731 visninger
|
Oprettet:
Fed hest - what to do? {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg ved ikke, om det er det rette forum, men jeg prøver alligevel.
Sagen er den, at min ene hoppe på 16 år er for fed. Det bliver hun hver sommer. Hun går pt. på en slags jordfold (dog er der en lille smule græs), hvor hun får hø og sine vitaminer/mineraler. Hun kommer på græs et par timer dagligt. Hun bliver desuden redet stortset hver dag. Hvad kan jeg mere gøre for at slanke hende? Hun kan virkelig blive tyk af ingenting, så det er ikke nemt. Jeg kan selvfølgelig godt skære hendes tid på græs ned, men er der andet?
sep 2005
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 166 Svar: 646
sep 2005
Følger: 26 Følgere: 30 Heste: 4 Emner: 144 Svar: 625
dec 2006
Følger: 109 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 416 Svar: 3.252
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Fint den blir rørt hver dag, men jo står forskel på om den rent faktisk forbrænder sine kalorier når den blir rørt.
Så ligesom med mennesker, et træningsprogram.
Ja jeg kan desværre ikke selv holde det på min og han går på døgngræs, så må leve med gjordforlænger og pad under sadlen pt, for jep han er også tromletyk hehe
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Fint den blir rørt hver dag, men jo står forskel på om den rent faktisk forbrænder sine kalorier når den blir rørt.
Så ligesom med mennesker, et træningsprogram.
Ja jeg kan desværre ikke selv holde det på min og han går på døgngræs, så må leve med gjordforlænger og pad under sadlen pt, for jep han er også tromletyk hehe
sep 2005
Min hest får i forvejen opblødte grønpiller, som fungerer ligesom roepiller. Har dog tænkt at jeg vil skifte over til roepiller.
Jeg rider ikke dressur/spring på min hest. Vi rider i naturen - altså op og ned ad bakker osv. Primært skridt og trav, da hun ikke er i særlig god kondi
Men, jeg ville enormt gerne have fat i noget frøgræs, men har som sagt ikke kunne finde noget
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 141
sep 2005
Jeg er nu begyndt at skære ned på deres tid på græs, og så må jeg se, om det hjælper. Så sætter jeg dem op i mængden af opblødte grønpiller, så de bliver mætte
jan 2005
Følger: 30 Følgere: 24 Heste: 11 Svar: 67
hvis du ikk kan finde frøgræshalm så find noget vårbyghalm evt. med udlæg det er ca halv hø og halv halm.
Fed hest - what to do?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside