1.023 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Gymnasiet og hest ?? Gymnasiet og hest ??

Hej folkens.
Er kommet ind i en rigtig træls fase!
Går i 2.g i gymnasiet og synes bare ikke at jeg laver andet end at gå i skole og lave lektier.
Og min lille hest går bare og hygger sig. får ikke rigtig redet ham seriøst pga. sneen (har ikke noget ridehus /: )
Og har hverken tid eller mulighed for at komme til et ridehus lige pt. Så det hele går bare op i skovture.

Så alt vores træning går bare i stå! Og det synes jeg bare er ret så træls..
GIDER jo ikke at gå i skole, vil 100 gange hellere bruge min tid på min elskede basse og ride og få ham i form og uddanne ham så han bliver en lækker ridehest, men nu er det hele bare sat på standby!

Please sig mig at i andre har det sådan! (måske bare nogle af jer!)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gymnasiet og hest ??
  • #1   7. dec 2010 Ligenu har jeg ikke, men jeg går også kun i 1g, så vil vædde med at jeg kommer i samme situation om et år smiley

• #2   7. dec 2010 Find dig en part, hvis det er smiley

• #3   7. dec 2010 Det lyder ikke rat for dig smiley

Jeg havde tid til både skole, lektier og hest da jeg gik på gym.
    Jeg havde stadig den samme tid ved hesten, som da jeg gik i folkeskole.
    Der var bare flere lektier at lave når jeg kom hjem smiley

• #4   7. dec 2010 har det på præcis samme måde! er fuldstændig død når jeg kommer hjem, men man har lige 2 heste der skal rides + lektier og afleveringer smiley

• #5   7. dec 2010 find en der vil ha part på den :),

• #6   7. dec 2010 Sådan er der perioder i livet, hvor ridningen er lidt på standby - og det er OK.

Samlet set er det jo forholdsvis kort tid (vinteren er jo kun måneder) i hestens og dit liv, hvor det som nu ikke rigtigt er muligt....Sådan er der perioder hele livet...senere kunne det fx være en graviditet. Det er helt ok at holde en pause.

• #7   7. dec 2010 AM: dur ikke til parter, og slet ikke når han skal udvikle sig! Så skal det sku gøres ordenligt smiley

Hm, ja men hvis man gerne vil lave sine ting ordenligt, så er det altså svært at lave andet end lektier og at gå i skole heletiden..
    Kender mange der ikke engang har hest, eller en fritidsinteresse og som alligevel ikke har tid til andet. .

• #8   7. dec 2010 kA - du har ret .. må bare ligge mine katastofe tanker på hylden og acceptere det som det er.. Det er bare så ærgeligt når man var inde i en lææækker periode hvor hesten bare gik som en drøm og man virkelig følte at det gik fremad , og så kom sneen og frosten og ødelagde det hele /:

• #10   7. dec 2010 Åha, jeg går også i 2g og har også svært ved at få det hele til at hænge sammen.
    JEg nedprioriterer vennerne, for jeg arbejder, går i skole og så snart jeg har et par timer fri prioriterer jeg hesten. Kører lige hårdt nok på mig selv for tiden, skal bare have december overstået, så har jeg ikke så mange vagter mere på job smiley
    I den weekend vi lige er kommet ud af var jeg til frest fredag 18.30 til 3, arbejde lørdag 12-18.30, fest 19.15 til 5 og så arbejde igen 12 til 17.30 og til sidst hjem og lave aflevering smiley
    Sidder med to afleveringer til på torsdag, og kan ikke rigtig tage mig sammen.
    Derudover har jeg redet idag for første gang i 1½ uge, det er forfærdeligt.
    Min hest er desuden en skrøbelig 1-mandshest, men jeg søger med lys og lygte efter en part, men det er bare så svært at finde en! smiley
    æv æv æv, og jeg har så dårlig samvittighed overfor min kære lille hest. ak!

• #12   7. dec 2010 syntes min havde meget pause i foråret og sommeren pga. personlige problemer, og nu igen.. ÅRH!

burde gå i seng, men har så mange afleveringer og tanker ,at jeg alligevel ikke kan sove smiley

• #13   7. dec 2010 Man kan jo godt finde en part der er dygtig.
    - bare fordi man er part er det ikke ensbetydende med at man er nybegynder.

