{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bomløs sadel? :D
  • #1   18. jul 2013 Linket virker ikke. smiley

  • #3   18. jul 2013 Det er en annonce fra jopo.dk

  • #4   18. jul 2013 Billige sadler er som regel dårligere, sådan er det bare .... ville aldrig købe sådan en sadel, især fordi den er bomløs, og så er det altså virkelig vigtigt, at trykfordelingen er god, hvilket den ikke er i sådan en sadel.

  • #5   18. jul 2013 Jeg kender desværre ikk til den model du henviser til.. Jeg har før reddet i barefoot cheyenne sadel hvilket jeg følte mig godt tilpas med men min vallak kan ikk rigtig passe dem så jeg har købt en sensation sadel- den er noget dyrere men alle pengene værd smiley

  • #7   18. jul 2013 Lærke - en lammeskindssadel er absolut IKKE beregnet til letridning. Der bør slet ikke bruges bøjler i den overhovedet, det er som med ridegjorden, at trykket fordeles over små 5-6-7 centimeter i stedet for en hel flade. Det lægger et enormt pres over et meget lille stykke på hestens ryg, hvilket ikke er sundt.

  • #8   19. jul 2013 Der må absolut ikke laves let ridning i en lammesadel !! Efter min mening skal der slet ikk være bøjler på ! Dem som siger : jamen jeg bruger dem ikk de er der bare ! Det er noget fis for hvis man alligevel ikk bruger dem er der ingen grund til at have dem på sadlen !

  • #10   19. jul 2013 Pyha det var bedre Lærke - blev lige nervøs der smiley

  • #12   20. jul 2013 En GOD bomløs sadel skal man slet ikke tøve med at lave letriding i - men sådan nogle som dem, der linkes til der, må være næsten lige så slemme som de såkaldte papsadler :s

  • #13   20. jul 2013 Jeg har en sensation bomløs sadel og den er super smiley jeg rider bla. Distance i den og har indtil videre fået rene A til stævnerne smiley så jeg er godt tilfreds:) men det er selvf også en af de lidt dyrere men er klart pengene værd smiley

  • #14   20. jul 2013 Jeg har også en Sensation-sadel (Harmony) og er rigtig glad for den - skifter den dog ud nu, da den er for lang, og jeg gerne vil have en med mere støtte, da jeg har skiftet til hest med større bevælgser, mere power og et par bagben, der så sandelig kan ryge højt op, når man er utilfreds. Der er Barefoot, som laver de billigste (og nogenlunde ordentlige) bomløse sadler - jeg synes virkelig, det er det værste hø, jeg længe har siddet i, og trykfordelingen er heller ikke optimal i mine øjne. Sensation-sadler er en del dyrere, men bestemt lækre. Baloun-sadler er endnu dyrere - det er sådan en, jeg har kig på til Alf, fordi den er kort og ligner en almindelig dressursadel på en prik, bortset fra at den ingen bom har. Der er også alle de islandske bomløse, som jeg ikke er så stor fan af, men de er lidt billigere. Det er bare med at lede.
    Personligt er jeg af den mening, at hvis man skal ride fast i en bomløs sadel, skal man altså også investere pengene i en ordentlig sadel. Og som med det meste andet: jo billigere, jo dårligere. Der er RIGTIG mange forskellige bomløse til små 2-3000 kr, og de er altså noget hø, langt de fleste af dem...


Kommentér på:
bomløs sadel? :D

Annonce