{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Endnu et bid-emne -_- {{forumTopicSubject}}

Hej folkens..

Jeg er selv løbet lidt tør for ideer nu.. Jeg synes ellers jeg har ret godt styr på det med bid, og følger også med på hestemund.dk..

MEN..!
Jeg rider denne dejlige hoppe som har en underlig adfærd med sit bid, som jeg egentlig gerne vil til livs..

Når jeg lægger trensen på hende trækker hun tungen tilbage i mundhulen og strækker halsen frem. når jeg har spændt trensen står hun igen normalt (den er IKKE spændt stramt!), med tungen fremme i munden.
Når jer begynder at ride, mens jeg skridter for går hun og gumler på biddet, ikke tygger i det, men bevæger kæberne så man kan høre biddet bevæger sig.
Når jeg begynder at samle hende op og starte opvarmningen trækker hun overlæben tilbage så man kan se hendes tænder. hun åbner ikke munden (der ER plads i næsebåndet) nogen gange, ikke altid, lægger hun tungen ud under biddet, den stikker ikke ud af munden, men bliver bred og fylder meget i munden på hende.
Når vi er igennem opvarmningen går hun super på biddet, ingen læber tilbage, ingen bred tunge eller noget.
Når hun bliver lidt hidsig (hun er en temperementsfuld ældre hoppe med spansk blod i årene..) så begynder hun at tygge på biddet, så meget at man kan høre det på hendes tænder, så snart hun slapper af, holder hun op igen..

Jeg har ingen problemer i ridningen, hun er sød og arbejdsom, arbejder fint frem til biddet, bliver redet med en blød hånd, men stadig med kontakt så hun er ikke SUPER-følsom, hun slår ikke sådan fra og hun putter sig ikke bag lod fordi hun er "bange" for biddet..

Hun bliver pt redet på et tre-delt bid i dressuren, men når der bliver redet western er det på et u-delt bid - og der er problemerne de samme..

Hvad ville i prøve?
tænderne er ordnet, massøren siger der ikke er spændinger, dyrlægen/kiropraktoren siger hun ikke er skæv (undersøgt i en anden forbindelse..)
Bidløs kan vi også fint, men ikke på tur, og vi skal bruge biddet da vi arbejder frem imod stævner i dressur til foråret..
Tungefrihen i bidder et ikke en mulighed, da hun har en MEGET lav gane..

skal jeg leve med de underlige vaner, eller har i BIDDET som kan løse vores problem?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu et bid-emne -_-
Kommentér på:
Endnu et bid-emne -_-

Annonce