{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klikker træning?
  • #1   31. jul 2013 Jo det er lige meget.. klikkeren er som din stemme altså et tegn på ros..

Så nu skal du bar i gang med at lære din hest at klik betyder ros, det letteste er at gøre det med godbid og så fjerne godbidden når den forstår klikket, og erstat godbidden med ros fra stemme..

Og så kan du ellers komme i gang med klikkertræning, husk at være meget præcis og ikke først kom med klikket efter den har gjort det du ville have, du skal være præcis og hurtig ellers forstår den det aldrig

• #2   31. jul 2013 Som sagt ovenfor er det ligegyldigt, at det er en klikker til hunde, da ideen er, at klikket skal betyde ros. smiley jeg bruger ikke selv klikker træning, men jeg synes det er en genial opfindelse, hvis man kan få det til at fungere. Utrolig præcis ros man kan give! smiley og du kan jo lave alting med det! Klikket fungerer som ros, så du kan jo lave alt. Tror dog mest den er anvendt v. Træning fra jorden, da det kan være svært at ride og klikke samtidig.
    Held og lykke med det! Du må skrive, hvis du har spørgsmål. smiley

• #3   31. jul 2013 Ifølge adfærdsforskere mm skal et klik altid efterfølges af en positiv forstærkning i form af en godbid. Hvis du ønsker at skifte klikket ud med en anden form for ros kan du ligeså godt droppe klikkeren og så kun rose - Det giver ingen mening at bytte den ud.

Jeg anbefaler du læser "Klikkertræning af heste" af Alexandra Kurland, for helt præcist at vide hvad du laver, og for ikke at forvirre din hest smiley Hvis du er interesseret vil jeg også gerne sende dig min større skriftlige opgave fra HF omkring indlæringspsykologi, der står det let og præcist og alt det du bør vide smiley

• #4   31. jul 2013 Linette
    Positiv forstærkning kan også være nusse, eller bruge stemmen..

Kender flere der har gjort det uden problemer

• #5   31. jul 2013 Det er helt korrekt, men så giver det jo absolut ingen mening at bruge en klikker smiley

• #6   31. jul 2013 Du kan vel stadig bruge klikkeren, så rosen bliver den samme hver gang, og du dermed ikke skal tænkte på toneleje osv. Og så er det mere præcist, end hvis du skal udtale et helt ord eksempelvis. smiley

• #8   31. jul 2013 Klikkertræning er genial! Jeg bruger bare en kliklyd med tungen, så har man altid lyden med sig smiley
    Har også lært at man SKAL give godbid efter klik, da klik=godbid.
    Jeg bruger træningen til alt, når jeg strigler til at forstærke god adfærd når hun står stille, og til både jordarbejde og ridning.
    Jeg får undervisning i det, og det kan varmt anbefales smiley

• #9   1. aug 2013 Linette
    Jo for klikkeren er langt mere præcis end ens stemme nogensinde bliver..

• #10   1. aug 2013 Ikke nødvendigvis, jeg har en kunde der bruger ordet "braaah" som klik, fordi hun ikke gider have klikkeren med hver gang.

Men nu mener jeg ikke at man skal tage klikket, ordet eller hvad det nu er væk, men synes det er dumt at først lære hesten at klik er = godbid, for derefter at sige klik er kun = ros. Mine heste ville da i hvert fald blive slemt skuffede.

Og så er en positiv forstærkning i form af en godbid langt mere effektiv.

• #12   1. aug 2013 Linette

Tja jeg har nu fjernet godbidden fra mine, nu bruger jeg ikke klikkertræning, men når jeg træner fra jorden brugte jeg før hen godbidder, men dem fjernede jeg og erstattede med ros.. og jeg har ingen problemer haft og det virker lige så godt som godbidderne gjorde, eneste forskel, jeg har ikke en hest der tikker godbidder

• #13   1. aug 2013 Hvis du bruger klikket rigtigt tigger hesten ikke smiley

• #14   2. aug 2013 Har forsøgt med klikkertræning og han fattede det godt intet der, og var meget præcis, men endte ud i at han bar ville have godbidderne så han tikkede, såå..

Men er det ikke også lige meget ?

min mening er at man skal fjerne godbidderne efterhånden, din er at man ikke skal, vi bliver aldrig enige

• #16   2. aug 2013 Stop nu okay, har sagt min mening, fjern godbidderne og erstat med ros.. jeg har min mening og mine erfaringer, ikke kun fra mig selv men os andre.. så der er ikke så meget at snakke om, i har jeres mening og erfaring jeg min..

Og jeg vil altid sige man skal fjerne godbidderne ligegyldigt hvordan man træner

Kommentér på:
Klikker træning?

Annonce