4. maj 2008 Følger: 72 Følgere: 67 Heste: 1 Emner: 91 Svar: 174
Fed hest = slankekur {{forumTopicSubject}}
Hej hg
Min hest har været fed over en længere periode fordi han med jævne mellemrum har været halt, og vi nu
Er nået til den konklusion at han har meget skrøbelige ben.
Har holdt pause et halvt år cirka for at tage min studentereksamen færdig og i mellem tiden har min kusine redet hyggeridning.
Min farmor som egentlig ejer hesten har en vane med at give ham mange gulerødder, æbler og brød, men har ingen ide om hvor meget det feder og om hun kan blive ved med at give ham det?
Pt får han ca 1kg foder i stil med musli samt alt det min farmor giver ham, hø om aftenen og går ellers på fold med ikke så meget græs i ca 9 - 10 timer om dagen
Men han skal altså slankes, og er derfor meget i tvivl om følgende:
1 hvor meget skal han rides? Og hvor tit?
2 hvad skal han spise
3 og hvad med gulerødderne mm.
okt 2004
Følger: 146 Følgere: 149 Heste: 2 Emner: 225 Svar: 2.448
2. Jeg ville uden tvivl droppe det 1 kg foder! - Samt nok også hø, hvis der er en ok mængde græs til rådighed. Dog hvis han står på stald om natten (?) vil det være nødvendigt med noget stråfoder til rådighed For at han får vitaminer nok, vil jeg blot give nogle vitamin/mineral-kiks, de forhandles både af Equsana (dem foretrækker jeg), Salvana, Pavo og andre forhandlere.
3. Drop gulerødder o.s.v - det er "kun" sukker, som absolut ikke gør noget godt, for en hest som er overvægtig (og måske endda i risiko for forfangenhed).
maj 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Heste: 1 Emner: 91 Svar: 174
okt 2004
Følger: 146 Følgere: 149 Heste: 2 Emner: 225 Svar: 2.448
Hvis du vil have links til nogle af de vitamin/mineral-produkter der findes, kan du bare sige til
maj 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Heste: 1 Emner: 91 Svar: 174
Mange tak, men vi har desværre lige købt et stort lager vitaminer
Fed hest = slankekur
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside