Forståelse for hestens adfærd

Forståelse for hestens adfærd

Medlemmer: 1.767
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
763 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Jalousi - agressiv?? Jalousi - agressiv??

For godt en mdr. siden flyttede jeg min hest hen til en vallak, der havde stået alene nok i et lille år +. Han blev vidst kastreret i en sen alder, han er 16 år nu.

Når men jeg har længe synes han har advaret mig, om at jeg ikke skulle nærme mig min hest, ved at lægge ører en smule og bare hele hans kropssprog, har bedt mig om at gå væk. Nu ligger landet bare sådan, at min hest søger meget hen til mig på folden, og det kan han slet ikke klare. Så i dag da hun var på vej hen til mig, vender han røven til mig og løfter ben ( jeg tror ikke han sparkede, men jeg skyndte mig jo bare væk. )
Så længe jeg er langt fra min hest, er han en enormt sød dreng, der så gerne vil snakke.

Det er bare SÅ træls at jeg bliver nød til at lukke ham ind i boksen HVER gang jeg skal snakke med min hoppe. (de går i løsdrift)

- Har i nogle erfaringer med det? Altså lige pt. er min plan bare at håbe, at han finder ud af, at jeg ikke vil tage hende fra ham. og at han så tilsidst acceptere mig, men det er jo også lidt farligt for mig smiley

Jeg tør ikke sætte ham på plads, da han er ret hingstet og 165-170 høj.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jalousi - agressiv??
  • #1   28. jan 2012
    Heste er ikke jaloux smiley

Er han sådan altid når din kommer tæt på ham? For det kan jo være at han slet ikke bryder sig om hende.

• #2   28. jan 2012 Nej, han elsker hende! Det er kun når jeg tager hende fra ham, at han opfører sig sådan. Og det er kun overfor mig - jeg er så også den eneste der tager hende smiley

• #3   28. jan 2012 Jeg tror nu godt på, at heste kan være jaloux, har hvertfald nogle eksempler med min egen vallak, og en venindes vallak.

Hvad gør han, hvis du tager ham? Eller hvis du tager dem begge?

• #4   28. jan 2012 Han er så høj, at hvis han ikke vil tages, så løfter han sit hovede så enormt højt op, at jeg ikke kan nå ham smiley
    Jeg tror ikke det er en god ide at tage dem begge to. De er ikke helt så glade når jeg står i mellem.

• #5   28. jan 2012 Øv, kan ikke lige komme på flere gode ideer smiley

• #6   28. jan 2012 Det lyder bare rigtig farligt, min erfaring med lignende (2 gange, 2 forskellige sent kasterede, og "deres damer")
    siger mig at enten skal du flytte din hest, eller også må du tage kampen op med ham og dét ville jeg ikke vælge...

Hun er hans hoppe og det kan du ikke gøre ret meget ved

Et sted gik de altid 2 ud og så blev "hingsten" holdt væk med pisk, af en med et vågent opmærksomt øje, som ALDRIG vendte ryggen til ham, mens den anden tog hoppen ud

• #7   28. jan 2012 Pernille J:

Årh sådan håber jeg bare slet ikke det bliver smiley Jeg bliver nød til at give det nogle flere chancer også være ekstra opmærksom. Det er også første gang han har truet med ben.

• #8   28. jan 2012 Nej, det ville da være rart hvis han ville dele hende...

• #9   28. jan 2012 Ja, det bliver han i hvert fald nød til smiley

• #10   28. jan 2012 Problemet er bare at dyr ikke tænker rationelt, det er svært at forklare hvofor han skal dele hende med dig.
    Hvorfor skal du have lov at komme og fjerne hende?

Overlevelsesdriften viger kun for én ting: reproduktion
    Dvs til tider kan det bedre betale sig at reproducere sig end overleve
    Hvis det er fordi han er sent kastreret, så er du altså oppe imod den stærkeste drift

Hvis det er fordi han har stået ensom, så kan det måske afhjælpes ved at du laver groundwork med ham? Og der igennem for etableret et rigtig godt forhold?
    Under alle omstændigheder ville det nok være en tid godt givet ud, så du er nogen og noget i hans øjne smiley

• #11   28. jan 2012 Han er en ældre mands, så han er ikke som sådan enormt godt opdraget, det hjælper heller ikke helt på det.
    Men du har ret, jeg må nok hellere blive noget i hans øjne smiley

Kommentér på:
Jalousi - agressiv??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce