hest vil ikke spise :( hest vil ikke spise :(
Jeg står i den situation at min hest blev flyttet til Næstved, for 2mdr. siden. han står i løsdrift, for første gang i hans liv, og det virker som han trives, dog havde vi til at starte med problemer med han ikke ville spise, jeg regnede bare med det at han skulle falde til og vende sig til at stå bundet at spise.
efter en måned spiste ham ikke rigtig noget, så jeg skiftede foder, og så begyndte han at spise med stor lyst, men her den sidste uge har ham slet ikke rørt sit foder.
tirsdag havde der været lidt tumult på folden ved indlukningen så han var stresset en del op, så der spiste ham ikke.
onsdag, panikkede ham over et eller andet og sprang grimen, han fik en ny på, og staldpigen prøvede at berolige hvilket resulterede ham panikkede totalt da han blev bange for guleroden -_-
Jeg ved snart slet ikke hvad jeg skal stille op, for han vil gerne spise hvis jeg står og holder krybben, men det er ikke en løsning i lænden, og bange for han ikke får de vitaminer han skal have.
Nogle bud?
har ikke så meget mulighed for at skifte foder, og han virker glad for det ham får nu.
- Mich
jan 2011
Følger: 54 Følgere: 40 Heste: 9 Emner: 17 Svar: 97
måske skulle du hjælpe ham lidt med at spise? Altså lig lidt lækkert i og står med små potioner. Giv ham efter hånden mere og mere... Ved ikke om det virker:/ bare et bud:)
jan 2009
Følger: 207 Følgere: 450 Heste: 4 Emner: 635 Svar: 7.960
for dette kan ofte gøre heste ''tossede'' oveni.
Hmm.. du siger det hjalp at skifte det ud, men så ikke alligevel? lyder underligt, spiser han meget på folden? eller er der ikke noget græs, halm, wrap, eller hvad nu derude??
- nogle siger havre gør en hest ''hidsig'' så ved ikke? min er ikke blevet det af det. Synes godt nok det lyder svært..
Men det ligner lidt, at det er fordi den ikke kan lide det nye sted?
at den muligvis ikke er ''vant'' til det nye sted endnu, det kan ofte gøre dem irriteret..
mar 2011
Følger: 24 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 20
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.394
man han spiser med stor lyst til tider og nu nægter ham bare.
der ligger æbler og gulerødder i hans foder ikke en gang det gider han rør lige for tiden.
Han står på græsfold, hvor der kommer hø ud to gange om dagen. og i løsdriften bliver der fyldt om med hø 2 gange og wrap til natten.
Han får ikke specielt eget foder, kun lige så det skulle være interessant at spise hans vitaminer plus når jeg rider ham.
i dagtimerne 7-5 går han på en stor fold samme med vallakerne og kl 5-7 næste morgen går han på en mindre fold i løsdriften sammen med en hoppe.
han leger altid på folden med vallakkerne, og står altid og nusser med hoppen når han kommer ind til hende, intet der, han virker slet ikke som en hest der ikke trives.
maj 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 44 Svar: 755
Det VIRKER bare
Det kræver et par dages træning, mine lærte det over 2-3 dage.
På denne måde er jeg også sikker på alle får den wrap de skal have
Har lige fået en hoppe hjem, hun spiste heller ikke de føste par dage, da hun stressede, men da gun fandt ud af de andre ikke kom og jagtede hende væk, gik det i sig selv, nu elsker hun at stå og spise wrap og foder
dec 2007
de står to heste alen i løsdriften og spiser, hoppen står bare og spiser stille og roligt og det rør hende ikke at han panikker, (han har panikket 3 gange på 2 mdr)
Og de står fint og og ned af hinanden og spiser wrap osv, der er ingen tegn på han ikke trives.
og når hn ikke spiser står han bare stille og rolig og kigger eller spiser wrap
jan 2011
Følger: 54 Følgere: 40 Heste: 9 Emner: 17 Svar: 97
jan 2009
Følger: 207 Følgere: 450 Heste: 4 Emner: 635 Svar: 7.960
Det var noget andet, hvis den OVERHOVEDET ikke spiste noget.
Når de er inde, og de er ny, eller ''bestemmer eller passer på de andre heste'' så skal den holde øje med de andre indenfor.
Min spiste heller ikke altid, da han skulle sikre sig, at de andre havde det godt, så ville han først spise igen.
- så godt den spiser på folden, så den får da en smule ned ((o:
Håber den snart spiser i boksen igen, men tror som sagt, den mangler måske ro. Gå måske en tur, og tag en pose gulerødder og æbler med, og bare hygge hygge
maj 2006
Prøv evt at sætte ham ned i foder, giv han et par håndfunde af det han bedst kan li, når han så spiser det op, prøv at sætte ham stille og roligt op.
Det gjorde jeg på min nye hoppe. Gav hende kun 1/4 mål havre og lidt musli, når hun spiste op, gav jeg hede lidt mere i næste potion.
Det kan jo også være han ikke er overdrevet sulten og hellere vil have det dejlige wrap.
feb 2010
Følger: 84 Følgere: 79 Heste: 4 Emner: 18 Svar: 233
Bare et forslag, håber du finder en løsning.
dec 2007
feb 2010
maj 2006
feb 2010
okt 2011
Følger: 15 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 214
dec 2006
Følger: 83 Følgere: 87 Heste: 10 Emner: 95 Svar: 1.588