{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

Fed hest = slankekur {{forumTopicSubject}}

Hej hg
Min hest har været fed over en længere periode fordi han med jævne mellemrum har været halt, og vi nu
Er nået til den konklusion at han har meget skrøbelige ben.
Har holdt pause et halvt år cirka for at tage min studentereksamen færdig og i mellem tiden har min kusine redet hyggeridning.

Min farmor som egentlig ejer hesten har en vane med at give ham mange gulerødder, æbler og brød, men har ingen ide om hvor meget det feder og om hun kan blive ved med at give ham det?

Pt får han ca 1kg foder i stil med musli samt alt det min farmor giver ham, hø om aftenen og går ellers på fold med ikke så meget græs i ca 9 - 10 timer om dagen smiley

Men han skal altså slankes, og er derfor meget i tvivl om følgende:
1 hvor meget skal han rides? Og hvor tit?
2 hvad skal han spise
3 og hvad med gulerødderne mm.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fed hest = slankekur
  • #1   18. jul 2013 1. Jeg vil nok motionere så meget som muligt.... Men tage hensyn til, at hesten også skal være med på det.
    2. Jeg ville uden tvivl droppe det 1 kg foder! - Samt nok også hø, hvis der er en ok mængde græs til rådighed. Dog hvis han står på stald om natten (?) vil det være nødvendigt med noget stråfoder til rådighed smiley For at han får vitaminer nok, vil jeg blot give nogle vitamin/mineral-kiks, de forhandles både af Equsana (dem foretrækker jeg), Salvana, Pavo og andre forhandlere.
    3. Drop gulerødder o.s.v - det er "kun" sukker, som absolut ikke gør noget godt, for en hest som er overvægtig (og måske endda i risiko for forfangenhed).

• #2   20. jul 2013 Mange tak for svaret smiley det gav stof til eftertanke, men det var også noget i den stil smiley

• #3   21. jul 2013 Det er faktisk de færreste "almindelige" heste, der har behov for andet end vitaminer/mineraler, hvis de går på græs (eller får tildelt godt stråfoder i vinterhalvåret). Selvfølgelig med undtagelse af unge heste og gamle heste - og konkurrenceheste, der skal yde en stor præstation smiley
    Hvis du vil have links til nogle af de vitamin/mineral-produkter der findes, kan du bare sige til smiley

• #4   27. jul 2013 ja det har du ret i, og synes hverken han er ung eller gammel, og går pt ikke stævner pga svingende skader så det kunne da tænkes han skulle nøjes med det et stykke tid smiley
    Mange tak, men vi har desværre lige købt et stort lager vitaminer smiley

Kommentér på:
Fed hest = slankekur

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce