Kodeledsforvridning {{forumTopicSubject}}
Nogle der har haft en hest der har haft kodeledsforvridning?
Hvor lang tid gik der før hesten var klar igen til at blive redet "normalt" igen?
Filippa havde nemlig en i maj. Hun stod stille i 2 uger, da vi ikke vidste hvad der var galt men vi fik hende undersøgt og jeg skulle skridte hende til hun ikke var halt mere. Det gjorde jeg og derefter skulle hun have været skoet om og så sat igang igen. Men min <i>langsomme</i> smed havde aldrig tid. Jeg ringede til ham og hørte mig ad. At nu havde jeg skridtet hende i så og så lang tid og hesten have overhovedet ikke gjort anlæg til halthed. Han sagde at jeg bare kunne begynde at trave lidt, og så snart hun var skoet om kunne jeg ride hende normalt. Fint. Det var da dejlig.
Og jeg gjorde som jeg havde fået besked på. Jeg havde skridtet hende i en måned før jeg begyndte at trave på hende igen. Og der var ingenting. Ingen tegn på noget som helst. Så efter godt 2 uger hvor jeg havde skridtet og travet begyndte jeg på lidt galop. Hvilket hesten heller ike sagde noget til. Hun blev så skoet om, men vi fortsatte med vores program, meget skridt, lidt mere trav og en lille smule galop, lidt endnu. Og derefter gik vi lige så stille mere og mere til den.
Nu er hun så blevet redet normalt i halvanden måned (ca) og først på ugen begyndte hun igen at trække på det ben, og det er hævet lidt op igen, hvilket det også gjorde sidst. En overanstrengelse..
Så vi blev enige om at hun nok var blevet sat for hurtig igang igen. Og vi holder os bare til noget godt, men afslappende ridning når hun er rengående igen. Men heldigvis er hun allerede i bedring.
Men kan det ikke godt tyde på at det er derfor??
sep 2005
Følger: 211 Følgere: 195 Heste: 1 Emner: 187 Svar: 1.316
feb 2004
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 726
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 173 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
feb 2004
Følger: 25 Følgere: 23 Emner: 79 Svar: 991
feb 2004
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 726
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 173 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
så jeg ville sige giv den boks ro.. også træk med den.. det er den bedste kur, hvertfald mod sådan noget kodeledsforvridning.. det kan jo blive kronisk hvis ikke man passer på..
mine heste har aldrig haft kodeledsforvridning.. men har været halte.. og der har de fået boks ro.. også har jeg trukket med dem, for at få dem til at strække bene lidt..
Kodeledsforvridning