{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.027 visninger | Oprettet:

Støtte fra familien? {{forumTopicSubject}}

Jeg synes endelig at det ville være sjovt og hyggeligt at høre om at i har støtte fra jeres familie omkring det med hestene? at der måske er et mål i gerne vil nå? At der måske er nogen problemer som man skal have løst? At man måske gerne vil snakke med sin familie om sin sport?

Jeg har kun fra min mor, som der gerne vil snakke om min sport og om de heste jeg rider på osv.
Men når jeg er hjemme ved mormor og morfar som jeg er hver anden weekend pga jeg ikke ser min far, jeg så er der ingen ting, jeg kan sidde og snakke med dem om deres dans og bla bla hvor sjovt det er for dem og hvilke mål de gerne vil nå.
Men lige så snart jeg kommer hjem og fortæller f.eks om shaman hvor god han var, at han red over broen, han stejlede ikke og bla bla. eller når jeg snakker om hvor meget jeg glæder mig til at starte rigtig på Skalle med at springe hos Michael Ladegaard, ja så kommer der en bemærkning om hvor dyrt det er, (jaer i know det er dyrt, men det er det hele værd hvis han kan hjælpe mig op til mit mål på skalle) eller om hvorfor jeg skal have undervisning, jeg kan jo bare selv træne?
Men de får jo også undervisning og bruger penge på deres sport og jeg bruger selv penge på min sport som jeg virkelig vil nå langt med.
Min mor og jeg har prøvet og forklare dem at det er lige som når de gerne vil nå langt i dans, så vil jeg gerne have hjælp fra nogen prof. som der kan hjælpe mig langt i spring og dressur, ja også med jordtræning osv.

Har i nogen støtte fra jeres familie? gider de at snakke om hestene og ridning? tager de med til stævner eller noget andet?

Ja alt i alt støtte fra familien? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Støtte fra familien?
  • #1   27. jul 2013 Alle herhjemme undtagen min bror går rigtig meget op i heste, så jeg har rigtig meget støtte smiley

• #2   27. jul 2013 Jeg får alt den støtte jeg vil have, men det er ikk altid at de vil køre mig, hvis jeg vil ud og starte et stævne, min far gider ikk, og min mor hader at læsse og køre med heste smiley

Men de støtter mig, selvom min far nok hellere så at jeg spillede fodbold smiley

• #3   27. jul 2013
    Både og :o)

Mine forældre kan ikke hjælpe økonomisk, men hjælper istedet gerne ved at udlåne deres bil når jeg er ved dem så jeg kan komme til hesten. Min far har lavet et staldskab, hentet hø til mig og kører gerne med trailer mm.
    De spørger også lidt ind til hesten ind imellem men ikke meget.

Jeg tror de fleste har svært ved det, fordi det er svært at snakke med om heste, hvis man ikke ved meget om dem. Det syntes min kæreste i hvertfald.

• #4   27. jul 2013 Min mor og kæreste gør alt for mig hvad der handler om heste og uden deres økonomi var det ikke muligt smiley

• #5   27. jul 2013 Nu går jeg på rideskole, og har "min egen" unghest derude. Jeg har redet i 3 år, og min mor og far har kun været og se mig til undervisning en eneste gang i de tre år smiley
    De kommer så og kigger til stævner, men bliver der kun ved en klasse - da jeg har små brødre, som ikke gider at vente.
    Så jeg har ikke særlig meget forældreopbakning smiley
    - men de kører mig så ud på rideskolen, når jeg skal derud! smiley

• #6   27. jul 2013 Jeg har altid fået fantastisk støtte fra min familie.
    Da jeg var 7 år, og havde gået til ridning i et år, valgte mine forældre at de ville købe en pony til mig (Beauty).Min far har altid haft hest som barn, og min mor var hestepasser der. Og der var de med hele vejen! Altid med deroppe og arbejdede også en del på rideskolen (hjalp med hegn, og hvad der ellers skulle laves). Samt da jeg blev lidt bedre, så kørte de mig gerne til stævne hver weekend. Samt betalte alt til hesten, også selvom det var et lidt dyrt sted hun stod.
    Og ja, nu hvor jeg købte Beauty tilbage, har de købt en gård, hvor de begge kan stå, og min far bruger lige nu al sin fritid på at bygge stald, så den er klar til vinter. smiley (min mor har selv sagt, at de nok ikke havde fået købt gården, hvis ikke jeg havde købt Beauty tilbage)
    Så ja jeg syntes helt bestemt at de altid har været der for mig. Uden tvivl!
    Også skønt de selv har interesse for heste.!

• #7   27. jul 2013 Til at starte, var især min mor meget pylrede med hvis jeg faldt af og sagde at jeg skulle stoppe til ridning, da det jo er en farlig sport, men blev ved. Men nu er hun mere "ej hvor godt skat!" Når jeg fortæller hende noget, hun spørger mere ind til det, og støtter mig i at jeg gøre som jeg gøre smiley

• #8   27. jul 2013 Har aldrig fået nogen form for støtte fra min familie.
    Der er ingen der interessere sig for heste, eller ridning.

• #9   27. jul 2013 ingen støtte herfra, øv. min forældre syntes jeg bruger for meget tid på hesten, min mor ligger gerne øre til, men hører egentlig ikke efter, min far hader heste, han skal plages i flere uger for at køre mig til stævne, i år har han kørt 3 gange, så nu gider han ikke mere, ud over det gider han ikke køre længere væk end 20 minutter. min søster gider heller ikke rigtig høre om det, på trods af hun selv har redet, og når ja så betaler jeg ALT selv smiley

• #10   27. jul 2013 Ja, af min mor, min mors kæreste og hans datter. Min far er ikke vild med heste, men han høre da efter når jeg fortæller om min pony og han kommer da ind i mellem og ser min ride til nogle af de få stævner jeg er til:) Så jeg har rimlig god støtte fra min familie.

• #11   27. jul 2013 Den eneste støtte jeg har fået er økonomisk og at min mor cyklede med mig til ridning da jeg var for lille til at køre selv. Da jeg fik min første part som 9-årig var det helt og holdent mit ansvar og jeg red alene og som regel i skoven. Ikke om jeg begriber de tillod det. I dag er det eneste jeg får kommentarer om hvor mange penge hestene koster mig. Det stildnede dog af da jeg muggent svarede at hendes børnebørn sg var dyrere i drift og dem hørte jeg ingen klager om! (Ved godt det er en ringe sammenligning men havde bare fået nok af den samme gamle plade og jeg vidste at det ville hun ikke have noget modsvar på).
    Jeg har så giftet mig ind i en hestefamilie, dog ikke min mand, men fordi han er opvokset med hestenes betydning for familien har han stor forståelse for min interesse. Det betyder rigtig meget.

