Hesten render - Spring! - HJÆLP?? {{forumTopicSubject}}
Ja, som overskriften siger; Filur [hesten jeg spriner på] render rimelig meget fra mig når vi springer.
Men det er først efter noget tid. For i starten skal jeg jage på ham, og de første gange får han et gallopspring for meget mellem dobbelt forhindringerne. Men når så han kommer i gang går det fint, indtil han vil selv, og render, og kommer for tæt på 2. spring i dobbelt forhindringerne.
Han er omkring 20 år, og er ikke så erfaren i spring. Han er en rideskole hest, men jeg er den eneste der springer ham. Han bliver redet stort set hver dag i løbet af ugen, men jeg synes stadig han render meget for mig. Indimellem har jeg svært ved at stoppe ham helt efter et spring.
Nogle der har nogle ideer til hvad jeg kan gøre?
Jeg springer, og rider ham kun den ene gang om ugen, og jeg er den eneste der sprigner på ham.
jul 2008
Følger: 74 Følgere: 65 Heste: 10 Emner: 529 Svar: 2.833
Og efter springet så få ham stoppet op så hurtigt som mugligt, tungt i sadlen tag i tøjlen og han skal reagere ellers må du forstærke signalet. Hvis han bare løber så drej ham evt ind på en volte.
Det gælder bare om at træne, og at hvise ham frem til springet, og ikke lade ham løbe
jul 2008
Du ved hvad jeg mener xD
apr 2009
Følger: 49 Følgere: 43 Heste: 1 Emner: 100 Svar: 849
Men ja, træne træne træne, det er det jeg gør. Kan sagtens gå ind og skridte, trave og galoppere varm ca en halv time før og så løber han ikke helt så meget. Men synes det er synd, han er jo en ældre hest (dog kan man ikke se eller mærke det på ham) og så kan jeg høre og mærke på ham at han puster helt vildt:)
apr 2009
apr 2009
Vi arbejder på det, men ville bare lige høre om nogle herinde havde nogle gode ideer:P
jan 2009
Følger: 125 Følgere: 118 Heste: 2 Emner: 45 Svar: 462
HELD OG LYKKE ! ! håber det hjælper
apr 2009
apr 2009
Og ja, det er sk*de træls! z;
apr 2009
Men det kunne måske godt have noget med det at gøre
jul 2008
Og der er det halve parader, lytter han ikke til dem, så tager jeg hårdere. Sidder godt ned i sadlen og holder hænderne lav vær gang han løber (Så han ikke slår hovedt og løber)
HVis hesten bare løber uden du har kontrol, så drej den på volte. Det kan godt være at det ikke er godt til stævner. Men til træning er det tilladt, heller det end hesten løber og har risiko for at springe lige ind i springet.
Hesten skal lytte til dine signaler, hvis ikke den lytter må man simpelthen gør dem tydeliger. Hvis du bliver ved med at træne det så tror mig så skal du nok for styr på det
apr 2009
Tak. Lyder godt nok slemt s;
Filur er lidt en stjernekigger, dog er han ved at lære at gå mere ned af, og det går rigtig godt. Så det med hovedet gør han kun hvis man tager rigtig meget fat
Men tak for rådene, vil tænke på det
jul 2008
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 75 Svar: 1.679
Øvelser i dressur kan være at du starter med temposkift. Både i trav, men også i gallop eller nok især i gallop. Når den reagere på at du klemmmer bare en lille smugle med knæene så læg nogle bumme ud osv osv. start op fra en ende af. Især fordi hesten ikk kan så meget, som du jo skriver. Heste er også kun dyr som vi og skal som små børn lære alt fra bunden af.
apr 2009
og jeg har redet dressur i 1½ år. Min springlære siger ikke noget om at jeg mangler grundtræning i dressur, så det stoler jeg på.
apr 2009
apr 2009
I tirsdags red jeg ene time, der kom ikke andre. Men ellers rider der en mere på mit hold. Det er en rideskolehest
Hesten render - Spring! - HJÆLP??
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside