestemte du skulle dyrke lige den sport? Nej. Jeg havde selv lyst smiley

Jeg prøver at nå 5 gange om ugen. Det er dog rigtigt svært synes jeg, da jeg også har en skole og passe og en masse huslige pligter herhjemme. Jeg er sjællendt sammen med mine venner i fritiden. Inden jeg skal til en fest plejer jeg at gå ud og træne med min hest og jeg træner også dagen efter smiley

Hvad er din forældres forhold til din sport? Min mor synes det er en ondsvag sport (hendes egne ord) og mener jeg burde droppe den. Min far synes det er rigtigt fint at jeg ridder og han kan se at jeg er glad for det.

Presser dine forældre dig nogen gange? Nej. Kun i stalden hvis de synes det er sløset det jeg har lavet. Men det sker nu sjælendt.

Hvordan støtter og hjælper dine forældre dig? Min far støtter mig økonomisk.

Hvordan tror du at din hverdag ville være uden din sport? Kedelig. Jeg elsker det virkelig og bruger rigtig meget tid på det.

Evt. Hvordan ville det være hvis dine forældre slet ikke havde noget med din sport at gøre? Jeg tror det ville være rigtig svært økonomisk. Jeg er utrolig taknemlig for at min far bidrager til foder, udstyr, smed osv. Hvis han ikke havde gjort det, havde det nok ikke været en mulighed for mig at holde hest.

• #48   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport?
    15-16 år smiley

Min mor har haft hest siden hun var 14, så jeg arvede interessen gennem hende og mine søstre.

Tja, mine forældre smiley

Hver dag. Intet. Jeg er et menneske som godt kan lide at have styr på alt, så det at være fuld er ikke lige mig smiley Men jeg tager da til fest når muligheden byder.

Hjælper mig og støtter mig både økonomisk og mentalt smiley

Aldrig.

Økonomisk. Opmuntre hvis det går dårligt til stævner, i hverdagen osv. Hjælper med kørsel til stævner. Og hjælper i det daglige hestehold smiley

Wow... Kan slet ikke forestille mig det smiley Har altid haft hest. Ved slet ikke hvad jeg skulle bruge min tid på smiley

Alt det jeg laver ville ikke kunne lade sig gøre. Jeg ville nok kunne have en hest hvis jeg fandt et billigt opstaldningssted. Men jeg ville ikke kunne dyrke sporten i den grad jeg gør smiley

• #49   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport?
    - Svært at sige da jeg ikke sådan altid har redet mine heste

-Har nok været 7 år.. Havde nemlig en veninde på det tidspunkt der havde pony. Ja og det var nok også det der gjorde jeg fik interessen

-Mine forældre ville ikke have at jeg red da især min far syntes det var for farligt.. Så jeg gjorde det bag deres ryg til at starte med.

-Hestene fylder meget også efter som jeg har så mange. Derfor er pengene og tiden der hellere ikke til at gå i byen hver weekend

-De er jo ikke vildt glade for min interesse så

- Aldrig

-Der er ingen hjælp at hente

-Ville mangle noget at stå op til

-Det vil de jo sådan set ikke, men det rør mig nu ikke

• #50   29. okt 2013

- Siden jeg var 3 år smiley

- Jeg var helt vild med heste, også tog min mor mig med ud på en rideskole hvor jeg startede med at ride smiley

- Det var jo nok mig smiley

- 6 Gange om ugen. Min hverdag er planlagt ud fra heste og skole, men hestene har altid kommet i første række, og det er mine forældre enige i, når man har et levende dyr er man nød til at tage sig af dem. Det er jo ikke fordi jeg får dårlige karakterer og aldrig er i skole smiley Jeg har ikke så meget tid til venner i hverdagen, så det bliver mest i ferierne, ellers kommer de med ud til hestene smiley

- Min mor har haft hest som ung, og min far har spillet håndbold.
    Så min mor ved lidt mere om heste end min far hehe smiley

- Nej, bestemt ikke smiley min mor har sagt få gange til mig jeg skulle tage mig sammen, men kun på den gode måde smiley

- De er med i stalden og blander foder og samler hestepærer op i ride hallen smiley
    Også betaler de jo alt til sporten, opstaldning, foder, stævner, licens, udstyr osv. smiley

- Den ville værre meget tom smiley

- Hvis jeg ikke havde dem ville jeg ikke kunne gøre det jeg gør! smiley De er der altid til at hjælpe, og det er derfor de er så helt igennem fantastiske :)!