• #12   27. jul 2013 Jeg får økonomisk støtte og så er min mor også interesseret i heste smiley Jeg er skide forkælet for at sige det rent ud for jeg betaler hverken for foder, opstaldning, dyrlæge eller noget andet... smiley Nu har vi også vores heste hjemme så det er begrænset hvad opstaldningen koster smiley

• #13   27. jul 2013 Mine forældre betaler alt, men betaler selv udstyr for det meste. Mine forældre støtter mig meget, både mentalt, økonomisk osv..
    Mine forældre rider ikke selv og kan derfor ikke som så mange andres forældre lige undervise dem. Det er måske også derfor at de er så "gavmilde".
    - Mine far kører til stævner og træning, og giver mig hø, halm og spåner... smiley
    Jeg er rigtig glad glad for at de støtter mig så meget, og går så meget op i min sport selvom de ikke er hestemennesker. smiley

• #15   27. jul 2013 Øv hvor ville jeg dog bare ønske det var mig der fik lidt mere støtte nogen gange smiley

Tine og Christina: kender det alt for godt... Jeg skal selv cykle ud til hestene selv mit arbejde, der køre nemlig ingen busser fra taastrup til karlslunde.... eller i hvert fald ikke der hvor de bor i taastrup... smiley smiley
    Og når min mormor og morfar så siger at de gerne vil ud og se mig og ride ja så bliver det aldrig til noget, de har hentet mig et par gange oppe hos shaman om de ville gå fem skridt ind til hans boks og se ham? Nej.... smiley

Der var en dag vi var sammen med deres danse venner, hvor damen så havde reddet lidt da hun var lille, ja så helt pludseligt kunne det virkelig snakke om hest, men min træning næææh nej den var helt forkert. Så spurgte de om at de ikke kunne komme op og se mine heste, jov selvfølgelig om det er blevet til noget nej smiley

• #16   27. jul 2013 Jeg får alt den støtte jeg kunne ønske fra min familie! smiley Min mor og lillesøster er altid med mig over ved hestene (jeg har haft en del dårlige oplevelser, så jeg vil helst gerne have en med når jeg er derover). Min far har ikke altid været specielt begejstret for heste, og heller ikke alt det tid og penge vi har brugt på det, men han har virkelig ændret sig og vil meget gerne hjælpe med at købe/snakke/lave heste ting. Han spørger også tit om han ikke lige skal gå over med noget vand til dem smiley
    Hele min familie på min mors side har haft heste, så der er en masse og snakke om og med. På min fars side har de aldrig selv interesseret sig for heste eller ridning, men de vil meget gerne snakke om heste og de støtter mig rigtig meget i min ridning og spørger tit ind til det smiley
    En bedre familie kunne jeg ikke ønske mig! smiley
    Og jeg betaler intet selv, så det er jo også dejligt smiley

• #17   27. jul 2013 Det kan man ikke sige jeg har. Mine forældre er ikke interesseret i noget som helst. Hverken i at lære og forstå nogle af fagudtrykkende.

Min far har set mig sammen med heste 1 gang i hele mit rideliv. - Fordi han fik bud på det fra min farmor. Dog har han vidst været i stalden 1 gang udover det, da han skulle hente mig.

Min mor har vel set mig ride 1 gang, men har oftere været med inde stalden. Måske 4-5 gange. Hvor hun har klappet hesten. - Hun lytter gerne når jeg snakker om Picasso, og forsøger at være med.

De bakker til en vis grad op. - De betaler gerne lidt udstyr, kører mig gerne frem og tilbage, men det er det. Min far har aldrig set min pony, og ingen af dem har nogensinde været med mig til et stævne. - Oftest ved de slet ikke når jeg er afsted smiley

Får tit spørgsmålet "Kommer din mor og far og ser dig?" - "Øhhh nej! Det er en ting de IKKE gør!" smiley

Sådan er det at være født ind i en familie hvor INGEN har heste interesse. smiley - men så har jeg en masse andre der bakker mig op og hjælper mig smiley

• #18   27. jul 2013 min ene søster blev sparket i hovedet af et føl og den anden blev smidt voldsomt af, så ingen støtte der.

min mor er bange for heste så hellere ikke noget hjælp der, og min far? jae.. altså, der er hvert fald ingen støtte der heller smiley

• #19   27. jul 2013 Picanda: Kender det alt for godt! smiley
    Det med at en masse andre bakker en op, jeg der er jeg rigtig glad for at jeg har Skalles ejer til at bakke mig op omkring det med begynde at springe på ham smiley
    Hun søgte endelig heller ikke part, men da jeg var en af de eneste der kunne ride ham og jeg virkelig ELSKER hendes hest, ja så blev jeg tilbudt part på ham smiley
    Og Shamans ejer støtter mig også rigtig meget i min træning med ham smiley og med missya er jeg bare glad for at gitte ville have hjælp med tilridning så ja, hun støtter mig vel også på en måde? smiley

• #20   27. jul 2013 Ingen i min familie har forstand på heste, men vi er alle meget dyreinteresserede så interessen for Magic er der. Mine forældre betaler min opstaldning hvor foder, træpiller og hø også indgår i. Dyrlægebesøg betaler de også. Selv betaler jeg smed og udstyr.

Jeg elsker når min mor er med ude og se til Magic. Jeg synes det er så dejligt at hun gider deltage på den måde i min interesse smiley

• #21   27. jul 2013 Jeg får støtte hjemmefra, selvom min familie ikke er hesteinteresseret.

Min mormor er bange for heste, fordi hun blev bidt som barn og hendes veninde blev sparket i hovedet. Det har hun videregivet til min mor, der gerne ville ride som barn, men ikke måtte - og nu er hun også bange for dem. Min morfar er glad for heste, for de brugte dem i landbruget da han var barn, og han fortæller altid historier om de heste de havde.

Min farmor og farfar havde heste, da børnene boede hjemme, og en af børnene gik til ridning. Min far interesserer sig ikke som sådan for heste, kun fordi jeg rider. Han kørte altid min lillebror og jeg til ridning da vi var små, og hjalp i stalden osv. Og da jeg fik min egen, var han tit med ude og hjælpe, især når jeg havde staldtjans eller når jeg havde problemer med ponyen, så hjalp han. Han har også altid været interesseret i de heste jeg har redet, og har hjulpet til, der hvor jeg red nogle heste for et par år siden. Han kører også med hesten når der er brug for det, og har vidst været med til alle stævner, mere eller mindre, og trækker gerne hesten rundt når jeg går bane o.lign.

Min mor er som sagt bange for dem, men er tit med derude, og er glad for at jeg går op i det, og støtter mig meget i det. Hun vil gerne købe ting til min hest, og er også altid med til messe i herning, og synes det er rigtig hyggeligt. Det er også hende jeg snakker med, hvis jeg er i tvivl om noget omkring hesten - ikke fordi hun kan rådgive mig på nogen måde, men det er nogle gange rart at få andres syn på sagen, eller få hjælp i et dilemma.

Min faster har også købt pony for nogle år siden, efter jeg fik pony. Hun red vidst også lidt da hun var barn, men ikke meget. Min kusine har også haft en hest, som min farfar betalte. Den havde hun dog ikke længe.

Så ja, jeg har ret meget støtte hjemmefra, på flere forskellige måder. Jeg har ihvertfald aldrig rigtig mødt modgang - kun økonomisk, fordi min far synes det er meget dyrt. Men han synes heller ikke, at jeg skal stoppe med det, for han ved det gør mig glad og han synes jo også, at min hest er lidt sød og dejlig. smiley

• #22   27. jul 2013 Moe: øøøv hvor ville jeg endelig ønske det var mig smiley

• #23   27. jul 2013 Får i nogen sinde en bemærkning med at de synes at i sætter hesten i første række frem for familien? smiley
    Den har jeg fået et par gange efter hånden.... Men det synes jeg bare slet ikke selv smiley

• #26   27. jul 2013 Katja: Det med fristed, jeg det forstå de bare heller ikke... selv min mor nogen gange forstår det ikke smiley smiley
    Men når jeg er oppe hos dem tænker jeg altså ikke på andet ind om min træning og om hvor fantastisk det er at de heste er i mit liv! smiley

For at være helt ærligt ved jeg inden gang hvad jeg skal hvis jeg ikke gik til ridning smiley

• #27   27. jul 2013 josephine, ja det er træls! rigtig surt faktisk smiley
    det er nu heller ikke fordi jeg beder om særlig meget fra mine forældre med hensyn til hesten. jeg ville være SÅ lykkelig hvis min far bare gad køre bare mig hver 3 måned, så jeg kunne komme til stævner. heldigvis har oprindelig ejer af hesten kørt mig et par gange, men jeg syntes også der er grænser for hvor meget jeg tillade mig at spørge hende.

jeg er bare SÅ misundelig på alle dem der har støtten hjemmefra, økonomisk som mentalt. det at deres forældre køre dem, betaler for dem og nogle træner dem, jeg gad SÅ godt at det var mig smiley

jeg skal også selv fragte mig til hestene, pt har jeg kun en km. så det er helt fint smiley men har før haft længere væk hvor jeg så har købt mig en knallert som jeg også bruger når jeg skal i skole og på arbejde smiley

• #28   27. jul 2013 Josephine - Jeg fik det engang imellem, da jeg var yngre, af min familie - ikke min tætte familie, men fastre og sådan - især én faster. Men da hendes egen datter har haft hest og min anden faster også har hest nu, så siger hun ikke længere noget.
    Jeg har også mere tid nu, end jeg havde dengang.

Min mor synes nogle gange, at jeg bruger for lidt tid der, men hvis hun skal med, vil hun gerne, hvis det går lidt hurtigt. Min kæreste synes også nogle gange, at det tager for lang tid, især hvis han er med. Men igen, så var det værre førhen, pga. det sted jeg stod (hun krævede meget af mig og min tid), så jeg tror ikke han synes det er slemt. smiley

• #29   27. jul 2013 Tine - Man vil altid have det, man ikke kan få. smiley
    Jeg kender mange, der ville ønske, at deres forældre ville lade dem være i fred, især de yngre piger. De synes det er træls, når mor eller far altid er med i stalden, og altid skal med til stævner, fordi de gerne vil have tid med veninderne og bare være dem selv. Nogle gange kan det jo også være rart, at heste ikke er det eneste man snakker om, hvilket det hurtigt bliver, hvis forældrene interesserer sig rigtig meget for det. smiley

Men en mellemvej er altid fin!

• #30   27. jul 2013 Jeg havde i hvert fald ikke haft hest idag, hvis mine forældre ikke havde givet mig så meget opbakning smiley
    Tror hverken jeg ville have råd, eller lyst hvis ikke de havde hjulpet og været der som de er .. smiley

• #32   27. jul 2013 CTS, jeg har krøller og vil gerne have glat hår, men sådan er det jo altid smiley og selvfølgelig! smiley og jeg er da også glad for at mine forældre ikke blander sig i min træning og resultater. men helt ærligt så tror jeg heller jeg ville have den enorme opbakning end ingen opbakning smiley

• #33   27. jul 2013 Katja M, min far siger præcis det samme og har også en del problemer med skolen, hesten er mit fristed og han har truet med at forbyde at jeg skulle have lov at køre derned. skulle han nogensinde gøre alvor af det, så skal han da godt nok holde sig væk i meget lang tid i hvert fald! smiley

• #34   27. jul 2013 Tine: Sammen her, nogen gang ville det bare være så fedt at man kunne få den opbakning nogen får! smiley
    Det der med at ejeren vil køre, ja det vil blive lidt for meget i længden at ejeren hele tiden skal køre... der vel nok en grund til at vi har fået part på deres hest smiley

• #35   27. jul 2013 Min mor intressere sig meget, og hun kommer gerne med råd og henter mig når jeg er cyklet derud. Hun spørger altid ind til hvordan det er gået!
    Min bonusfar vil gerne hører hvordan det er gået, men så går den heller ikke længere.. Og min lillebror er ligeglad.
    Min farmor slæber altid min farfar med ud når jeg rider fx stævne, hun går meget op i det, for hun har egentlig aldrig redet selv men hun går meget op i hvad jeg laver, og hvis jeg er glad for heste og ridning er hun også og så elsker hun jo at se mig nyde min sport - Hun hjælper også økonomisk.
    Min far, ja han er totalt ligeglad..

• #36   27. jul 2013 Og ja min mormor elsker også at følge med i hvordan det går smiley

• #37   27. jul 2013 Nogen gange har jeg det som om at de prøver og overtale mig til at stoppe... smiley

• #38   27. jul 2013 Min mor rider og har hest i samme stald som jeg, så ja, har meget støtte:) min far er ikke hestemenneske, men han er der til de fleste stævner, kører gerne og laver de fedeste billeder af vores hypper:D

• #39   27. jul 2013 josephine, hun siger hun gerne vil køre mig (dette er dog kun fra november-marts da hun ellers arbejde i weekender) men derfor kan jeg jo ikke spørge om hun vil køre mig en gang om måneden, det vil jeg simpelthen ikke være bekendt smiley

• #40   27. jul 2013 Nope... Ingen støtte ingen i min famillie er heste interesseret, de forstår virkelig ikke hvorfor jeg gider bruge alt den tid osv...

Nu har jeg så heldigvis en sød mand der er oprigtigt med, og er den "praktiske" når tingene er lidt heltisk, han har meget kontakt med min 2 års osv
    Det er virkelig rart endelig at ha en at dele det med..

