bomløs sadel {{forumTopicSubject}}
Hej
jeg er på herrens mark. jeg havde lige fundet en sadel som passede min hest ok. en bates caprilli cair med rødt kopfjern i. den er begyndt at glide rundt efter hun har sat muskler.
hun er ikke vildt lang, men en alm 17" dressursadel kan hun godt passe mht anlægsflade. hun er ret bred fortil.. såå... har overvejet om jeg skal prøve lykken med en bomløs sadel, end at sjappe rundt i en sadel der ikke passer 100% længere...
men jeg har aldrig prøvet sådan en før..
-hvordan er størrelserne?
-glider de let frem og tilbage / rundt? (hun er ret rund, efter at have sat skuldermuskler og ikke er så høj fortil.
-er der støtte i den? for rytteren.
hvilken skal man vælge?
hjæælp...
dec 2009
Følger: 54 Følgere: 27 Heste: 4 Emner: 17 Svar: 342
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
Jeg har selv et gelepad mellem underlag og hest - så ligger sadlen helt perfekt ... Hos mig har sadlerne lagt fint uden gelepaddet - jeg købte det kun fordi jeg købte en lammeskindssadel og dén gled en smule. Nu bruger jeg det så bare altid - og kan godt mærke at sadlerne lige bliver lidt mere stabile (selvom de altid har lagt godt )
Håber det gav lidt indblik - jeg er selv kæmpe fan af bomløse sadler! Har indtil nu kun ejet barefoot-sadler og har været utroligt glad for dem alle !
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
dec 2009
Følger: 54 Følgere: 27 Heste: 4 Emner: 17 Svar: 342
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 2.054
bomløs sadel