11. maj 2009 Følger: 60 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 312 Svar: 4.406
Engelsk stil - Glæden ved heste. {{forumTopicSubject}}
Hey tøser (og drenge hehe)
Vi skulle skrive engelsk stil til imorgen..
Eneste krav var at den skulle handle om os selv og vores drømme - og at den skulle være så tæt på 350 ord som muligt (da vi skal øve os i at ramme ret præcist da det er et krav til eksamen) Og jeg har skrevet 349 ord..
Jeg håber der er nogen af jer der lige vil læse den, jeg er ret godt tilfreds med den
I’m 14 years old. But I have a dream. That someday, I’ll somehow affect people so they’ll see what I see.
What I love most is to be free with my horse. That we are togehter like two souls with one thought.
I will not force him to anything. He’s a living creature, so if there’s something I want him to do, I’ll ask him if he want’s to do it for me. When I don’t give him orders, he loves to be with me.
When I’m with him everything else is unimportant. I can be myself. And I am who I am because of the horses in my life. It’s something really special.
My dream is living of my training. To show the whole world how I see the horse. And how I mean they should be treated. I want to teach others how to become one with the horse.
But I still have a lot to learn if my dreams shall come true. My teacher is my horse, he can learn me more than the best horse trainer worldwide. If I just know how I can listen to what he got to say.
And I’m well on the way. I understand him. Even though we can’t speak together, we can communicate.
By using body language we can understand each other.
All my best memories is with a horse by my side. They can allways make me smile, nomatter how unfair everything else is, and how sad I am. They are the biggest, and most important part of my life.
A lot of people thinks I’m stupid just because I love horses so much. In their eyes a horse is just an animal.
So they don’t understand how I can use so much energy and time on them. I don’t think they’ll ever understand why I feel like I do. Cause they don’t want to.
But I simply just can’t live without them. Horses is to me, better than any human. They are honest, and give me more true love than any other creature.
mar 2009
Følger: 47 Følgere: 43 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 6
nov 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 115
jun 2008
Følger: 87 Følgere: 74 Heste: 4 Emner: 157 Svar: 909
maj 2009
Følger: 60 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 312 Svar: 4.406
Sofie - SÅ mange er der da heller ikke, er der?
aug 2005
Følger: 62 Følgere: 65 Heste: 1 Emner: 95 Svar: 799
Ellers kan jeg ihvertfald hurtigt fortælle dig at det hedder "the most".
maj 2009
aug 2005
Men generelt er din tekst faktisk meget dansk og direkte oversat. Måske skal du lade den ligge et par dage hvis du har tid til det, og så vende tilbage til den og rette? det hjælper tit når man har "glemt" hvad man har skrevet
tro mig!
aug 2005
aug 2005
Nu skal jeg nok smutte
maj 2009
Jeg er heller ikke helt tilfreds med selve stilen sprogligt.. Jeg er normalt ret god til at udtrykke mig på engelsk men det her blev skrevet lidt underligt fordi jeg ikke havde inspiration men jeg jo altså SKULLE skrive det..
Skal aflevere det imorgen så kan ikke kigge på det igen en anden dag, desværre.
Men tak!
nov 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 115
Det er nogle rigtig fine tanker du har gjort dig og man fornemmer tydeligt din passion for emnet. Du skal dog være opmærksom på dine formuleringer, du skriver ligesom du ville sige det og det kan godt give nogle mærkelige sætninger sommetider. Men synes generelt at den er rigtig god!
maj 2009
sep 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 138
Jeg vil sige at der er nogle fejl men du er forstålig. Pas på med ikke at lyde for dansk:)
et andet tip de fleste lærer ser gerne at man ikk skriver fx: I'm men I am. men det ved du jo bedst selv:)
maj 2009
jun 2009
Følger: 159 Følgere: 153 Heste: 2 Emner: 57 Svar: 1.382
Og ja - det er meget direkte oversat, men på den anden side.. På 8. klasse niveau, der er det heller ikke altid nemt, at få sætningerne oversat på en helt anden måde, og det er forståeligt alligevel og kan sagtens skrives på den måde. Det viser selvfølgelig ikke, hvor udbredt en lære hun har vedrørende faget, men det fungerer på den måde, for det er ikke forkerte sætninger af den grund, at de er direkte oversat
Jeg har selv kunne finde 8, delvist 9 fejl (Skal ikke kunne sige, om jeg er forkert på den). De er som følger:
Linje 3: ”<i> the </i> most”
Linje 3: ”Together” (ikke togehter)
Linje 8: “mean” skal erstattes med “think,” da det i den situation vil være det mest passende ord, da det i den sammenhæng har samme betydning.
Linje 10: ”Learn” erstattes med ”teach,” da ”teach” er ordet for at lære fra sig, mens ordet ”learn” er at tillære sig noget.
Linje 15: Stavefejl. ”Always” med ét L
Linje 15: ”No matter” i to ord
Linje 21: ”Cause” er talesprog af ordet ”Because.” Skal ”be” udelades, skal det stå således  ’cause så man kan se, du mener det med vilje og derved ikke betrages som en stavefejl.
Linje 22: ”Horses” står i flertal, derfor ikke ”is” men ”are”
En anden ting – Ordstilling: ”My teacher is my horse” Mere passende ville være My horse is my teacher, he can… etc.
Men beklager at jeg er dårlig til at forklare fejlene, det har jeg aldrig været vildt god til i alle sammenhænge :b
Og undskyld Sofie, med al respekt, jeg ved godt, at du ikke vil rettes mht. grammatik, så bare se bort fra det :i
Derudover synes jeg faktisk, at indholdet er kanongodt og virkelig nemt for læreren at forstå. Også selvom læreren muligvis ikke har kendskab til heste som sådan.
Kanon flot, Sofie
jun 2009
Stavefejl er gratis, jeg er skidegod på et tastatur *host host*
maj 2009
jun 2009
Engelsk stil - Glæden ved heste.