Men ellers har jeg altid klaret mig selv i alle hendseender når det drejersig om hest..

• #42   27. jul 2013 Tine - Haha ja, jeg har glat hår og vil gerne have krøller smiley
    Sådan er det jo. smiley Jeg kan sagtens forestille mig, at det må være træls slet ingen opbakning at have, men det modsatte kan også være en pain in the ass smiley
    Det bedste er nok den gyldne middelvej, hvor der er interesse, men ikke besættelse, haha smiley

• #43   27. jul 2013 Katja - Jeg kan til dels godt forstå din far. Jeg forstår godt, at han gerne vil have at du gør noget ud af skolen. Der er trods alt større chance for, at du få en karriere gennem skole og uddannelse, end du gør gennem hesten. smiley Så det er logisk, at han gerne vil have at du klarer dig godt og tager dig sammen. Mine forældre har truet mig med det samme - at hvis jeg ikke gør mit bedste i skolen, så har jeg ikke fortjent at have en hest eller noget som helst andet. Ja, det kan godt være, at det er der de rammer mig hårdest, og at det er hos hesten jeg har det bedst. Men min uddannelse vil altid være vigtigere, end hvor jeg synes jeg har det bedst/sjovest, i mine teenageår. smiley Ville du reagere på samme måde, hvis han forbød dig at drikke dig fuld med vennerne, selvom du sagde, at det er dit frirum og der du har det bedst og er gladest? smiley Bare for at sætte det lidt i perspektiv. smiley

• #44   27. jul 2013 Tine: Skalle ejer har også sagt at hun meget gerne vil køre, så hendes datter og jeg kan komme ud til stævner sammen smiley Kan nemlig godt se hvad du mener smiley jeg har også overvejet mange gang at spørger hende om at jeg ikke må låne skalle i en uge til DV ridelejr sammen med en veninde, men ved stadig ikke helt, har også overvejet at spørger lone om jeg ikke må låne shaman til en uge eller bare nogen dage på paradise gården eller mia lykke nielsen smiley

Katja M: kender det alt for godt, jeg fik lov til at passe avanti fordi jeg blev mobbet så meget og en af pigerne der var rigtig meget med i det, red oppe på den gård som han stod på, derfor spurgte hans ejer om at jeg ikke ville passe ham, og hvis jeg ikke havde sagt ja til det, havde jeg slet ikke nået så langt! smiley både med ridning men også med skolen da han hjalp mig igennem rigtig meget! smiley

• #45   27. jul 2013 ja, jeg ved ikke hvor træls det er den anden vej rundt, da jeg ligesom aldrig har prøvet det smiley men jo en mellemting ville nok være det mest optimale smiley

ang. det du skriver til katja så ville jeg hellere undvære vennerne og festerne end tiden hos min hest, men jeg fravælger så også allerede venner og fester uden for skolen i stor stil, da jeg hverken har tiden eller overskuddet til det ofte smiley

• #46   27. jul 2013 josephine, nu er min part nok nærmest blevet 'min' hest smiley jeg betaler smed og forbrug når de går inde, ejeren siger også altid 'tine det er din hest' så der har jeg ikke nogle prooblemer smiley har for nyligt også haft ham 9 dage med til ringsted hvor jeg skulle passe en gård smiley jeg må faktisk gøre med ham lige som det passer mig smiley

• #47   27. jul 2013 Tine: Sammen her, hvis jeg er med til fester er det dog kun sammen med mine rideveninder, da jeg endelig ikke snakker sådan rigtig med nogen fra min klasse smiley
    Har slet ikke tid eller overskud til det, går simpelhen for meget op i min sport! smiley

• #48   27. jul 2013 tine: Dejligt! smiley

• #49   27. jul 2013 ja okay, jeg har det ganske fint i min klasse, men jeg bor 25 km. fra langt de fleste i min klasse, det kræver en del i tranport sådan en fredag aften bare for at tage i biografen eks. plus at jeg også normalt arbejde i alle mine weekende for at få råd til ham den lille pony smiley

• #50   27. jul 2013 Jeg har altid haft rigtig meget støtte. Min mor har selv haft hest hele livet, og elsker stadig heste og at ride. Hun var med hver gang ved Valle - simpelthen fordi hun elsker at nusse rundt i stalden. Hun har også været oppe at ride, samt hjulpet mig meget. Hun er kanon dygtig til at "aflæse" hesten, så hun har været en rigtig stor hjælp. Hun var med da Valle blev aflivet og måtte også knibe en tåre. Min far hader heste, men har sagtens kunne køre mig ud til Valle, på en rideskole og været ude og se stævne. Dog har ham og jeg begge en kæmpe interesse for ishockey, så hvor jeg kan snakke hest med min mor, kan jeg snakke hockey med min far. Super lækkert! smiley

• #52   27. jul 2013 Jeg vil sige jeg har rimelig meget støtte, de betaler (kæmpe smiley) og de køre mig ret ofte, vi starter ikke stævner endnu men min far vil gerne køre os, og vi har endda snakket om undervisning en gang om ugen som vi skal køres til, så med det har jeg rigtig meget støtte. Men de ved ikke rigtig andet end heste end det jeg lære dem, min far er ret op sat på og lære og ride (glæder mig til det, da det er mig der skal undervise) men nu skal ponyen lige i form (min far vejer ikke ret meget så ingen kritik her! :D) pga, dårlig ryg fra en bil der kørte op i røven på mig og min mor og så sygdom og dårlig psyke fra rytters side af, dog er vi nogenlunde på vej op igen smiley Og når jeg kommer igang igen har jeg også fået lov til og få egen hest hvis vi finder den rette (vi skal dog lige igang med og springe og noget først :D) så ja rigtig god støtte smiley

• #53   27. jul 2013 Tine - Det jeg mener, er hvis du gik op i venner og fest på samme måde som du går op i hesten - altså hvis det er der, du har det godt, og der du har dit frirum. smiley Så forestil dig, at du ikke har din hest, men i stedet bruger din tid på venner og fest osv.

