Problemer med staldejeren. {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Nu ved jeg godt folk er imod at lave en profil herinde, bare til at lave en forum emne, men den bliver slettet så snart jeg har fået mine råd og svar!
Det står sådan til at jeg står i en privat stald, og har stået der siden oktober mdr. Og har 2 heste opstaldet der.
Jeg har 7-9-13 ALDRIG haft problemer derude, og jeg har sådan nydt at være der.
Her på det sidste, har jeg haft en syg hest og det har resulteret i at jeg ikke har været meget i stalden udover det der skulle gøres, også hjem igen.
Jeg kan ikke ride på hesten pt.
Staldejeren har så haft sagt til en opstalder derude at hun følte jeg ikke længere passede ind i stalden, fordi jeg ikke var med i sammenholdet.
Førhen fik jeg undervisning og var derude i flere timer, der skulle rides, muges osv.
Jeg kommer tidligere end de andre, fordi jeg ikke går i skole pt. Pga. Personlige problemer.
Staldejeren har sagt hun overvejer at smide mig ud, tog fat i mig og en anden opstalder idag og sagde hun følte vi gik og bagtalte, skal siges jeg har kendt den anden opstalder hele mit liv, og nej vi har ikke bagtalt nogen eller noget! Vi snakker bare tit privat, også siger hun at hun en dag kom ud og at vi stoppede med at snakke og hun så følte det var om hende, og hun var en kanon god menneskekender - Hvilket hun lige viste hun ikke er. Vi snakkede privat, og stoppede fordi hun ikke behøver at høre det, det vil jeg mene vi har ret til når de ikke vedkommer andre.
Hun siger så direkte til mig idag "Jeg føler ikke du passer ind i stalden mere, og at du ikke gider være herude længere" hvilket jeg er kanon ked af det over, jeg har lige fået ny hest opstaldet derude og det havde jeg ikke gjort hvis jeg ikke gad være derude.
Hun planlægger noget med de andre ryttere åbenbart som jeg troede jeg også skulle være med i, hvor hun siger de to store skal gå foran, også siger jeg så da jeg har fået ny hest at jeg er også en af de store nu, hvor hun svarer "Du skal ikke være med".
Det gør lidt at jeg ikke længere føler mig velkommen. Jeg vil gerne være en del af sammenholdet og det var min plan at være det nu hvor jeg har fået ny hest og kan ride osv. Og bruge min tid derude. Jeg har bare ikke fundet det sjovt at være derude, når jeg ikke har kunne ride også stå at fryse her i vinterhalvåret, plus jeg er kommet tidligere end de andre fordi jeg har haft tiden til det.
Hvad gør jeg? Jeg har et eller andet sted lyst til at rykke hesten og alligevel ikke, da stedet opfylder mine krav og jeg egentligt har det godt derude men efter de meldinger føler jeg mig sådan lidt... Ja... Opgivende tror jeg?
Hvad gør jeg? Jeg føler mig liiiiidt meget på barbund for jeg har jo ikke gjort noget galt og kan med ALLE derude og der har aldrig været problemer.
Vil i mene det var en grund for at smide mig væk?
Og at hun fortæller den anden opstalder hun overvejer at smide mig ud, også undlader at sige det til mig?
Jeg har lige betalt opstaldning for begge heste, og nu siger hun sådan, samtidigt med jeg lige har fået den ny derud...
Har tænkt tanken om jeg skulle flytte, men det er bare sådan et godt sted og begge heste stortrives, og det har hvad jeg har ønsket og ligger tæt på.
Synes det er en lidt ærgerlig situation at stå i...
Har i nogen råd eller andet så modtager jeg dem med kyshånd.
Fra en forvirret opstalder...
nov 2011
Følger: 30 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 235
Jeg går ind for man skal tage alt i en dialog, hvis man har et problem! Og undlade andre. Og nu finder jeg mig bestemt ikke i respektløshad, som din stald udlejer har fremvist!
mar 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
mar 2016
mar 2016
dec 2006
Følger: 38 Følgere: 40 Heste: 1 Svar: 308
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 216 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.832
mar 2016
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 6 Heste: 3 Svar: 293
okt 2007
Følger: 42 Følgere: 189 Heste: 7 Emner: 170 Svar: 387
jeg ved ike om du skal flytte hestene men jeg synes at du skal tage en snak med hende hende og fortælle at du rigtig gerne vil være med i fællesskabet og husk at snakke stille og roligt og ikke hidse sig op, for det er det værste man kan gøre (husk at være pædagogisk også selvom det er pisse svært)
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
Men at smide en ud fordi hun ikke er seriøs nok med sin ridning?? Ej det er da for galt.. Folk må da selv bestemme hvad de laver med deres hest! Om man så bare vil komme og snakke med den, strigle den og polere den til den skinner som en nyslået mønt og aldrig sidder på ryggen af den så er det da ejers valg! Det kan staldejer da ikke blande sig i..
Men havde nok alligevel taget en snak med stadejer og prøvet at forklare at man ikke behøver ride grand prix for at være glad for sin hest.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
apr 2012
Følger: 15 Følgere: 39 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 645
Kan staldejer overhovedet smide dig ud fordi du ikke er social nok? I må vel have en eller anden form for aftale/kontrakt?
apr 2010
Følger: 100 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 80 Svar: 2.004
Det er en svær beslutning, da du er glad for stedet, men personligt gad jeg ikke finde mig i sådan en opførsel.
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2124 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.517
Sådan en person bør ikke leje bokse ud.. Hun virker utrolig umoden, og ligefrem begynde på at sige I bagtaler, når det er hende selv der åbenbart er værst..
Ej nej.. Flyt dine heste, det er ikke et sted der er værd at spilde energi på.. Det skal være sjovt at have hest, og en pigesur og umoden staldejer gør det bestemt ikke sjovt!
Hvis ikke det står i jeres kontrakt at I skal ride seriøs dressur/spring hver dag, så kan hun ikke smide folk ud og ligefrem give dem forbud om at komme, bare fordi de skåner deres ryg i et par uger..
Der skal nok være et lige så godt sted!
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 885 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
Jeg har selv været igennem et sandt opstalder helvede, hvor jeg fra opstalders barnebarn fik at vide at "Laksen må ikke få foder"... Og hvem får man sandheden at vide af, 'fulde mennesker og små børn' plejer man jo at sige.
Små ting kunne få min opstalders pis i kog, og sætte min hest ud på fold i minusgrader med et uisolereret stalddækken.
Jeg kan på nogle punkter måske godt forstå din opstalder kan føle "der bliver talt i krogende" når jeres samtale stopper når hun kommer hen til jer. Men i stedet for at male fanden helt på væggen, havde JEG taget en god snak med opstalder - måske over en kop kaffe, på tomandshold. Forklare hende situationen og hvordan du har det, men også fortælle du glad for stedet, og det da også er derfor din nye hest står der.
Men igen, det bare min mening. Jeg håber du finder en løsning, og hvis du har brug for at skrive så er min indbakke altid åben.
Jeg flyttede fra min opstalder dengang, fordi hun sultede vores heste, og generelt truede mig med mange forfærdelige ting, og jeg var kun seksten på det tidspunkt, og hun 50+.
Problemer med staldejeren.