{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

Hesten 'springer stort' {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg er lige startet til spring undervisning igen efter seks års pause, og eftersom jeg stoppede fordi jeg pludselig og uden grund synes det blev 'farligt', så er jeg stadig nervøs fra tid til anden smiley

I min sidste spring time gik det særligt dårligt, det var min fjerde time, men lørdag inden havde jeg startet stævne med min søster, der kom voldsomt til skade i sin sidste klasse, da hun styrtede - denne frygt sidder så i mig her i torsdags da jeg fik undervisning, og plus at jeg sprang indendørs 'for første gang' smiley

Jeg føler det ubehageligt når hesten jeg rider sætter af så tidligt, i forhold til hvad jeg ville synes den skulle, men jeg får at vide at denne hest, Macy, bare sætter stort af.

Det skal lige siges, at da jeg så et klip af min springning som min far havde filmet bagefter, var det jo slet ikke vildt eller voldsomt at se på - overhovedet. Det føltes bare værre end det er smiley

Men giv mig ENDELIG råd til, hvordan jeg bedre forbereder mig hen til springet, når jeg har en hest der sætter stort af, og jeg som rytter er lidt utryg ved dette. Min ridelære hjælper selvfølgelig også, men det ville være godt med flere input!
Jeg ved, at Macy har masser af kapacitet, og det ses tydeligt - jeg er bare ikke så modig endnu, men insistere på at komme tilbage på springbanen!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesten 'springer stort'
  • #1   13. sep 2013 Synes bare du skal holde dig til det din undervist kommer med, og hvis hun ikke kommer med noget du kan bruge, kan du jo overveje at skifte smiley

• #2   13. sep 2013 Lyder lidt som de ''problemer'' jeg havde da jeg begyndte at springe på min hest. Han er dressurhest og jeg havde ikke sprunget i 10 år.
    Han sætter kraftigt af og jeg kom hele tiden ud af balance, han satte også sent af.

Så vi vi gik helt tilbage til begyndelsen. med enkeltspring dvs ingen baner. små kryds i trav. Derefter små (virkelig små) lodrette med masser af bomme og en bom foran og bagved. Så byggede vi bare hele tiden lidt på.
    Jeg har efter mange måneders træning vænnet mig til hans kraftige spring, han har lært at bedømme afstande meget bedre og vi springer nemt en 80cm bane (Ved godt det ikke er meget, men han er jo dressurhest og har absolut ingen springrutine)
    Snak med din underviser om det, han/hun burde kunne hjælpe dig. Spring er ikke bare lige, selvom det ser nemt ud, der skal masser af teknik til smiley

• #3   16. sep 2013 Jeg rider rideskolens, og den sætter af tidligt i forhold til hvornår jeg ville vurdere den til at springe smiley
    Selvfølgelig ved den bedst selv, hvor den får et godt afsæt, og efter jeg har set videoer af mit ridt, springer den ikke så tidligt som jeg får det til at lyde - men fart og afsæt følelse voldsommere på Macy en det i virkeligheden er smiley

Kommentér på:
Hesten 'springer stort'

Annonce