Katja - Ja, men det er hans ansvar, at du gør noget ud af skolen, så derfor presser han på. Det er jo ikke for at være ond mod dig, men fordi han gerne vil se dig klare dig godt, og få en god uddannelse. smiley Jeg kan godt forstå, at du synes det er træls, men prøv at se det fra hans side. smiley

• #55   27. jul 2013 Freja: Fedt! smiley gid jeg havde sådan nogen forælder! smiley

• #58   27. jul 2013 Freja: Det kan jeg godt forstå! smiley

• #59   27. jul 2013 Jeg er så utrolig heldig at have hele familien i ryggen(lige ud over de få ikke heste interreserede).
    Min bedstemor har næsten altid været med til stævnerne, og elsker at høre mig snakke løs om alt ved dem. Jeg elsker hende simpelthen så meget for og hun gør alt hvad hun kan for at engagere sig. Dét er dejligt!
    Min mor er med mig overalt og underviser mug lidt. Hun har altid været der for mig i ridningen, hun har jo avlet og redet i mange år. Dsv støtter hun mig ikke mit ønske om at være bidløs, og forstår ikke at man sagtens kan ride både med og uden. Håber hun en dag forstår smiley

Min moster og kusine er også en dejlig støtte! Min moster har redet længe, er dog stoppet, og følger opmærksomt med i min ridning. Super skønt. Min kusine som ikke aner en skid om heste lytter til alt hvad jeg har på hjerte, bidløs, stævner, metoder, what ever. Hun er 18 og gider stadig og være sammen med mig og er ovenikøbet stolt af det/mig. Hun er den bedste.

Min far støtter mig også meget og tager med ud til stævner, overvære træninger osv ^^.
    Min farbror tager også med ud til stævner. Og så passer han hestene når vi er på ferie, så god støtte derfra også.

Min mormor lytter og interessere sig også meget for min ridning.

Og så min bedste ven Villiam som høre på alt, er med ved træninger, strigler hestene og bare er der for krikkerne og mig 110 %. Han har dog meget respekt for dem... Rigtig meget xD.

Så ja, jeg føler mig heldig smiley

• #60   27. jul 2013 Øv hvor vlle jeg dog bare ønske det var mig! smiley

• #61   28. jul 2013 Jeg er eneste hesteinteresserede hjemme i huset, så jeg står med det hele selv, undtaget hvis jeg spørger pænt om hjælp :). Og så betaler min mor min springregning, men ellers betaler jeg selv opstaldning, foder, smed osv osv osv og mine forældre gider ikke med til hesten, det interesserer dem ikke :).

• #62   28. jul 2013 Har en hestefamilie:) Vi har hestene hjemme og far, mor, mormor, farfar osv. har altid haft med heste at gøre. Er rigtig taknemmelig over alt den støtte jeg får fra mine forældre. De er fantastiske:´)

• #63   28. jul 2013 Jeg har masser af støtte herhjemmefra smiley
    Min mor er nok den af mine forældre som er mest ovre på rideskolen med mig, men min far er også med til stævner, og er dog også begyndt at hjælpe rideskolen. Mine to af mine søskende rider også, hvor de sidste to ikke rider, men er med og 'heppe' på os til stævner. Så herfra er der meget støtte smiley

• #64   28. jul 2013 Min far kommer fra en landbrugsfamilie og er uddannet landmand, så han er i hvert fald ikke modstander af dyr. Mor har også arbejdet med dyr.

Ser vi lige bort fra min shetlænder, så har de aldrig givet mig en hest. De har simpelthen ikke råd til at betale for den. De har prioriteret andre ting højere, og set i bakspejlet har jeg det rigtig fint med det. Indtil jeg tog på efterskole betale de mine timer på rideskole og mit udstyr (ridebukser, støvler, hjelm, jakke, altså hestetøj). Hvis jeg ønsker mig noget rideudstyr til jul/fødselsdag, har ingen noget i mod at give det. Mit ene hold bedsteforældre og mine forældre gik sammen om en sikkerhedsvest til mig i julegave et år. Det synes jeg var stort, for det var en forholdsvis dyr gave. Min mor har da også set mig ride flere klasser til stævner på rideskolen.

Nu betaler jeg selv udstyr, og undervisning/part hvis jeg vil det. Min far har nok været lidt i mod det sidste sted jeg red fast. Mest ved lidt brok over ejeren eller en kommentar hvis jeg bare var det mindste utilfreds med noget. Men i virkeligheden, så har han jo bare konfronteret mig med noget jeg var lige ved at tænke.
    Ingen har noget i mod min hesteinteresse, og forstår godt at jeg gerne vil have hest engang. Og at jeg kommer med en kommentar engang i mellem "bare jeg havde hest selv". Men altid understreget af, at både de og jeg ved at vi ikke har råd. Ingen af os. Jeg kan ikke selv uden hjælp, og de har ikke råd til at hjælpe.

Jeg har så for mange år siden fået en shetlænder af min fars forældre. Den er officielt min, men ligeså meget deres. De ville selv købe nogen, og en af dem blev så en jeg synes var sød da jeg var med ude at kikke. De går ved dem på deres gård, og de har udgifterne.

• #66   28. jul 2013 Den gang jeg var lille var det altid min far der tog med og så på når min storesøster og jeg skulle ride:) Min mor turde ikke nærme sig en hest. Men så besluttede hun sig for at det ikke kunne passe, så hun begyndte selv til ridning. Min storesøster sluttede så og min lillebror havde en kort overgang hvor han gik til ridning.

Nu har både min mor og jeg en hest. Min storesøster er ikke rigtig interesseret og heller ikke min far. Han er sjældent med derude, men han har cyklet ved siden af mig når jeg har redet i skoven. Min storesøster har været ude og ride min hest 2 gange:) Og min lillebror har også været med nogle gange, og han spøger også hvordan det gik med hestene når jeg har været derude;) Men rigtig interesseret er han ikke:P

Mine forældre betaler det meste, og det er jeg så taknemlig for! Jeg rider begge heste for det er sjældent min mor har tid til at ride sin, så hun er meget interesseret i hvordan det går, og hun går også meget op hvordan hesten har det. Desuden støtter hun mig utrolig meget i min ridning (dog ikke med stævner). Det første år jeg havde hest var vi meget uenige omkring det med at have hest, udstyr og min ridning. Men sådan er det slet ikke længere:) Nu lytter jeg mere til hvad hun har og sige og omvendt:)
    Det er rigtig rart at min mor støtter mig så meget for hestene betyder så utrolig meget for mig;)

• #67   28. jul 2013 Jeg er den eneste i hele mit familie som har noget som helst med heste at gøre. Jeg startede udelukkende fordi jeg sammen med veninder fik smag for det da vi havde set et ny op startet sted.

Mine forældre støtter mig rigtig meget, både med at de hjælper med kørsel, hjælper med økonomi og ja, alt muligt. Min far satte endda hegn op herhjemme, så han kunne komme hjem på sommergræs, og mor var ude og snakke med ham hver dag.
    Min mor har i en periode været med derude næsten hver gang jeg var afsted, og det betød rigtig meget for mig.

Generelt er hele min familie og kæreste meget støttende, og lytter altid hvis jeg fortæller noget og spørger altid ind til ham efter vi er flyttet. Så jeg nyder alt den støtte de giver mig, og at de prøver på at forstå hvor meget han betyder for mig trods det er udgifter på stribe men lykke for mig hver gang jeg ser ham smiley

• #68   29. jul 2013 Har støtte fra min mor og min far - og oftest også fra den danske familie, selvom de self. kan komme med bemærkninger m.m. Men de er glade på mine vegne, hvis jeg erne vil noget, eller har oplevet noget de kan se gjorde mig rigtig glade smiley

På min norske side har jeg også støtte - men det er ikke nær så meget overhovedet. Det er mest fra min onkels kæreste(som så gerne vil have en ridetur, hun synes JAsmin er så smuk og skælder min onkel ud når han ikke også giver ret eller sådan noget smiley

• #70   29. jul 2013 Mine forældre betaler for opstaldning, foder, dyrelæge osv.
    Men desværre er de ikke hesteinteresserede. Jeg vil rigtig gerne ud og starte stævner, men dette kan ikke lade sig gøre uden mine forældres tid og hjælp. Så på den måde "støtter" de mig ikke, desværre. Men jeg kan jo ikke andet at være glad, da jeg aldrig ville have haft min pony uden dem :')

• #71   30. jul 2013 Syntes jeg har utrolig meget støtte fra min familie smiley
    Min mor rider selv og er derfor med i stalden hver dag. Min far presser alt vores hø, halm og har bygget vores bokse. Min søster rider også, og vores heste står hjemme så det fylder en stor del i vores hverdag, men min forældre er søde til at hjælpe. De er altid med til stævner, hvor mine bedsteforældre og sommetider min oldemor også kommer og kigger. Den store støtte hjemme fra er i hvert fald noget jeg sætter utrolig meget pris på smiley

• #72   30. jul 2013 Clara: gid det var mig smiley

• #73   30. jul 2013 Bare lige for at komme med et eksempel; Idag har min far lavet ny boks til vores to nye heste, han har kørt halm ind, kørt hø ind, købt fluespray til hestene og hygget med dem. Nu mangler vi bare det nye sadel rum, så er det super. Stalden ville slet ikke stå uden ham smiley

• #74   30. jul 2013 Som barn ville jeg gerne gå til ridning, men måtte ikke da in mor synes det var nogle farlige dyr, min far sagde det var ikke legetøj, men han havde nu arbejdet med dem i marken i hans unge dage. da jeg blev voksen og blev skilt, startede mine børn på rideskole, og når de kunne så kunne jeg da også. Så da fungerede mine forældre som barnepige når jeg var til undervisning, ikke altid lige villigt.. Pga graviditeter med min nye mand er jeg selv stoppet med at ride, men mine piger rider stadig. Min ny mand er ud af hestefamilie, så nu har vi rundt regnet 20 heste, pigerne har hver deres, og vores fælles børn har også egen pony. Vi støtter og hjælper pigerne alt det vi kan, men presser dem ikke længere end det de selv ønsker, vi sætter ikke store mål for dem i fremtiden, det må de selv finde ud af når tiden er til det. Vi gør det nu, at vi avler nogle føl, som i hvert fald ud fra stamtavlen vil kunne bringe dem til tops, hvis det er det de ønsker, og de vil så være klar til dem, når deres ponyår slutter, men vil de ikke kæmpe for det, så er det også helt ok, de har vores opbakning uanset hvad. Deres bedsteforældre kommer også og ser dem en gang imellem, ikke fordi interessen er ridesporten, men fordi pigerne ønsker at de skal være der. Vi har også kørt det halve af Sønderjylland tyndt til fodbold og skydning med drengene, så de har også vores opbakning. Der skal lidt planlægning til når der er 5 af mine og dine i alt 6 børn som skal til sport på 1 dag smiley der er så siden kommet 2 mere til, så nu har vi også vores, og dem hjælper vi også når de skal til noget..

• #75   31. jul 2013 Min mor prøver at være der for mig, men det er hun bare ikke så god til...
    Fx en dag Kai bare var virkelig strid og smed mig af, ved at stejle og så bare hamre der ud af. Da jeg så fortalte min mor det, ignorere hun det, og går bare vidre....
    Et par dage efter forbyder hun mig så bare at gå alene på tur med ham, hvilket jo så gør mig rigtig afhængig af hende og andre, der endten kan følges med mig på rideskolen, eller kan køre mig derud. Da jeg så spørger hende, om hun har tid til at følge mig der ud, siger hun nej det har hun IKKE tid til, og det måtte jeg selv klare, ellers måtte jeg lade den stå, og skippe undervisningen...

Så vil ikke sige jeg har ret meget forældre opbakning!

Ps. min far siger det samme...

• #76   31. jul 2013 Jeg har opbakning hjemmefra - bedsteforældre på begge sider, mor, papfar og far. Mine forældre skal nok hjælpe hvis jeg er i knibe, både mht økonomi og pasning - hvis jeg er på ferie el. lign.
    Vi har så også heste herhjemme, så de ved godt hvad det hele handler om, og jeg har så min ridehest opstaldet smiley
    Min far er lidt bange for heste, men han har da lige betalt min nye hest - så vil sige han er en god støtte smiley min mor og papfar gav mig også en hest i 18 års fødselsdagsgave smiley skønne forældre smiley
    og bedsteforældrene er bare med på en snak smiley

• #77   31. jul 2013 De er ældre mennesker....Og når man bliver gammel bliver man desværre mere egoistisk og ophængt i sig selv...:-( (Denne påstand kommer jeg med fordi jeg har endnu ikke mødt nogle pensionister der ikke er, og jeg har mødt mange...)

Og nope - Har ALDRIG haft nogen opbakning omkring min ridning...Min mor er/var bange, min far ligeglad, min mand ikke ret interesseret, min søn ligeså men min datter følger sin mor men tager ikke ALTID med da hun kan komme til at gå i vejen og hun skal helst ikke komme til skade...Så jeg har altid været alene om det, men min datter på 6år begynder at kunne følge med:-)

• #78   31. jul 2013 Tindur: Kunne ikke lade vær med at grine lidt over de første sætninger smiley
    Det er bare virkelig nederen.... Min mor skal blive her over i USA længere tid ind jeg og jeg skal så bo hjemme hos min mormor og morfar... Om jeg så kommer op til shaman? Måske en enkel eller to gange....
    Heldigvis har jeg arbejde oppe hos der hvor skalle står og ham har jeg helt fast to gange om ugen pt.
    Men hold da op hvor er et af mine største ønsker lige nu når jeg kommer hjem at bruge nogen timer oppe hos shaman og missya også...

Men slet ingen støtte det er SÅ nederen... og man bliver helt ked af det...