• #51   29. okt 2013 Hvor længe har du dyrket din sport?
    - Siden 2002

- Da jeg var 2-3 år, vil jeg tro. Husker ikke præcis hvordan, men husker at jeg, hver gang jeg fik øje på en hest, ville blive helt overgearet, pege, og råbe, "hest!"

- Det var egentlig mine forældre, men det kom sig af min enorme interesse. De tog mig med på en rideskole, for at lade mig få en trækketur, så jeg kunne prøve det an, og derefter tilmeldte de mig et hold til min store glæde.

- Jeg træner ikke så ofte i øjeblikket, grundet uforklarlige rygsmerter, men normalvis, så nogle gange i ugen. En enkelt dags undervisning, og så almen træning herefter, ugen ud. Ikke hver dag, men ca. hver 2-3. Sporten har nok frarøvet mig en del tid, men det er ikke noget, der generer mig nogen tænkelig måde. Mine venner og min kæreste tager jævnligt med mig ud i stalden, og deltager i min omgang med hesten, og det værdsætter jeg rigtig meget.

- Min far er nok lidt misundelig. Han har, siden han var helt lille, også altid haft en forkærlighed for heste. Han har desuden en drøm om, at skulle ride min (eller vores) hoppe en dag, og det skal han helt sikkert også nok komme til! Min mor går mere op i faren ved sporten, og bekymrer sig rigtig meget, men hun støtter mig, for hun ved det er det, der gør mig allermest glad. Hendes eneste betingelse er, at jeg ikke må ride uden opsyn - og det synes jeg er i orden, selvom jeg snart er 18.

- Aldrig. De støtter mig og bakker mig op, men de presser mig aldrig. Hvis jeg vil deltage i et stævne, så er de de første til at sige, at det er en god idé, og sørge for, at jeg får trænet og er klar, men bakker jeg ud, og siger, at det er en for stor mundfuld, så er det også i orden, og så hører jeg ikke mere for det.

- De hjælper mig således, at de kører mig ud i stalden, og følges med mig ud for at hente min hoppe ind. De hjælper mig med det praktiske og pasningen, når jeg har brug for dette, og de deltager rigtig meget i omgangen med min hest, og udviser en hvis form for glæde for dette. De roser mig, når jeg gør det godt, men lader kritikken op til min ridelærer. De er entusiastiske, men sammentidigt bekymrede. De sørger for, jeg får lige præcis den slags undervisning jeg behøver, at tingene fungerer for mig, og jeg hverken gaber over for lidt eller for meget. Generelt, så støtter de mig bare ekstremt meget, og det er jeg rigtig glad for.

- En del mere trist. Havde jeg ikke haft sporten, havde jeg ikke haft min hest, og havde jeg ikke haft min hest, havde jeg været helt nede i kuldkælderen. Min hverdag havde været repetiv, kedelig og mest af alt ensom. Jeg finder så megen glæde i både sporten og omgangen med hesten, og jeg ville ikke kunne forestille mig min hverdag uden dette. Jeg ville helt sikkert mangle noget.

- Puha, det er endnu en ting, jeg ikke kan forestille mig. For at være ærlig, tror jeg det havde taget rigtig meget fra mig, og jeg havde nok heller ikke haft den samme glæde ved det, som jeg har. Mine forældres - og venners og kærestes - støtte er noget af det vigtigste for mig, og noget af det, der holder mig fra ikke at smide det hele på gulvet. Jeg elsker min hest, jeg elsker alt jeg laver med hende, men havde mine forældre ikke støttet op om dette, og jeg skulle holde glæden for mig selv, fordi det kunne være ligegyldigt for dem, ja, så havde jeg nok næppe gidet at fortsætte med det. Man vil jo altid gerne have forældrenes opbakning og støtte, og man vil gerne have at de deltager og er stolte, og det synes jeg også, at man som forældre skylder sine børn. Der findes ikke noget værre end, at være glad for noget, som ens forældre synes er spild af tid, og ikke gider at sætte sig ind i - det skulle da lige være forældre, der går mere op i det, end barnet selv, og dermed presser det for meget. Det kan også frarøve barnet glæden.

Kommentér på:
Din ridning/sport og dine forældre - spørgsmål

Annonce