Kodeledsforvridning {{forumTopicSubject}}
Heej HG
Jeg tænkte bare lige på om der ikke var et par stykker der havde en GOD succesfuld historie, med en hest der havde kodeledforvridning?
Jeg står i den situation at min pony, har formået at lave en kodeledsforvridning og er i behandling nu!:)
Så nu tænkte jeg bare lige, om der måske var nogle med en god historie!
Jeg håber mere end nogen anden at han klarer den, og ikke får konsekvenser af det senere
Kom med jeres historier
dec 2006
Følger: 77 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 202 Svar: 4.229
Men nej har heldigvis (7-9-13) ikke prøvet det.
sep 2015
Følger: 36 Følgere: 9 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 95
Min dyrlæge sagde det normalt tager tre måneder eller mere
feb 2009
Følger: 126 Følgere: 110 Heste: 12 Emner: 33 Svar: 1.008
Min var ved at være rengående igen, men så valgte hun at springe gennem hegnet, hvilket brød skaden op igen.
Dyrlægen mener, at der ingen konsekvenser er, hvis bare jeg tager det i hendes tempo og holder øje med om hun bliver halt igen, da benet jo i starten er lidt mere udsat for yderligere vrid. Præcis som hvis du vrider om på foden.
Held og lykke med ponyen, håber at den er hurtigt over det.
dec 2006
Følger: 77 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 202 Svar: 4.229
Ja det kommer selvfølgelig an på hvor slemt det er
sep 2015
Han har døjet med det siden september nu.. han stod 1,5 måned omkring september.
Var klar i 2,5 måned og lavede samme nummer igen
Det træls, men alt modgang har forhåbentlig også sin medgang
feb 2009
Følger: 126 Følgere: 110 Heste: 12 Emner: 33 Svar: 1.008
Krydser fingre for, at i bliver klar igen.
sep 2015
Mange tusinde tak, og iligemåde da!<3
mar 2010
Følger: 66 Følgere: 77 Heste: 7 Emner: 717 Svar: 3.863
En kodeledsforvridning svarer til en forstuvet ankel
Godt med hvile, men stadig med lidt kontrolleret aktivitet og smertestillende
sep 2015
Min pony står godtnok ude, men på en fold han kun lige kan vende rundt på! :|
Han skal skridtes min. 30 minutter hver dag, jeg må gerne skridte på ham.. gør det dog mest fra jorden.. både med tillid (vores bånd) og fordi jeg ikke har lysten til at sætte mig op, hvis det mu skulle gøre ondt
mar 2010
Følger: 66 Følgere: 77 Heste: 7 Emner: 717 Svar: 3.863
Min erfaring er at dyrlægerne siger noget meget forskelligt, og at der samtidigt er stor forskel på hestene, og hvordan man skal forholde sig, så de kommer sig bedst muligt
Anyways, så rigtig god bedring med din hest!
sep 2015
Tusinde tak, og Ilm!<3
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.123
Han var blevet sat på fold i det, og havde bare fået ro. Det passede tidligere ganske godt, da han skulle ud at rejse i den tid.
Mvh Charlotte
sep 2007
Følger: 47 Følgere: 47 Heste: 2 Svar: 15
Han kom sig rimelig hurtigt over det og springer idag fortsat på højt niveau. Det er nok 8 år siden han lavede forvridningen og har aldrig siden mærket noget til den.
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
Han har begge gange været i røntgen, været i halthedsudredning, fået lagt blokader, og sidste gang (det var i år, næsten præcis fire år efter han fik den første) blev han behandlet med en lille dosis binyrebarkhormon (han har Cushings, så vi er meget påpasselig med at behandle med binyrebarkhormon ved ham).
Første gang gik der 7 måneder før vi kunne begynde genoptræningen, da det var en meget alvorlig kodeledsforvridning. Anden gang var den ikke lige så slem, og genoptræning kunne begyndes efter 5 måneder.
Han døjer dog med on/off halthed ved for meget belastning, og bliver sandsynligvis aldrig ridepony/kørepony igen, desværre. Dog er han frisk og glad, og er selvfølgelig ikke halt hver dag, der er langt imellem nu, da han netop ikke belastes, og kan sagtens holde til at blive brugt fra jorden, hvilket han også bliver, men det ser ikke ud til at der er en fremtid for ham som brugspony længere, desværre..
Kodeledsforvridning