Ellers finder jeg da bare en veninde og sover hos i en weekend eller to smiley

• #79   31. jul 2013 Min mor har støttet mig (som den eneste i familen) men nu er det bare "ja, ja nå nå" vi havde aftalt at hun skulle sige til når jeg skulle overtage opstaldningen.. men det gjorde hun ikke = stald ejer kom og sage at jeg skyldte for 3 mdr ! OMG jeg blev en anelse negativ, men har dog ikke sagt noget til min mor.. før i tiden så hun mig gerne når jeg skulle ride.. tror hun har set mig ride 1 gang siden januar.. men jeg klare mig selv..

• #80   31. jul 2013 Ja sorry to say:-) Går tit og tænker på hvorhenne jeg måske kunne have været indenfor hesteverdenen hvis min mor bare havde haft råd til at støtte mig økonomisk og gået lidt mere op i min lidenskab. Ikke at jeg tror jeg red GP men som jeg fortalte Camilla Stormont er at hun faktisk lever det liv jeg gerne ville have levet da jeg var ung (arbejde, træne og ride heste som de på nyt hesteliv) hvis jeg havde haft penge til mere undervisning og fået opbakning så jeg var blevet endnu dygtigere. Jeg har ALTID ville hjælpe mishandlede og vanrøgtede heste. Og har haft et par stykker. En som halvpart og en som helpart og de har virkelig givet mig meget.....Bare tænke sig at have det som arbejde...Nej hvad er Camilla heldig som har et så givende arbejde:-) Misundelig ja.....:-)

• #81   31. jul 2013 Tindur: ej hvor er det her sjovt! smiley
    Jeg har det på fuldkommen samme måde! smiley dog er jeg så bare rigtig heldig at have part på skalle som der er lidt af en særling nogen gange smiley vi rød ned i grøften sidste gang vi var på tur pga en lastbil...
    Men jeg er i hvert sikker på at man altid kan få sine drømme opfyldt hvis man bare stræber nok efter dem! smiley

• #82   31. jul 2013 Josephine - mit tog er desværre kørt...Jeg kunne ikke have det arbejde i dag pga. familien. Det er ikke rigtig penge i det og arbejdsmulighederne er dårlige:-( Men når mine børn bliver store så måske:-) Men man kunne måske med tiden adoptere en hest fra nyt hesteliv og hjælpe hesten på den måde...:-)

• #83   31. jul 2013 Tindur: ja okay det kan jeg godt se smiley
    Ja man kan jo godt gøre det på den måde også, det kræver jo også bare at man har penge til at have den opstaldet, smed, dyrlæge mm smiley

• #84   31. jul 2013 Har fra min mor og far, også fra min moster og morfar smiley

• #85   31. jul 2013 Josephine - Det var også derfor jeg kom hjem fra nyt hesteliv uden ny hest (pga. manglende penge):-) Havde vi haft penge ville min mand sagt jeg skulle holde mig hjemme i frygt for hvad jeg kom hjem med;-)

• #86   31. jul 2013 Fra spøg til alvor - Kan godt være jeg adopterer hest om nogle år, hvis de har noget der siger spar ti i mine øjne:-)

• #87   31. jul 2013 Tindur: ja jeg vil i hvert fald ønske at jeg havde pengene smiley

• #88   1. aug 2013 Træls at de kun vil høre om deres eget dans.
    Så er det heller ik nemt.

Jeg får fint støtte, især her hvor jeg ik har så mange penge.
    Min kæreste købte 4hjulstrækker og trailer, så jeg ik altid sku låne, når jeg ville ud.
    Han betaler tit smed, udstyr osv.
    I sin tid, fik jeg osse fra min mor, da jeg fik pølle.
    Min mor er lidt bange for heste.
    Min mormor er meget interesseret i mine heste, og hun 80 årig, ska ud at hilse på den nye.

• #89   1. aug 2013 Den sorte bandit: Ja det er rigtig træls... og især fordi jeg har da slet ikke noget imod f.eks se vild med dans sammen med dem, snakke om tingene om dans osv.
    Men lige så snart der er ridning især spring så vil de slet ikke se det sammen med mig...

Dejligt med den støtte! smiley

• #90   1. aug 2013 Nej, og når man evigt og altid ska høre på andres interesse, men de ik vil høre på ens, gider man faktisk ik høre på dem mere.
    For det blir ik ved med at være lige interesant.
    Hvor meget interessere du dig for dans, sån generelt?
    Synes nu godt, at de ku se det sammen med dig, bare en gang imellem.
    Men ældre mennesker, ka godt være sære og stædige:)

• #91   1. aug 2013 Den sorte bandit - Hold godt fast på den mand når han har råd til stor bil og trailer;-) Du er MEGET heldig at han ofrer så mange penge på dig:-) Husk det:-)

• #92   1. aug 2013 Den sorte bandit: Synes i hvert fald selv at jeg intreressere mig så godt jeg over hovedet kan smiley
    Altså nu har jeg ikke selv forstand på noget som helst med dans men spørger da ind til det og synes da at det er rigtig flot når de vinder osv og spørger ind til hvordan det gik. Imens hvis jeg f.eks vinder til et stævne får jeg et søle tillykke og videre til noget andet... smiley

• #93   1. aug 2013 Hmm, mine forældre har da været interesseret i min sport.. Men det er ikke noget vi snakker om når vi er ude at spise, eller har familie kom sammen, og jeg har aldrig fået økonomisk tilskud til noget der har med hesten at gøre. smiley

• #94   1. aug 2013 Team tindur: det ka jeg love dig for jeg gør:)
    For det er så lækkert.
    Samtid tar han osse med til stævner og er med i stalden, dog rider han ik:)

Josephine: ja ska ka du jo ik gøre mere.
    Har du nogensinde spurgt, hvorfor de ik bare ka lytte på hva du siger?
    Ka de snakke om andet end dans ellers?
    Der er jo ingen der siger det ska være flere timer:)
    Bedsteforældre er normalt ret interesseret i børnebørns liv.

