755 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

hest vil ikke spise :( hest vil ikke spise :(

Jeg står i den situation at min hest blev flyttet til Næstved, for 2mdr. siden. han står i løsdrift, for første gang i hans liv, og det virker som han trives, dog havde vi til at starte med problemer med han ikke ville spise, jeg regnede bare med det at han skulle falde til og vende sig til at stå bundet at spise.

efter en måned spiste ham ikke rigtig noget, så jeg skiftede foder, og så begyndte han at spise med stor lyst, men her den sidste uge har ham slet ikke rørt sit foder.

tirsdag havde der været lidt tumult på folden ved indlukningen så han var stresset en del op, så der spiste ham ikke.

onsdag, panikkede ham over et eller andet og sprang grimen, han fik en ny på, og staldpigen prøvede at berolige hvilket resulterede ham panikkede totalt da han blev bange for guleroden -_-

Jeg ved snart slet ikke hvad jeg skal stille op, for han vil gerne spise hvis jeg står og holder krybben, men det er ikke en løsning i lænden, og bange for han ikke får de vitaminer han skal have.

Nogle bud?

har ikke så meget mulighed for at skifte foder, og han virker glad for det ham får nu.

- Mich

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hest vil ikke spise :(
  • #1   17. nov 2011 Hmmm... den var svær?!
    måske skulle du hjælpe ham lidt med at spise? Altså lig lidt lækkert i og står med små potioner. Giv ham efter hånden mere og mere... Ved ikke om det virker:/ bare et bud:)

• #2   17. nov 2011 skiftede du foder, da du rykkede ham?
    for dette kan ofte gøre heste ''tossede'' oveni.
    Hmm.. du siger det hjalp at skifte det ud, men så ikke alligevel? lyder underligt, spiser han meget på folden? eller er der ikke noget græs, halm, wrap, eller hvad nu derude??
    - nogle siger havre gør en hest ''hidsig'' så ved ikke? min er ikke blevet det af det. Synes godt nok det lyder svært..
    Men det ligner lidt, at det er fordi den ikke kan lide det nye sted?
    at den muligvis ikke er ''vant'' til det nye sted endnu, det kan ofte gøre dem irriteret..

• #3   17. nov 2011 Min gjorde det samme i starten. Det viste sig at være fordi hun var sur på sin sidemakker. Hvis din hest står ved siden af en som den ikke har det så godt med kan det godt være at den anden hest påvirker den så meget at den måske har brug for at være på vagt hele tiden så den ikke har tid til at spise. Heste i naturen spiser jo heller ikke før de er fuldstændig sikre på at de ikke er i fare. Hvis dette ikke er tilfældet ville jeg anbefale at du prøvede måske at ændre på de stressende situationer eller giver en løsere snor når den står bundet. Hvis snoren er for stram kan nogle heste godt få en form for "klaustofobi" og dette kan gøre dem stressede og de mister ofte apetitten. Hvis intet af dette hjælper vil jeg stærkt anbefale at du ikke rider for hesten må være stærkt dehydreret og straks kontakter en dyrlæge! For den skal jo have sit foder dagligt! Håber det virker for jer.

• #4   17. nov 2011 Han fik det samme som det sted han stod før, dog skiftede jeg efter en måned.
    man han spiser med stor lyst til tider og nu nægter ham bare.

der ligger æbler og gulerødder i hans foder ikke en gang det gider han rør lige for tiden.

Han står på græsfold, hvor der kommer hø ud to gange om dagen. og i løsdriften bliver der fyldt om med hø 2 gange og wrap til natten.

Han får ikke specielt eget foder, kun lige så det skulle være interessant at spise hans vitaminer plus når jeg rider ham.

i dagtimerne 7-5 går han på en stor fold samme med vallakerne og kl 5-7 næste morgen går han på en mindre fold i løsdriften sammen med en hoppe.
    han leger altid på folden med vallakkerne, og står altid og nusser med hoppen når han kommer ind til hende, intet der, han virker slet ikke som en hest der ikke trives.

