1.256 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Erfaringer med sen tilridning? (6 års) Erfaringer med sen tilridning? (6 års)

Hej alle sammen! smiley

Jeg har lige bruge for noget hjælp!

Jeg har lidt kig på en 6 års, men den er ikke tilfredet endnu, kun skridtet lidt med rytter det er alt smiley også har den selvfølgeligt været meget i hænder..

Hvad har du/i af erfaringer med tilridning af en hest i så "sen" en alder? smiley
Og er der nogle ting man skal tage hensyn til i forhold til en 3-4 års? smiley

Håber nogen vil hjælpe lidt smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer med sen tilridning? (6 års)
  • #1   16. maj 2013 Ork, 6 års er slet ikke så sent igen når den er startet op. Det sker tit med islændere at de når at blive ældre endnu.
    Jeg vil mene at der er mindre du skal vise hensyn til i den alder. Hesten er helt klar på det hele. Du skal selvfølgelig stadig ikke læsse for meget over på den på én gang, men en 6 års kan altså klare noget mere i hovedet end en 3-4 års. I nogle tilfælde kan de være lidt langsommere til at lære, men det er også et spørgsmål om hvor god du er til at træne det.

• #2   16. maj 2013 Af personlig erfaring er det ikke anderledens end en 3-4 års (: Hesten er måske mere rolig og fattet hvis den har været meget i hænder; men hvis den allerede kan skridtes på kan jeg ikke se noget ud over det sædvanlige ved den tilridning (:
    Held og lykke, hvis du vælger at købe den (;

• #3   16. maj 2013 Det er kun et plus, du får en god hest, og den har været meget i hænder, så den kender alle grund tingene, så den er måske ikke så nervøs som en 3 - 4 års kan være.

Mit råd ville dog være, at få et godt bånd til den fra jorden, før du sætter dig op smiley
    Brug gerne den første måneds tid fra jorden.

• #4   16. maj 2013 Synes godt om Josefine kommentar^^ smiley Men det gælder nu for alle ungheste, uanset alder at det er bedst at starte fra jorden.

• #5   16. maj 2013 Jeg kender en som er ved at tilride en 8 års som ikke har været meget i hænder før hun fik den. Og det går super godt. Det er tydeligt at hesten er mere moden end en 3-4 års smiley

• #6   16. maj 2013 Min var 5½ før han blev tilredet, det kan sagtens lade sig gøre, men med mere tålmodighed end de yngre, da en 5-6 års tit har udviklet sin helt egen mening om mange ting.

• #7   16. maj 2013 vi har redet vores de sidste 3 til sent smiley og det fungere nu meget fint, de er jo for det meste næsten færdige med at vokse så derfor skal man ikke holde pause smiley

• #8   16. maj 2013 efter min hest har stået stille i næsten 2 år, så gik det rigtig fint med tilridningen og hun er 12 år smiley

• #9   16. maj 2013 jeg har hjulpet min ridelærer (på det tidspunkt havde jeg stadig part i en rideskole pony) men at tilride en 7 års som havde gået på en fold fra den var 1 år og på et eller andet tidspunkt i hans liv havde de prøvet at tilride ham med en sadel der var for smal om skulderene smiley så han havde bare bukket de her små børn af som der ikke vidste hvordan man red, han stejlede hvergang man lagde hovedtøj på. men han er nu 1½ år senere en fantastisk lille meget frisk ridepony, han har kun næsten lært at få løftet bagben, men det er meget bedre end det var engang smiley
    han er den sødeste og mest snakkesaglige pony nu smiley

så det kan SAGTENS lade sig gøre smiley

Kommentér på:
Erfaringer med sen tilridning? (6 års)

Annonce