• #95   1. aug 2013 Den sorte bandit: jov om camping som jeg også snakke meget om jeg også er meget med til smiley
    Har spurgt dem og de siger at det er fordi jeg en ting bruger så meget tid på hestene og fordi jeg "aldrig" snakker om andet. Men dette passer slet ikke smiley
    Ved selv for irriternde det nogen gange er når folk ikke kan snakke om andet ind f.eks heste og heste og heste og atter heste! smiley

• #96   1. aug 2013 Sjovt, de mener, at nu har du brugt så meget tid på hestning, så din kvote er brugt på det:)
    Men det tar jo lang tid, når man ska søger for et andet endivid.
    Dans og camping tar osse tid...
    Præcis, det ka blive for meget, men at man lige fortæller om et stævne, eller hva der var sket en dag, ka da aldrig blive for meget.
    Det er lidt skørt;)

• #97   1. aug 2013 hmm støtte til hestene, nah min familie mener at heste er noget der bør ligge i en fryseren.
    ja jeg har da altid fået lov at ride af mine forældre, og jeg er blevet hentet og bragt til rideskole og ridelejr osv. og de gamle betalte da også part da jeg var yngre. men de har alle dage været af den overbevisning at det var en alt for dyr hobby og at hestene burde ligge i fryseren.

da jeg købte min egen hest, der fik jeg den hjælp at min far transporterede den når det var nødvendigt, min mor hmm hun er bange for de store dyr, men hun forsøgte at hjælpe ved at rense sår og råde om det, da min første hest kom alvorligt til skade.

i dag er deres støtte, ikke andet end at de spørg til hestene, min mor tager med ud til dem når hun er på ferie ved mig, men hun er stadig bange for dem, og tør knap gå i stalden, hvis de har hovedet ude af boksen.
    mine søskende mener stadig hestene bare skal ædes.
    den eneste der er faktisk støtter op om dyrene og ikke mener at de skal væk er min kæreste. "det er din hobby, hestene skal blive, jeg ved det er dyrt men det er min mc også" er hans ord i den sag.
    han tager gerne ud og ordner stald, lukker ud og ind, han vil gerne med ud og ride, så ja støtten kommer fra ham.

• #98   1. aug 2013 Den sorte bandit: ja det er ret skørt smiley jeg ved selvfølgelig ikke om det er fordi jeg også arbejde oppe på gården, da de så synes at det er jo også min fritid, men det er det ikke. Jeg går i 6 timer med handicappede uden pauser, er det en fritid? Selvom jeg elsker mit job, så kan det godt blive lidt langt i lænden smiley

• #99   1. aug 2013 Jeg syntes selv, at jeg er rigtig heldig når det gælder støtte fra familien. smiley
    De fleste fra min nærmeste familie har enten haft noget med heste at gøre før i tiden eller nu. Både min mor, far, mormor, morfar, farmor, farfar osv. spørger rigtig meget ind til hvordan det går med min pony. Da jeg var til mine første stævner, var næsten hele min mors side af familien kommet for at se mig ride. Min far bor i Østrig, så det er lidt svært for ham, at kunne vise sin støtte, ved at komme med ud og se os træne osv. Det samme med min farmor og farfar, men når jeg så snakker med dem i telefonen, spørger de altid ind. Og min far har lige givet mig en ny sadel, fordi han vidste hvor meget jeg ønskede mig den og fordi den kunne hjælpe mig videre. Når han så er i Danmark og besøger mig, vil han altid gerne med ud og hilse på Frisser. smiley
    Min mor betaler opstaldning, foder osv. Og jeg er så heldig, at min moster har 3 heste hjemme ved hende selv + min, som går hos hende. Min moster er egentlig den, som jeg snakker mest med heste om. Vi rider sammen og tager til alle mulige foredrag. Vi udveksler gode råd og holdninger. Og hun passer rigtig godt på min pony, når jeg ikke er hjemme til at tage mig af ham.
    Jeg sætter virkelig stor pris på al den støtte fra min familie! smiley

• #100   1. aug 2013 Ja, det der hestning er en livsstil.
    Og de ska da være glade for, at du laver noget fornuftigt, for man ka godt ende steder hvor det ka gå galt, stoffer og kriminalitet fx.
    Og arbejder man med heste, er 8 timer+ slet ik nok.
    Det er ligesom campinglivet, det er osse en livsstil

• #101   1. aug 2013 Den sorte bandit: Lige præcis! heller finde en sport og en livsstil man virkelig brænder for! smiley
    Jamen altså de forstår slet ikke at det er et job, og at jeg skal passe mit job lige så vel jeg passer min skole, det tror stadig at jeg rider når jeg er der oppe, jov nogen gange sidder jeg bagrytter men altså det er jo ikke at ride, det er for at passe på rytteren foran, men i deres øjne er det "bare" fritid ikke noget som jeg behøver smiley
    Jeg betaler altså noget af min undervisning selv smiley

• #102   2. aug 2013 Det er min mors egen skyld, da det var hende selv der købte en hest til mig, det har hun også gjort med mine tre andre søskende, så nu hænger hun på 4 hestetæser, men det er nu hende der gør det meste arb. smiley
    Hun køre os to ældste til stævne så tit hun nu kan, selvom det er skide dyrt med færge hver gang, fordi vi jo skal væk fra øen, men hun er verdens mor, så j jeg for familie støtte

• #103   3. aug 2013 Det er svært at forklare. Mine forældre og søskene er slet ikke inde i heste verden. Men de vil gerne køre mig, dog heller ikke mere end det. Så nej jeg er vant til at klare alt på egen hånd, og dele mine oplevelser med veninder istedet for forældre smiley nogle gange drømmer jeg om forældre der er inde i hestebranchen..

• #104   3. aug 2013 Mine forældre vil gerne køre mig og sådan men jeg foretrækker cyklen smiley
    De har været der et par gange og se på når jeg red og de lytter gerne og jeg kommer hjem og bare snakker løs om heste smiley De betaer min part mens jeg selv betaler for det meste udstyr smiley

• #105   3. aug 2013 Altså mine forældre støttede da helt klart mig engang jeg fik hest.. de lavede stald og folde for omkring 100.000 så kan man vist godt sige..

Ingen af dem interesser sig for hesten men gjorde jeg. Min mor købte endda 2 shetter til og holde min med selvskab =)

Mor min var til de fleste af mine stævner selvom hun er bange for heste =D

Nu jeg jo 25.. Mine forældre sys vist jeg er lidt skør med alle mine heste =) men de siger ikke så meget til det.. men de ved jo også hvordan jeg er =) Kan ikke undværer mine heste

• #106   9. aug 2013 Jeg får støtte fra stort set hele min familie smiley Det var min søde mor der har købt mig min hest som tidlig konfirmations gave smiley Hun har også selv haft egen hest og føl og sådan... Min far er ikke helt lige så heste glad smiley men han lytter da smiley han har vist også selv reddet da han mødte min mor... og han faldt af et par gange x) mine søskende synes også at heste er søde smiley

• #107   25. aug 2013 Får støtte mht. Dyrlæge regninger og opstaldning, men ellers støtter mine forældre mig ikke, da de ikke interessere sig for ridning... De støttede mig med min fodbold, men ikke med min ridning. smiley

• #108   25. aug 2013 Både min mor og søster rider. Min far kan også ride, men han har bare ikke den samme lyst som os. En gang om året, arrangerer klubben en tur til Rømø, hvor vi skal ride på islændere og der tager han trofast med på den "vilde" tur, hvor vi rider ret stærkt.

Og så er min mor med i bestyrelsen i klubben og min far hjælper tit med vedligeholdesen af ting deroppe, så vil mene jeg har en del forældrestøtte smiley

Kommentér på:
Støtte fra familien?

Annonce