• #5   17. nov 2011 Jeg havde også problemer da mine kom ind i min løsdrift for at spise, de sprang grime på grime på grime smiley men nu står de ikke længere bundet, men jeg deler løsdriften op. Fører hoppen kommer først ind, giver hende mad, sætter led op mellem hende og næste hest, næste hedt kommer ind, sætter led op igen mellem den og sidste hest.
    Det VIRKER bare smiley nu kan mine heste stå og spise i ro, ingen stress over der måske kommer en og spiser deres mad. Plus de ikke står bundet, så der er ingen nakke skader og knækkede grimer smiley
    Det kræver et par dages træning, mine lærte det over 2-3 dage.
    På denne måde er jeg også sikker på alle får den wrap de skal have smiley

Har lige fået en hoppe hjem, hun spiste heller ikke de føste par dage, da hun stressede, men da gun fandt ud af de andre ikke kom og jagtede hende væk, gik det i sig selv, nu elsker hun at stå og spise wrap og foder smiley håber dette gav dig nogle gode ideer til at hjælpe din hest smiley

• #6   17. nov 2011 Rose D

de står to heste alen i løsdriften og spiser, hoppen står bare og spiser stille og roligt og det rør hende ikke at han panikker, (han har panikket 3 gange på 2 mdr)

Og de står fint og og ned af hinanden og spiser wrap osv, der er ingen tegn på han ikke trives.

og når hn ikke spiser står han bare stille og rolig og kigger eller spiser wrap

• #7   17. nov 2011 held og lykke:)

• #8   17. nov 2011 så spiser han på folden, så spiser han også noget.
    Det var noget andet, hvis den OVERHOVEDET ikke spiste noget.

Når de er inde, og de er ny, eller ''bestemmer eller passer på de andre heste'' så skal den holde øje med de andre indenfor.
    Min spiste heller ikke altid, da han skulle sikre sig, at de andre havde det godt, så ville han først spise igen. smiley
    - så godt den spiser på folden, så den får da en smule ned ((o:
    Håber den snart spiser i boksen igen, men tror som sagt, den mangler måske ro. Gå måske en tur, og tag en pose gulerødder og æbler med, og bare hygge hygge

• #9   17. nov 2011 Ville i hvertfald prøve det med ikke at binde ham, da det tit er det der får dem til at panikke.
    Prøv evt at sætte ham ned i foder, giv han et par håndfunde af det han bedst kan li, når han så spiser det op, prøv at sætte ham stille og roligt op.

Det gjorde jeg på min nye hoppe. Gav hende kun 1/4 mål havre og lidt musli, når hun spiste op, gav jeg hede lidt mere i næste potion.

Det kan jo også være han ikke er overdrevet sulten og hellere vil have det dejlige wrap.

• #10   17. nov 2011 Det kan være at han får riglig i wrappen, prøv måske med lidt foder+ vitaminer/miniraler.... også ellers sørg for at han får noget wrap, og med tiden kan du jo lige så stille sætte ham op i foder, og måske give ham ekstra når du er der, så han får det over flere gange smiley
    Bare et forslag, håber du finder en løsning.

• #11   17. nov 2011 Han får sine vitaminer og en håndfuld musli ikke andet.

• #12   17. nov 2011 Okay... men som Rose skrive: lad vær med at binde ham op, også bare lidt af gangen også masser af wrap smiley

• #13   17. nov 2011 Vil jeg også mene Karina, bare han holder maven igang med wrappen, så der ingen skade sket, mange heste kan sagtens leve at grov foder, bare de får vitamin og mineral ved siden af smiley

• #14   17. nov 2011 Ja det kan de nemt, min på 1½ får heller ikke så meget, men han får wrap og frøgræs.... og på folden får de frøgræs, og han spiser hele tiden....... og så længe man kan give dem wrap eller ligene, så er det bare at give dem det smiley

• #15   17. nov 2011 Min fik en idé om at hun ikke ville spise sit foder da vi efter langvarig overgang til nyt foder tog det gamle helt fra. Der nægtede hun at spise vi prøvede enda at tage wrapen fra hende uden resultat, så smed vi et par gulerødder i, der spiste hun, men kun til der ikke var flere gulerødder derefter lod hun resten ligge.... hmm. tænke tænke, så tog fanden ved mig og jeg satte mig til at skærre gulerødderne ud i skiver til hende så at de kunne blandes ind i foderet, det betød at hun ikke kunne spise gulerødderne uden at foderet skulle spises, der efter har vi kunne fodre hende med det her uden ballade. (skøre hest)

• #16   18. nov 2011 Måske han bare ikke bryder sig om, at dele boks med andre. Hvor gammel er han?

• #17   18. nov 2011 OM han står der selv eller med hoppen han spiser ikke.
    Han er 6år

Kommentér på:
hest vil ikke spise :(

Annonce