{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

Endnu et hvad er han værd emne {{forumTopicSubject}}

Jeg er begyndt kraftigt at overveje om min vallak skal en tur på salgsmarkedet..
Jeg har pt. to heste, den ene ønsker jeg at flytte til ridehus her i vinteren og det gør at min anden enten skal udlånes eller sælges, da pengene til at have 2 heste opstaldet ude ikke er der desværre..

Så nu overvejes det kraftigt om jeg skal sælge..

Hesten :
Anton..
- 160cm
- 11år
- vallak
- Blanding

Jeg har haft ham i 7år og indtil for ca. 4måneder siden har han været bid hest, men rides nu med hackamore da det giver langt mere ro i hovedet på ham, men han kan dog sagtens rides med bid..

Han kan rides af alle, min niece på 10år har redet ham siden hun var 3år, hun rider ham både med bid og med hackamore samt springer på ham og rider alle 3 gangarter, på tur skal man dog være lidt mere rutineret, ikke at han gør noget overhovedet, han er bar lidt mere vågen.. men min bror som først rigtig begyndte at ride for 6måneder siden rider ham alene i skoven..

Han har startet ringridning op til flere gange med mange forskellige typer rytter.. så sent som 4juli startede han med min urutinerede bror..

Han har redet lidt små springstævner sådan nogen hygge nogen, hvor han har fået 1 eller 2 plads hver gang han har startet og det har været alt fra 40cm til 90cm klasser, samt højde springning med højeste spring på 120 kan godt højere kræver bar han får en rytter der tør og bliver trænet op til det..
har sprunget 165cm i løsspringning..

I skoven springer han alt hvis der er en hest foran uden hest foran tøver han lidt men igen tør rytteren skal han nok springe..

Dressur mæssigt er han ikke den bedste, han har i 2år slet ikke redet andet end frem og ned ridning, men har før gået Lb og lidt la øvelser på hjemme plan (ingen stævner pga min præstationsangst)..
Så der kræver det at man gider arbejde lidt på det, men han kan sin grundridning og lidt sidebevægelser men intet vildt fancy

Han har været meget med ude til både ridelejr, undervisning, ringridning, små stævner osv, super nem at have med i byen

Går stortset lige i trailer, skal bar lige mærke en longe bag sig, så går han op og står pænt..
Er 100% trafiksikker..

Bum bum hvad er der mere at fortælle
Kan gå i løsdrift og boks, går uden sko og dækken super nem at fodre på, nem i alt omgang..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu et hvad er han værd emne
  • #1   14. aug 2015 Da det er en blanding der ikke har det største erfaring inden for noget og alligevel er 7 år(Dvs ikke alderstilsvarende uddannet) så kan du ikke få alt verden for den. Men han er jo ikek gammel og hvis alt du har skrevet er sandt kan du nok godt få en 15-20.000 for den. jeg ville sætte den 10 tusind højere(25.000) end mindstepris og så skrive at du godt vil forhandle om prisen:)

• #2   14. aug 2015 Han er 11år smiley
    men alt er sandt, og han er super lærenem..

regner heller ikke med at få 50.000kr for ham, har selv en idé men det er som bidhest, nu er han primært bidløs kan rides med bid ja, men kunne jeg sælge ham som bidløs ville han blive det, så det er lidt det jeg tænker hvor meget det trækker ned..
    men umiddelbart burde det vel ikke trække ned eftersom hans stærke side ikke er dressur men spring og i spring må man jo gerne ride med hackamore hvilket han er fuldt ud styrbar på

• #3   14. aug 2015 hov ja 11 år. men du skal nok stadig ikke regne med mere end 15.000 smiley

• #4   14. aug 2015 Ville også sige mellem 15 og 20.000 han ville jo være en super god førstegangs hest, lyder det til.
    Jeg lægger personligt stor vægt på at hesten er god i hovedet og det er han jo tydeligvis.
    Du kan jo skrive i annoncen at prisen ikke er fast, men sætte den et par tusind højere og så forhandle hvis den rette dukker op.

• #5   14. aug 2015 10 - 15.000 smiley Rigtig sød hest

Kommentér på:
Endnu et hvad er han værd emne

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce