{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  klikker træning
  • #1   6. okt 2013 Min erfaring med klikkertræning er gode. Jeg har aldrig set dårlige eksempler på dette. Min tidligere hest fattede det hurtigt.

Hesten ville ikke udføre det du ønskede, hvis den forbandt klikket med noget dårligt, da hesten naturligt viger for pres/ubehag, både psykisk og fysisk.

Ja, jeg bruger selv en hundeklikker.

Ja, det kan det godt, men jeg tror det bliver besværligt i spring/dressur, men i teorien, ja (-:

• #2   6. okt 2013 okay tusinde tak! smiley -bare lige så jeg er helt med! så får at "indføre" klikkeren giver man godbidder så de forbinder det med noget godt, men derefter giver man kun godbidder sjældent eller hvordan? smiley

• #3   6. okt 2013 Det bestemmer du selv. Det letteste er godbidder (-:
    Du kan fx tage en target (eller en pisk eller noget andet fysisk du kan holde, som hesten skal røre). Hver gang din hest båtter på din genstand klikker du og giver godbid/verbal ros/klø/klap eller hvad du nu roser med (-; Når hesten har fundet pointen, så kan du begynde at bevæge din genstand forskellige steder hen. Over hovedet på hesten, mellem forbene, fremad så den skal gå, bag den, ved siden af den osv.
    Den vil så opfatte det som en god ting at båtte på din genstand, og vil hermed gøre alt for at få dig til at klikke (-:

Kommentér på:
klikker træning

Annonce