{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

Hest i gymnasiet? {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Jeg går i 8. klasse og overvejer om det nu er klogt at få hest, nu hvor der kun er 1,5 år tilbage af folkeskolen.. Jeg har allerede nu mange lektier for fordi jeg går på en privatskole, og det bliver nok ikke mindre i 9. smiley
Jeg har på fornemmelsen at det er MEGET hårdt både at have hest,venner og en masse lektier som skal passes smiley

Er der nogen af jer, som har erfaring med at have hest i gymnasiet?

-Rikke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest i gymnasiet?
  • #1   25. nov 2013 Jeg synes nærmest at 8 klasse var nemmere end 9 klasse smiley Det handler om priotering, jeg har hest, skole, arbejde 10-14 timer om ugen, fitness, stævner og venner smiley

• #2   25. nov 2013 Jeg vil bare lige sige, at fordi man går på privatskole, så behøves man ikke have flere lektier… har selv gået på privat og i alm. folkeskole og lektierne er den samme mængde. Nå, når det så er sagt, så vil jeg sige at jeg går på HF, har hest og flytter hjemmefra om 3 uger, og jeg vil håbe jeg kan få det hele til at hænge sammen, men det skulle ikke være et problem. Jeg har valgt at gå på kompromis med opstaldningen og faciliteterne, så det bliver desværre uden ridehus, men det har jeg også kun haft i 1 1/2 år, og før det fra jeg var 5 har jeg ikke haft et ridehus at ride i, så jeg må bare bide det i mig, til jeg får nogle flere penge at gøre med smiley

• #3   25. nov 2013 Jeg går i 1.g lige nu, og jeg har en hest. Jeg har tid til hende de fleste dage (plejer at bruge 3 timer), og de dage, hvor jeg ikke har tid, har jeg en part til hende. Min part fungerer således, at hun kan ride hende de dage, hvor jeg ikke har tid og andre dage, hvor det lige passer ind. Men som udgangspunkt, så har jeg tid til min hest, men jeg tvivler på, om jeg får lige så meget tid fremover smiley
    - til gengæld så synes jeg, at det er et kæmpe plus for mig at have en hest. Jeg har et pusterum, hvor jeg kan være i ro efter skole. Der er ikke noget bedre end at ride en tur på en efter en stresset skoledag smiley

• #4   25. nov 2013 Og jeg har også arbejde, så der er nok at se til.
    Men hvis du har forældre der også er villig til at hjælpe dig lidt, så skulle det bestemt ikke være et problem.

• #5   25. nov 2013 Jeg har tre heste og går i 3.g nu. Selvfølgelig er det hårdt, men det kan sagtens lade sig gøre hvis man er diciplineret med sine ting og er klar på at man ikke kan nå alting altid. smiley

• #6   25. nov 2013 Jeg har gået på en privat skole, det var en lektie fri skole smiley
    den jeg gik på var/er en undskyld mit sprog "lorteskole"

• #7   25. nov 2013 jeg går i 2.g på gymnasiet, og jeg synes ikke det er svært at at få hesten presset ind smiley på den anden side prioriterer jeg nok også ham en smule højere end lektier, men personligt synes jeg at jeg har massere af fritid! måske har det noget med hvilken linje man går på... men det er altid godt at have nogle tanker om den slags ting før man springer ud i det, så det er fint du har hovedet med :))

• #8   25. nov 2013 Jeg har haft hest siden jeg gik i 5 kl. og fra jeg gik i 8. til jeg gik ud af gym, havde jeg selv ansvar for den, ridning, pasning osv. HVER dag.. derudover havde jeg arbejde i weekenderne..
    Nej jeg havde nok ikke det mest sociale liv, men ridning og konkurrencer fylder mere i mit liv.. det handler alt sammen, som de andre skriver, om prioritering.
    Der er sindssyg mange der stopper med at ride i din alder, simpelthen fordi ridning ikke betyder nok / det sociale betyder mere smiley

• #9   25. nov 2013 Jeg går i 2.g, har hest, kæreste og arbejde. Selvfølgelig er der mange afleveringer og lektier, men man kommer heller ikke sovende til noget. Jeg kan få det til at hænge sammen, naturligvis er nogle uger mere stresset end andre, men i bund og grund handler blot om protiering i hverdagen smiley

• #10   25. nov 2013 Jeg går i 2.g (jeg har 6 a-fag når jeg kommer til 3.g), har hest, har kæreste, venner og lang transport mellem skole og hest, men jeg bruger tiden på lektier og afleveringerne i bussen og derfor er det ingen problem at overskue det, men det er hårdt uden tvivl, men hvis du bruger tiden rigtigt er det ikke noget problem smiley

• #11   25. nov 2013 Jeg har valgt at det er skole og hest også må resten kommer når der er tid.(-:

• #12   25. nov 2013 tror vis du priotere din tid så kan det god lykkedes

jeg går i 8. har job, har part og har 2 ponyer

• #13   25. nov 2013 Altså jeg går i 3.g nu og jeg har en hest, og vi overvejer en nummer 2 smiley Og jeg syntes selv jeg har masser af tid til hesten, men jeg prioriterer også min hest højere end både lektier og venner, selvfølgelig mest det sidste.
    Der er da mange afleveringer og lektier at passe, men hvis man virkelig har lyst, så mener jeg sagtens, man kan have tid til at have hest. Men man skal ville det, og være villig til at springe et par sociale begivenheder over en gang i mellem. Men det siger de andre kloge piger jo også smiley

• #14   25. nov 2013 Jeg havde unghest mens jeg gik i gym, samtidig havde jeg alt mellem 10-20 timers arbejde. Jeg havde ingen problemer, men jeg havde valgt at skolen var tiden jeg havde med mine venner, mens det resterende var til min hest.
    Jeg følte også jeg kunne komme med til de stævner, gymfester og by ture, jeg havde lyst til.

• #15   25. nov 2013 Jeg går i 3.g på STX, og har alle gymnasieårene haft to heste + redet på naboens hest i perioder. Jeg går sjældent i byen, og laver sjældent noget med vennerne efter skoletid, men jeg arbejder i weekenderne (mest aften og nat). Det har ikke været noget problem, men her i 3.g har jeg oplevet travle perioder, hvor jeg ikke har haft tid til andet end at fodre, muge ud og andet nødvendigt. Men det er da bestemt ikke umuligt med hest i gymnasiet, såfremt du ikke har en masse andet, du laver i din fritid smiley

• #16   25. nov 2013 Hvor meget rider du om ugen på nuværende tidspunkt?
    Hvis ikke du har en part på en hest så prøv evt det til en start så du får lidt fornemmelse af hvor lang til du så kommer til at bruge på den par gang.
    Nogen kan godt finde tid at have en hest i gymansiet/universitetet andre kan ikke eller så er der ikke penge til det.

• #18   25. nov 2013 Hej alle! Tusind tak for jeres svar! Kom endelig med flere!

Jeg har pt. part 2-3 gange om ugen, og bruger ca. 2,5 time i stalden smiley desværre tager det mig næsten 1 time i transport fordi de offentlige transportmidler ikke passer sammen smiley
    Jeg har redet i 7/8 år og har det meste af tiden haft part, hvor jeg har har fået undervisning.

-Rikke

• #19   25. nov 2013 Hvis du priotere så kan man alt.. Jeg er aldrig sammen med veninder eller i byen og hygge efter skole osv. tager direkte hjem og går i gang med hestene stalden og laver lektier om aften smiley

• #20   25. nov 2013 Jeg går i 3.g. og har egen hest som jeg passer hver dag. Jeg synes det er ret hårdt, og da jeg også har lang transporttid (dog til skole) har jeg meget spildtid, da det er sådan 20 minutters bus, 10 minutter ventetid, 8 minutter tog, 6 minutters ventetid osv... kan jeg ikke rigtig bruge det til noget, så det vil jeg også tage med i mine overvejelser, altså om du kan bruge transporttiden til noget smiley Frem til sidste vinter havde jeg en halvpart til ham, hvilket jeg var glad for, altså det der med ikke at have ansvaret for hesten hver dag. Desværre har han stået med skade næsten lige siden, hvilket gør at jeg skal i stalden hver dag og passe, og det kan være lidt hårdt når dagene bliver lange nok i skolen i forvejen.. smiley Også fordi det gjorde at han ikke kunne sælges i sommer som planlagt.
    Jeg synes du skal overveje det med hest eeeekstra grundigt. Det er ikke altid det er lige sjovt, og man kan aldrig vide hvad der sker, den kan få en skade osv.. Men som det er sagt før, så er det en god idé at beholde noget med heste i dit ugeprogram, da det er godt at have som pusterum. Det har jeg i hvert fald meget glæde af, trods det kan være lidt svært at finde den rigtige tid til det hver dag smiley

• #21   25. nov 2013 Går på sidste år på gymnasiet og jeg har ikke én gang tænkt at der ikke var tid til hestene - andet end i eksamensperioden. Jeg synes det er rart at have en hest at tage ud til når skolen driller og man er "lige-ved-at-opgive", så får man en krammer fra ens mule og så kan man tage i skole dagen efter med ny energi og overskud.
    Det handler om at prioritere. Jeg har valgt alt hvad der hedder "fester/byture" fra og har valgt at fokusere på skolen, hestene og mine venner. Jeg har endda tid til at ha' en hestefridag. Selvom jeg typisk har fri efter kl 15, finder jeg det ikke svært at finde tid til det hele. smiley (Og jeg har 4 heste at se til)
    - De anbefaler også når du kommer på gym at du har en fritidsinteresse du dyrker, evt. et fritidsjob. Så bare klø på - du vil ikke komme til at fortryde det.. Men, hvis du allerede nu tænker at du ikke får tid, så vil jeg overveje det et par ekstra gange. Du skal gå ind til det med positiv energi og tænke at det nok skal gå smiley
    Held og lykke fremover

Kommentér på:
Hest i gymnasiet?

Annonce