Kan godt forstå, hvis du mener at du gerne vil have hesten reddet på din måde, men stadig: part er ikke lig dårlig rytter smiley

• #15   7. dec 2010 Jeg har virkeligt også svært ved at nå mine heste! Selvom at jeg har ridehus lige uden for min dør, er det næsten umuligt for mig at holde mine heste og ponyer i form. Jeg går kun i 1. g nu, så jeg gruer for hvordan det vil blive i 2.g (:

• #18   8. dec 2010 jeg går i 3.g og har også kunne mærke det rigtig mange gane
    min hyp har dog stået skadet (og står skadet), men jeg har stadig været der HVER dag smiley

• #19   8. dec 2010 Jeg har det fuldstændig ligesom dig !
    Går også i 2.g, laver ikke andet end at gå i skole, lave lektier, lave afleveringer, passe hestene og arbejde -.- rider EN gang om ugen, og det er til undervisning. Det er rigtig trælst , og slet ikke fair for min helt igennem fantastiske hest som jeg fik for 1 måned siden. Ville nok ride noget mere hvis der ikke var så meget åndsvagt sne, men min mor tør ikke køre med trailer(vi skal med trailer til ridehus, og vi har ingen bane eller noget herhjemme), og min far bor i kbh, så han kan kun komme en gang om ugen når vi skal til undervisning smiley
    Er rigtig træls af den åndsvage skole i øjeblikket, vil bare bruge al min tid på mine heste hvis jeg kunne smiley

• #20   8. dec 2010 Har 4 dage om ugen fra 8 til 15:30, og pga min åndsvage bus er jeg først hjemme kl 16 hvis jeg er heldig, og ellers kl 17 -.- og så skal der ordnes stald og lukkes heste ind, aftensmad, lektier og afleveringer, og så er det allerede alt for sent..

• #22   8. dec 2010 jeg går også i 2.g på mat, kemi, fys linjen. Og jeg har stadig tid til at ride begge mine heste hverdag, samt jeg har omkring 8 elever om ugen plus at jeg har aftenvagt. Jeg laver ikk andet end skole og hest tager derop lige efter skole hverdag, vi har for det meste har vi sent fri så er jeg deroppe halv fem. Det handler om priotering, det der står aller aller øverst på min liste er at ride, så må jeg bare side længere oppe om aftenen for at få lavet de lektie. Men dit største problem er nok du ikk har ridehus, men mon ikk sneen snart forsvinder smiley

• #23   8. dec 2010 Muccolil: vil måske ikke betegne fester to dage i træk som en del af et stramt program smiley

Nyd skolen mens I kan, efter den er der INGEN dage med bare lidt før fri.

Jeg arbejder fra 8.30 til 16.15 alle dage undtagen torsdag hvor det er fra 9 til 18.15 smiley plus lang transport både til arbejde og hest som er i hver sin retning smiley

Derudover læser jeg jura ved siden af, hvor studiet er vurderet til to timer dagligt. Det bruger jeg dog ikke, men der går da noget tid med det, jeg har taget ferie mellem jul og nytår fra arbejde, så jeg kan læse til eksamen. Desuden er det vigtigt for mig pga gamle skader at træne i fitness ca tre gange om ugen.

Jeg har også lige købt hus sammen med min kæreste, og det skal have en større omgang.

Og alligevel er der mange der ikke forstår jeg ikke har tid til at ride hver dag smiley

Jeg rider en fast hverdag i ugen, og alle de weekender der tillader det. Resten af tiden går han elev og handicap ridning og bliver redet af en dygtig yngre pige. En hest kan godt udvikle sig alligevel. Kalahari er gået fra LC1 til LA1 på et år, vandt farmland cup, gik videre til semifinalen i 6 års championat som nr. 11 på landsplan (til trods for han ikke var helt rengående) men kom dog ikke til start pga. skade.

Så en gang i mellem er det sgu ok at sætte ambitionsniveauet lidt ned. Og sneen kan du jo ikke gøre noget ved. Bare det at du besøger din hest synes jeg er godt, de tager ikke skade af en pause ind imellem. Tværtimod kan det gøre dem bedre er min erfaring smiley

• #25   8. dec 2010
    Hvis du priotere hesten foran alt andet kan du godt..

Jeg har arbejde fra 4-8 to gange om ugen, er i skole til kl. 15:15.
    Derudover har jeg en kæreste og lektier.
    Bruger tid ovre ved kæresten og fra ham kan jeg ikke komme over til Maja da jeg skal køres der over.

Har heller intet ridehus så når jeg er hjemme med bussen halv fem er det for mørkt til at ride ( ridehus ligger ½ times skridt væk, har Maja IKKE kondi til og jeg vil ikke ride i mørke ).

Så hvis man har ridehus eller vil ride i mørke, hesten er forholdsvis tæt på og nem at komme til og man vil nedpriotere venner, kæreste og fester evt. lektier og ikke har arbejde - jo så er der plads til en hest.

• #26   8. dec 2010 Jeg har det på nøjagtig samme måde som trådstarter!

Jeg går i 2.g, har unghest, lektier og en kæreste og alle tre "ting" kræver tid og opmærksomhed. Jeg får ofte dårlig samvittighed over for min hest og min kæreste, og bliver stresset hvis jeg ikke når skolen/lektierne..

Men jeg håber snart, at jeg finder en passer til ham (selvom jeg virkelig ikke er meget for det, da han også er under udvikling og jeg også helst vil SELV) , men man må simpelthen passe på sig selv nogengange... smiley

• #27   8. dec 2010 Har det på præcis samme måde.. Går også i 2. g og synes lige pludselig det hele hober sig voldsomt op mht skole og så orker jeg bare ikke at cykle ud til Anton i det her vejr og lave noget konstruktivt.. Havde en skøn part men hun har self sagt op så føler mig også voldsomt presset for tiden.. skal lige sige at Anton skal tilrides..

• #28   8. dec 2010 jeg har svært nok ved det hele i 1G - uden hest!
    jeg arbejder 3 gange i ugen ca ( fra 17-21/22) , og har fri fra skole HVER dag kl. 15, og er først hjemme kl. 16 når jeg kører med bus..
    Jeg er udmattet og kan ikke overskue mine lektier..
    jeg dyrker ingen form for sport længere ( har jeg slet ikke overskud til)

men dog har jeg også problemer hjemme, hvilket nok gør, at det tager mine kræfter..

• #29   8. dec 2010 Kan godt følge dig. Men det handler om priortering. Jeg har redet hele mit liv, og det har betydet at lektier altid kom til sidst - selvom min mor altid sagde det modsatte.

Derudover er jeg rigtig god til at planlægge min hverdag, og det betyder altså at venner, veninder og lign. kommer i weekenden og ellers på anden vis.

Jeg går nu i 2.g, får topkaraktere, rider stævner hver weekend, træner min hest hverdag, laver lektier, afleveringer, har kæreste og familie. Jeg klare mig godt, men det er også kun fordi jeg nedpriortere venner og lign. og dermed førstepriortere hest og skole. Det er kedeligt og trist, men man må vælge smiley

Så du skal vælge om du vil hest eller skole/venner. Ofte kommer man i en svær situation i gymnasiet, fordi der sker så mange ting med en. så alt i alt skal du vælge hvad du helst vil smiley og det kræver rigtig meget af en. Jeg laver ofte også lektier langt over midnat, og det er dét, som det kræver smiley

• #30   8. dec 2010 det kommer jo i den grad an på hvem man er og hvilke muligheder/forcer man har i forhold til skole, hvor hesten står, venner/veninder og om man vælger fester og hygge eller ej.

Jeg har tid til lidt af det hele, dog er hesten og skolen prioriteret lige høj, derefter kæresten og vennerne/fester som igen er på samme niveau.

Bare husk på, MAN KAN HVAD MAN VIL, HVIS MAN VIL DET NOK !
    - og JA, det gælder ALT.

- Vil man have høje karaktere, skal man nok gøre noget for det.
    - vil man ride hver dag skal man nok komme til det
    - vil man starte stævner i weekenden skal man nok kunne gøre det
    - vil man have et arbejde, har man det også
    - vil man bruge tid med sin kæreste gør man det.

Hvis man virkelig vil noget, skal man nok få sit ''liv'' prioriteret om således man kan det :).

• #31   8. dec 2010 ved præcist hvordan du har det.. går i 2g og kan ikke ride pga frost osv. jeg er bare træt HELE tiden selvom jeg går i seng kl 22 og står op kl 7 har ingen overskud til hest efter lektier og afleveringer er lavet..

• #32   8. dec 2010 Jeg havde det på fuldstændig samme måde da jeg gik i 2. g...
    Jeg havde i starten af 1. g, lånt en vildt lækker varmblods vallak som kunne øvelserne til og med MA. som jeg måtte låne på ubestemt tid - skulle bare have gymnasiet overstået og så skulle der rides maks...

men da jeg begyndte i 2. g kom der mange lektier(rigtig mange)så jeg fik heller ikke redet andet end tur og så lidt dressur i weekenderne, hvilket jo ikke var nok, så vi kom ikke til stævner osv.
    hesten stod hjemme hos os selv. og min far ville ikke blive ved at fodre og koste penge på den når jeg ikke red "nok" på den og ikke fik noget ud af at have ham. så han blev leveret tilbage til ejeren(skal lige siges at han var en problem hest på folden - han kunne ikke sammen med andre da han ville slås med dem og så smed han alt for tit sine sko - så min far var træt af ham fra starten)

nå men så da jeg begyndte i 3. g var der ikke nær så mange lektier og jeg havde pludselig tid til at ride igen, men jeg havde ikke nogen hest for den havde jeg jo leveret tilbage - det var nok den dummeste beslutning ever... og jeg har savnet Django lige siden...

det er først i sommers jeg er begyndt at ride fast igen, og har så købt mig et varmblodsføl som jeg kan have klar når jeg er kommet ind i en fast rytme og hverdag med job - Jeg bliver færdig med min bach. til juni...

så jeg kan kun råde dig til at holde ridningen på motionsplan og så holde ved skolen for den er jo meget vigtig hvis du vil læse videre... og så kan du jo se om ikke der kommer mere tid til sommer og i 3. g... jeg kan også fortælle dig at tiden heller ikke er til ret meget hest på en uni. uddannelse. lektierne bliver fler og fler...

evt. kunne du jo sende ham i prof ridning lidt inden sommerferien så han er lige så klar som dig til at starte igen..

held og lykke med skole og hest.

• #33   8. dec 2010 Glemte at nævne at jeg har to jobs smiley

Kommentér på:
Gymnasiet og hest ??

Annonce