{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Bomløs sadel ? {{forumTopicSubject}}

Hey!
Jeg købte for ca. 1½ siden en Windsor Elite dressur sadel for 11.500 kr. Da jeg nu har en skade, kan jeg nok aldrig ride dressur igen, så rider hygge i cordeo og tur på min pony. Dressur sadlen passer hende ikk mere, den skal nok bare omstoppes, altså ikke noget stort, der skal laves.
Jeg tænker på at købe en bomløs 'flyder' sadel, til tur og diverse ting, man kan finde på med en pony, bare ikke stævner!
Har kigget en del sadler igennem, men ved ikk rigtig hvilken en man skal købe og hvad nu, hvis den ikke passer?
Jeg skal selv betale for den bomløse, så det ville være fedt. hvis jeg kunne få en okay pris for dressur sadlen, men hvilken pris?

Den bomløse skal være meget behagelig at sidde i & skal passe en kort hest, som bruger 16" i andre former for sadler. Må helst ikke koste det store, men kvalitet er dog et krav smiley ... Skal primært bruges til lange ture.

Så mine spørgsmål kortsagt er:
a) Hvad kan jeg sælge min Windsor Elite sort dressur sadel 16" (mener det er bom 1) for?
b) Hvilken bomløse sadel skal jeg købe til en kort pony, som normalt bruger 16" i sadel?
c) Ville i vælge en bomløs eller har i en helt anden ide?
d) Skal jeg ordne dressur sadlen, så den passer Tanik også bare ride med den & ikke købe nogen bomløs?


Bemærk:
1- Der står i teksten, at dressur sadel ikke passer Tanik mere, så jeg rider selvf. ikke med den. Vi rider uden sadel.. det er bare ikke så betryggende, når man rider afsted alene i flere timer!
2- Vi har ikke det helt storeforbrug af penge & mine forældre købte dressur sadlen til mig for 1½ år siden, så det er meget vigtigt, at det er de rigtige valg, der bliver taget.. Mine forældrer er i forvejen en smule sure over, at jeg hellere vil have en flyder sadel, end den jeg har. (de har ikke forstand på heste)

Håber jeg fik det hele med smiley
KH Tanja Ditlevsen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bomløs sadel ?
  • #1   21. dec 2011 du kan nok få 6000 for sadlen

    barefoot er ok bomløse sadler, problemet med dem er, at de er meget brede at sidde i.. Jeg har fået en længere værende skade i mit ben, af at ride i en barefoot lexington, simpelthen fordi den var alt for bred..



  • #2   21. dec 2011 jeg skal selv til at investere i en sensation G4 (bomløs)..
    den koster dog 11.700


  • #3   21. dec 2011 Kan anbefale en Contact sadel.
    Har prøvet MANGE sadler, og billigere modeller, men Contact er alle pengene værd. Fik min brugt for 7000. Den var kun brugt to måneder og det var inkl korrektionspude.


  • #4   21. dec 2011 Jeg må indrømme jeg ikke helt forstår du vil af med din dressur sadel men vi er jo alle forskellige :o)
    Jeg vil dog råde dig til at købe en Passier Young Champ som er 16" og kan fås som værende enten dressur eller kombineret model. Den kan ændres i bommen hvilket din Windsor ikke kan. Det er en god sadel der ligger godt på de fleste heste og jeg kender flere der har sådan en sadel og som de er super glade for og det er ikke dem alle der er stævneryttere. Flere er turryttere og synes den er helt perfekt til deres brug.
    Jeg kan ikke rådgive mht bomløse sadler, jeg har ingen erfaring med dem.
    Du kommer nok kun til at få ca halvdelen ind på din Windsor- specielt med den smalle bom den har. Men måske kan du lave en byttehandel hvis du er heldig :o)


Kommentér på:
Bomløs sadel ?

Annonce