{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Hesten render - Spring! - HJÆLP?? {{forumTopicSubject}}

Ja, som overskriften siger; Filur [hesten jeg spriner på] render rimelig meget fra mig når vi springer.
Men det er først efter noget tid. For i starten skal jeg jage på ham, og de første gange får han et gallopspring for meget mellem dobbelt forhindringerne. Men når så han kommer i gang går det fint, indtil han vil selv, og render, og kommer for tæt på 2. spring i dobbelt forhindringerne.
Han er omkring 20 år, og er ikke så erfaren i spring. Han er en rideskole hest, men jeg er den eneste der springer ham. Han bliver redet stort set hver dag i løbet af ugen, men jeg synes stadig han render meget for mig. Indimellem har jeg svært ved at stoppe ham helt efter et spring.
Nogle der har nogle ideer til hvad jeg kan gøre?
Jeg springer, og rider ham kun den ene gang om ugen, og jeg er den eneste der sprigner på ham. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesten render - Spring! - HJÆLP??
  • #1   6. jan 2010 Halve parader, det simpelthen så vigtigt at lige efter et spring at komme hurtigt op og korte hesten af. HAn skal reagere på dine halve parader, ellers må du tage hårde. Det kan gå så grulig galt hvis hesten bare løber.
    Og efter springet så få ham stoppet op så hurtigt som mugligt, tungt i sadlen tag i tøjlen og han skal reagere ellers må du forstærke signalet. Hvis han bare løber så drej ham evt ind på en volte.
    Det gælder bare om at træne, og at hvise ham frem til springet, og ikke lade ham løbe smiley

• #2   6. jan 2010 og med tage hårde mener jeg selvfølelig ikke rive eller noget. Men gør dine signaler tydeliger, men uden at flå smiley
    Du ved hvad jeg mener xD

• #3   6. jan 2010 De halve parader synes jeg ikke rigtig virker. Jeg kan ikke have så krote tøjler som normalt, han trækker dem simpelthen ud af hænderne på mig, men jeg prøver at lave dem så korte som muligt. Og det med at stoppe ham gør jeg så meget jeg kan, men desværre reagere han ikke så godt, så må faktisk sidde at hive ret hårdt inden han reagere. Oftest skal jeg rette galoppen, og det er der det kniber mest. Han er omkring 1,70 og hans balance er ikke den bedste. Men det med volterne virker lidt, men det er lidt træls at lave mit i en bane, og den holder ikke helt til stævner.
    Men ja, træne træne træne, det er det jeg gør. Kan sagtens gå ind og skridte, trave og galoppere varm ca en halv time før og så løber han ikke helt så meget. Men synes det er synd, han er jo en ældre hest (dog kan man ikke se eller mærke det på ham) og så kan jeg høre og mærke på ham at han puster helt vildt:)

• #4   6. jan 2010 Ja jeg ved hvad du mener:D

• #5   6. jan 2010 Jeg har en underviser, og han er god! smiley
    Vi arbejder på det, men ville bare lige høre om nogle herinde havde nogle gode ideer:P

• #6   6. jan 2010 har samme problem smiley det er virkelig træls jager på min, og så når vi nærmer os 1 m. render han bare helt af h****** til :l og så har jeg svært ved at finde afstanden og så kommer han for tæt på og springer nærmest lige op i vejret og så mister man altså let balancen smiley men laver en masse lidt hårde halve parader, spænder så i balder og mavemuskler og så bare læne sig tilbage ! !
    HELD OG LYKKE ! ! håber det hjælper

• #7   6. jan 2010 Ja, snakke får jeg nok meget brug for. I går da vi skridtede af, rendte der en bag ved barieren, og han blev så bange så bange. Men til sommer skal vi ud og springe, og det frygter jeg lidt (ved man ikke skal være bange, den kan mærke det, men helller ikke bange på den måde:D), for der kigger han nok utroligt meget. Har en hut jeg vil bruge, håber det hjælper lidt. Men der vil han rende endnu mere, så håber jeg kan få lidt taget af ham inden den tid smiley

• #8   6. jan 2010 Team fiskefilet; tak, ja det minder meget om mit problem:D
    Og ja, det er sk*de træls! z;

• #9   6. jan 2010 Nårh, jamen ja, Filur har altid power på c(;
    Men det kunne måske godt have noget med det at gøre smiley

• #10   6. jan 2010 JEg rider selv en hest som løber meget, og han løber ikke bare. Han kan tænde fuldkommen af. Samtidig kan man ikke holde hænderne oppe for så slår han hovedt helt op i vejret og løber af H Til.
    Og der er det halve parader, lytter han ikke til dem, så tager jeg hårdere. Sidder godt ned i sadlen og holder hænderne lav vær gang han løber (Så han ikke slår hovedt og løber)
    HVis hesten bare løber uden du har kontrol, så drej den på volte. Det kan godt være at det ikke er godt til stævner. Men til træning er det tilladt, heller det end hesten løber og har risiko for at springe lige ind i springet.
    Hesten skal lytte til dine signaler, hvis ikke den lytter må man simpelthen gør dem tydeliger. Hvis du bliver ved med at træne det så tror mig så skal du nok for styr på det smiley

• #11   6. jan 2010 Mathilde KH ;
    Tak. Lyder godt nok slemt s;
    Filur er lidt en stjernekigger, dog er han ved at lære at gå mere ned af, og det går rigtig godt. Så det med hovedet gør han kun hvis man tager rigtig meget fat smiley
    Men tak for rådene, vil tænke på det smiley

• #12   6. jan 2010 Meget nemt. Rid noget mere dressur, eller lad hver at springe på den! Det kan godt være det lyder grimt og hårdt at sige, men dressur ER grundlag for alt ridning, og jeg ved ikk hvornår det gik af mode, men dressuren er det der grundlægger ridningen i det heltaget. Og når så din dressur sidder der så kan du starte med spring.

Øvelser i dressur kan være at du starter med temposkift. Både i trav, men også i gallop eller nok især i gallop. Når den reagere på at du klemmmer bare en lille smugle med knæene så læg nogle bumme ud osv osv. start op fra en ende af. Især fordi hesten ikk kan så meget, som du jo skriver. Heste er også kun dyr som vi og skal som små børn lære alt fra bunden af.

• #13   6. jan 2010 Han kan gå rimelig højt i dressur, kan ikke lige huske hvor højt.
    og jeg har redet dressur i 1½ år. Min springlære siger ikke noget om at jeg mangler grundtræning i dressur, så det stoler jeg på.

• #14   6. jan 2010 Og grunden til at det er ham, er fordi jeg er 16, og skal ride hest. Han er stort set den eneste hest derude som kan tåle det lige pt (bl.a. på grund af halthed)

• #15   7. jan 2010 Sandre&Rene ;
    I tirsdags red jeg ene time, der kom ikke andre. Men ellers rider der en mere på mit hold. Det er en rideskolehest smiley

Kommentér på:
Hesten render - Spring! - HJÆLP??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce