{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

Kodeledsforvridning {{forumTopicSubject}}

Vores shetlandsføl står lige nu med en mild kodeledsforvridning. Det blev opdaget søndag aften, og dyrlægen var der mandag og beordrede en uges boksro med smertestillende, og så mange kontrollede skridtture vi ville.
Han var, og er stadigvæk, stort set rengående på fast bund, men lidt halt på ujævn bund, også almindelig plant græs.
Vi kan ikke gå med ham på vej, da han simpelthen er for frisk. Er det en god eller skidt idé, at skridte med ham på græsset, hvor han er lidt halt?
Vil en BOT gamache gøre en stor forskel, eller er det unødvendigt, når dyrlægen mener, at det er en mild kodeledsforvridning? Han er ikke varm eller hævet, men har lidt galde smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kodeledsforvridning
  • #2   3. feb 2017 Da fik fik en kodeledsforvridning (ikke mild) fik jeg af vide at jeg bare skulle gå med hende i ridehallen smiley Der var heller ikke så mange andre muligheder, og jeg selv havde pådraget mig samme skade xD Så vi var et par handicappede trunter på tur smiley
    Hun kom sig helt efter 2-3 ugers tid smiley Hun stod på boks de første 3 dage, men derefter var hun på fold med én anden hest smiley


  • #3   3. feb 2017 Jeg fik min hest aflivet igår pga kodeledsforvridning så jeg ser alle lamper lyse.. Så fast bund er fast bund ingen trav eller Galop og når den må komme ud så er det sygefold hvor den igen ik kan løbe er den ik halt fri inden for den 1 mdr så skaldet tages billeder af brusk sener da der hurtigt kommer brusk forandringer slidgigt og så er der ik så meget og gøre

  • #4   4. feb 2017 Min shetlænder fik en meget alvorlig kodeledsforvridning, han kunne ikke behandles med binyrebarkhormon, og blev beordret 3 måneders boksro/sygefold, vi valgte sygefold hvilket dyrlægen støttede op om, da vi ikke havde mulighed for boksro. Efter de 3 måneder, skulle vi se hvordan det så ud - sygeforløbet endte ud i lige godt 7 måneder.
    Vi købte en benbandage til hunde i str. L, da Back on Track ikke vil lave udstyr til shetlændere.. smiley Vi fik besked på, at enten måtte vi købe en af deres bandageunderlag eller bandager, og så bare klippe den til så den passede, ellers måtte ponyen undvære.

    Så vi tænkte, at en benbandage til hund måske kunne gøre det, og ja, det kunne det da!
    Den passede lige perfekt på sådan et shetlænderben.


    profilbillede
  • #5   4. feb 2017 Han er stort set kommet over det igen, så det var heldigvis en meget mild omgang smiley men puha for nogle forløb i har været i smiley

Kommentér på:
Kodeledsforvridning

Annonce