540 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Gjordkrampe - igen - hvad havde I gjort? Gjordkrampe - igen - hvad havde I gjort?

Hej HG, et hurtigt spørgsmål ...

Efter en del behandling med både osteopat, massør og kiropraktor har Silver nu ikke længere noget, der burde trigger et spændt brystben. Hun er dog stadig meget vred, når jeg finder sadel ... og specielt når sadlen skal på/gjorden skal spændes.

Hun viser dog ikke tegn på surhed, hvis jeg eks. har smidt noget i hendes krybbe, som hun står og spiser - så er der intet. Hvis jeg under rideturen skal spænde gjorden er der ligeledes ingenting - ikke ét vip med øret.

Hvis jeg derimod ikke har noget i krybben, så ser hun meget gal ud og napper ud i luften, når jeg spænder gjorden. Og hvis der er mad .... Ingenting.

Ville I få en fagmand på igen eller ville I tro, det var noget psykisk, som der skal arbejdes med?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gjordkrampe - igen - hvad havde I gjort?
  • #1   16. nov 2016 Min havde lidt af den samme opførsel, da han havde mavesår.

• #2   16. nov 2016 Hmm, det havde jeg faktisk helt glemt - det er jo også en mulighed. Men hvordan hænger det sammen med, at hun slet ikke er vred, hvis jeg sadler op væk fra stalden?

• #3   16. nov 2016 ^Og er din nogensinde kommet af med mavesåret?

• #4   16. nov 2016 Min var også kun vred en gang i mellem, han viste først tegn, da der næsten var gået hul på mavesækken.

Han fik medicin i lidt over to måneder og så var han rask smiley

• #7   16. nov 2016 Lisette - "spændt" er egentligt bare det ord, som jeg lige havde i hovedet. Jeg er ikke en ekspert på området, men hun har været i behandling for spændinger omkring (?) brystbenet, og en lænd, der var skæv efter et styrt.
    Du ved uden tvivl en hel del mere end mig om termerne smiley

• #8   16. nov 2016
    Min får behandler jævnligt og er aldrig nogen glad smiley når der skal spændes gjord. Ligesom hun ikke er begejsteret for at få dækken på.

Det har jeg valgt bare og acceptere. Hun får behandler og jeg lytter hvis noget er usædvanligt.

• #9   16. nov 2016 Thomine - Umiddelbart før vi flyttede lavede jeg faktisk noget på banen, som jeg personligt synes virkede meget godt. Vi nåede kun at gøre det én gang ... Alting gik pludseligt op i flytning smiley
    Jeg tog sadlen med på banen, lavede noget jordarbejde, puttede sadlen på, sadlen af, jordarbejde, sadlen på, sadlen af .....

Krikken - Jeg fik part på min da hun var ... 10-11 år, og hun er 21 nu - hun har altid haft "gjordkrampe" så længe jeg kan huske. Jeg fik at vide, at jeg skulle spænde gjorden løst og så spænde den gradvist, så det gjrode jeg jo. Efter behandlingerne er det væsentligt bedre, men hun er stadig sådan ... Ja, ikke en glad smiley! Derfor min mistanke om, at det er rent psykisk - hun forbinder simpelthen sadlen med fuck no.

• #11   16. nov 2016 Karen D - hvem bruger du som underviser? Og hvoradn trænede h*n det? smiley

• #13   16. nov 2016 Tusind tak, jeg skriver hende lige en mail. Det kunne jo meget vel være noget, der måske kunne trænes væk smiley

• #14   16. nov 2016 Hvis det er skrækken fra gjordkrampen, har jeg læst at en lammegjord skulle være god. smiley

• #15   16. nov 2016 Den jeg har nu kan heller ikke lide at få spændt gjord, men det den gjorde når den blev lidt for "stram" var meget! Værre. Men jeg begyndte at give ham godbidder hver gang gjorden skulle spændes, og det hjalp virkelig, for så tænkte han på noget andet, og så det at få spændt gjord var=belønning

Kommentér på:
Gjordkrampe - igen - hvad havde I gjort?

Annonce