{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.037 visninger | Oprettet:

Kodeledsforvridning {{forumTopicSubject}}

Heej HG


Jeg tænkte bare lige på om der ikke var et par stykker der havde en GOD succesfuld historie, med en hest der havde kodeledforvridning? smiley

Jeg står i den situation at min pony, har formået at lave en kodeledsforvridning og er i behandling nu!:)

Så nu tænkte jeg bare lige, om der måske var nogle med en god historie!

Jeg håber mere end nogen anden at han klarer den, og ikke får konsekvenser af det senere smiley smiley

Kom med jeres historier smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kodeledsforvridning
  • #1   20. dec 2017 Mener det er med kodeledsforvridning man plejer at sige at det tager enten 3 dage, 3 uger eller 3 måneder. Så med dette er der vel ofte også en erfaring om at det går over igen smiley
    Men nej har heldigvis (7-9-13) ikke prøvet det.


  • #2   20. dec 2017 LM & C

    Min dyrlæge sagde det normalt tager tre måneder eller mere smiley


  • #3   20. dec 2017 Står i samme situation med min hoppe lige nu. Hun er i dag endelig rengående efter 2 1/2 måned. Det kan tage rigtig lang tid, hvis hesten er dårlig til at stå stille på fold/boks.
    Min var ved at være rengående igen, men så valgte hun at springe gennem hegnet, hvilket brød skaden op igen.

    Dyrlægen mener, at der ingen konsekvenser er, hvis bare jeg tager det i hendes tempo og holder øje med om hun bliver halt igen, da benet jo i starten er lidt mere udsat for yderligere vrid. Præcis som hvis du vrider om på foden. smiley

    Held og lykke med ponyen, håber at den er hurtigt over det.


  • #4   20. dec 2017 TS
    Ja det kommer selvfølgelig an på hvor slemt det er smiley


  • #5   20. dec 2017 Hende:
    Han har døjet med det siden september nu.. han stod 1,5 måned omkring september.
    Var klar i 2,5 måned og lavede samme nummer igen smiley
    Det træls, men alt modgang har forhåbentlig også sin medgang smiley


  • #6   21. dec 2017 Det er rigtig øv. Vi har kæmpet med skader hele året, så nu håber jeg, at det er slut!

    Krydser fingre for, at i bliver klar igen. smiley


  • #7   21. dec 2017 Hende:
    Mange tusinde tak, og iligemåde da!<3


  • #8   21. dec 2017 Min var frisk i løbet af 2-3 uger. Hun fik smertestillende, stod i boks og blev skridtet for hånd i ridehal en halv time to gange dagligt smiley Vi var heldige at det gik så hurtigt, for hun var virkelig halt. Jeg havde oven i købet pådraget mig samme skade på samme ben, dagen før hesten, haha!
    En kodeledsforvridning svarer til en forstuvet ankel smiley
    Godt med hvile, men stadig med lidt kontrolleret aktivitet og smertestillende smiley


  • #9   21. dec 2017 Twinhors:
    Min pony står godtnok ude, men på en fold han kun lige kan vende rundt på! :|
    Han skal skridtes min. 30 minutter hver dag, jeg må gerne skridte på ham.. gør det dog mest fra jorden.. både med tillid (vores bånd) og fordi jeg ikke har lysten til at sætte mig op, hvis det mu skulle gøre ondt smiley


  • #10   21. dec 2017 Det er også rigtig fint - jeg havde ikke mulighed for at få min på sygefold, så derfor måtte hun stå inde smiley
    Min erfaring er at dyrlægerne siger noget meget forskelligt, og at der samtidigt er stor forskel på hestene, og hvordan man skal forholde sig, så de kommer sig bedst muligt smiley
    Anyways, så rigtig god bedring med din hest! smiley


  • #11   21. dec 2017 Twinhors:
    Tusinde tak, og Ilm!<3


  • #12   21. dec 2017 Min tidligere hest købte jeg, hvor han havde stået stille i et år efter en kodeledsforvridning - han gik igennem bøjeprøve og havde i de 8 år jeg ejede ham aldrig problemer med det.

    Han var blevet sat på fold i det, og havde bare fået ro. Det passede tidligere ganske godt, da han skulle ud at rejse i den tid.

    Mvh Charlotte


  • #13   23. dec 2017 Jeg havde en hest på et tidspunkt der pådragede sig en kodeledsforvridning. Jeg valgte den dyre løsning og fik ham behandlet med IRAP terapi, der var en forholdsvis ny metode på det tidspunkt. Mener at han fik 2 eller 3 behandlinger og jeg genoptrænede ham til punkt og prikke ift. dyrlægens anbefalinger.

    Han kom sig rimelig hurtigt over det og springer idag fortsat på højt niveau. Det er nok 8 år siden han lavede forvridningen og har aldrig siden mærket noget til den.


  • #14   23. dec 2017 Min shetlænder har i løbet af de sidste fire år raget to kodeledsforvridninger til sig på samme ben - i begge tilfælde som følge af et eller andet på folden.
    Han har begge gange været i røntgen, været i halthedsudredning, fået lagt blokader, og sidste gang (det var i år, næsten præcis fire år efter han fik den første) blev han behandlet med en lille dosis binyrebarkhormon (han har Cushings, så vi er meget påpasselig med at behandle med binyrebarkhormon ved ham).
    Første gang gik der 7 måneder før vi kunne begynde genoptræningen, da det var en meget alvorlig kodeledsforvridning. Anden gang var den ikke lige så slem, og genoptræning kunne begyndes efter 5 måneder.

    Han døjer dog med on/off halthed ved for meget belastning, og bliver sandsynligvis aldrig ridepony/kørepony igen, desværre. Dog er han frisk og glad, og er selvfølgelig ikke halt hver dag, der er langt imellem nu, da han netop ikke belastes, og kan sagtens holde til at blive brugt fra jorden, hvilket han også bliver, men det ser ikke ud til at der er en fremtid for ham som brugspony længere, desværre..


Kommentér på:
Kodeledsforvridning

Annonce