{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

Bomløs sadel {{forumTopicSubject}}

Hej.. smiley
Jeg overvejer kraftigt at købe en bomløs til Blakken men har lige nogle spørgsmål:
Den skal bruges til tur, dressur og eventuelt spring (småspring, ikke højere end 40-50cm)

1) Hvilke sadler er gode? (Under 4000kr. ca.)
2) Hvilken sadelstørrelse ville passe Blakken (Tjek profil)
3) http://www.hooks.dk/product.aspx?productid=320619 Er denne god? Og hvilket underlag skal man bruge til den? (Af de to der under ''kombiner med'')
4) Passer en bomløs alle heste (Hvis altså størrelsen passer) eller skal man have nogle ud og rette den til?
5) Må man ride med stigbøjler i en bomløs?
6) Hvilke sadler er godkendt til stævner? (Hyggestævner, D-stævner, LD i spring og dressur)
7) Hvis i har andet at sige så skriv det smiley

Undskyld de mange spørgsmål men er lidt lost smiley
Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bomløs sadel
  • #1   25. jun 2012 Barefoot smiley


  • #2   25. jun 2012 Sidder faktisk og kigger på dem nu. Men vil gerne have nogle erfaringer så jeg ikke køber alt muligt der gør mere skade end gavn smiley

  • #3   25. jun 2012 Har en chyenne(staves) og er meget glad for den! smiley

  • #4   25. jun 2012 Tror jeg vælger en barefoot når pengene engang er der.
    Men er der så nogen der kan sige fordele og ulemper ved disse to? Og gerne forskellen da de minder meget om hinanden:
    (link fjernet)
    (link fjernet)


  • #5   25. jun 2012 Barefoot er super lækre - Du må gerne have stigbøjler i, bare husk stødobserberende under .

    Jeg har en Cherokee Classic og den er jeg super glad for - Dog syntes jeg den ligger bedst på smaldere heste som min Camino - Tror Cheyenne er en god sadel til din, da den ligger ret godt på de mere kraftige heste - Dog syntes jeg ikke den er helt så god at sidde i smiley


  • #6   25. jun 2012 Min veninde har den nederste sadel du linker til og jeg syntes klart det er den der er lækrest men ulempen er bare at den ikke kan tåle regn hvilket den anden jo kan .

  • #7   25. jun 2012 Hvis du vil have en GOD bomløs er du nødt til at give mere end 4.000 kr.. Just saying.

    Jeg kan ikke komme på en god bomløs til 4000. smiley


  • #8   25. jun 2012 Synes virkelig du skal skrabe penge sammen, og købe en Sensation. Evt. den billigste sensation, som hedder Sensation Harmony. Dog ender du ud med at skulle give mindst 11.000 kr. fordi du skal have et specielt underlag med (kåret som verdens bedste trykfordelende underlag) og specielle stig bøjler.
    Men det hele er pengene værd!!


  • #9   25. jun 2012 Jeg ville holde mig fra barefoot cheyenne. Jeg synes den er hård, stiv og ubehagelig i længden. Men det er nok smag og behag. smiley

  • #10   25. jun 2012 Det er bedst at prøve dem.
    Jeg har prøvet en London, en Nevada, en Cherokee og deres nye Barrydale.
    Jeg kan simpelthen ikke sidde godt i dem. Får så ondt i knæene. Prøvede Barrydale her forleden, og efter jeg for 9 mdr siden kom galt afsted med mit knæ, kan jeg slet ikke sidde i dem mere, men kunne heller ikke inden, ved ikke om mine knæ altid har været svage.
    Oplever dog kun positive forandringer på hesten ved en Barefoot.


  • #11   25. jun 2012 Maria: Prisen er sat efter at jeg hverken ved om jeg eller hesten kan lide det. smiley
    Derfor smider jeg ikke 10.000+ efter en sadel jeg måske bare kan sælge videre igen. Men ellers tak for din mening. Hvis det bliver til noget skal jeg nok skrabe lidt ekstra sammen smiley

    Og til jer andre: Tak for svar smiley


  • #12   29. jun 2012 Jeg har en cheyenne barefoot, men den er lidt for stor. Min hest skal ned i en 16 tommer. den skal jo både passe til hesten og rytteren. Den sadel du kigger på ser rigtig god ud. Jeg ville nok for en sikkerhedsskyld sætte en ekstra tryktfordelene underlag under og så kan du godt ride med bøjler. Jeg bruger dog meget mine knæ og lår, bare så jeg ikke lægger for meget væg i. eg er lidt forsigtig (-;

Kommentér på:
Bomløs sadel

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce