Jalousi - agressiv?? {{forumTopicSubject}}
For godt en mdr. siden flyttede jeg min hest hen til en vallak, der havde stået alene nok i et lille år +. Han blev vidst kastreret i en sen alder, han er 16 år nu.
Når men jeg har længe synes han har advaret mig, om at jeg ikke skulle nærme mig min hest, ved at lægge ører en smule og bare hele hans kropssprog, har bedt mig om at gå væk. Nu ligger landet bare sådan, at min hest søger meget hen til mig på folden, og det kan han slet ikke klare. Så i dag da hun var på vej hen til mig, vender han røven til mig og løfter ben ( jeg tror ikke han sparkede, men jeg skyndte mig jo bare væk. )
Så længe jeg er langt fra min hest, er han en enormt sød dreng, der så gerne vil snakke.
Det er bare SÅ træls at jeg bliver nød til at lukke ham ind i boksen HVER gang jeg skal snakke med min hoppe. (de går i løsdrift)
- Har i nogle erfaringer med det? Altså lige pt. er min plan bare at håbe, at han finder ud af, at jeg ikke vil tage hende fra ham. og at han så tilsidst acceptere mig, men det er jo også lidt farligt for mig
Jeg tør ikke sætte ham på plads, da han er ret hingstet og 165-170 høj.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Heste er ikke jaloux
Er han sådan altid når din kommer tæt på ham? For det kan jo være at han slet ikke bryder sig om hende.
jul 2009
Følger: 40 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 149 Svar: 1.184
mar 2007
Følger: 136 Følgere: 125 Heste: 1 Emner: 126 Svar: 2.975
Hvad gør han, hvis du tager ham? Eller hvis du tager dem begge?
jul 2009
Jeg tror ikke det er en god ide at tage dem begge to. De er ikke helt så glade når jeg står i mellem.
mar 2007
Følger: 136 Følgere: 125 Heste: 1 Emner: 126 Svar: 2.975
aug 2010
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 38 Svar: 696
siger mig at enten skal du flytte din hest, eller også må du tage kampen op med ham og dét ville jeg ikke vælge...
Hun er hans hoppe og det kan du ikke gøre ret meget ved
Et sted gik de altid 2 ud og så blev "hingsten" holdt væk med pisk, af en med et vågent opmærksomt øje, som ALDRIG vendte ryggen til ham, mens den anden tog hoppen ud
jul 2009
Årh sådan håber jeg bare slet ikke det bliver Jeg bliver nød til at give det nogle flere chancer også være ekstra opmærksom. Det er også første gang han har truet med ben.
aug 2010
jul 2009
aug 2010
Hvorfor skal du have lov at komme og fjerne hende?
Overlevelsesdriften viger kun for én ting: reproduktion
Dvs til tider kan det bedre betale sig at reproducere sig end overleve
Hvis det er fordi han er sent kastreret, så er du altså oppe imod den stærkeste drift
Hvis det er fordi han har stået ensom, så kan det måske afhjælpes ved at du laver groundwork med ham? Og der igennem for etableret et rigtig godt forhold?
Under alle omstændigheder ville det nok være en tid godt givet ud, så du er nogen og noget i hans øjne
jul 2009
Men du har ret, jeg må nok hellere blive noget i hans øjne
Jalousi - agressiv??
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside