træning op til kåring. {{forumTopicSubject}}
Hej alle friske heste tosser.
Jeg ville høre jer derude der har eller skal have hest med til eksteriør kåring, hvordan i griber træningen an.
Hvad er jeres erfaringer med hvad dommerne ligger vægt på og hvordan træner i og hvor tit osv.
jeg skal have min dejlige 3 årige hoppe med til kåring i år, og synes det kunne være sjovt at høre jer andre hvad i går op i osv, og måske samle ideer til mulig træning da min ikke er tilredet endnu.
min er en anelse tyk og jeg forventer at hun skal smide nogle kilo endnu,.
ydermere hvad gør i ang. pels, barbere i op til en sådan sen kåring ( min har en del hårvækst grundet det friser der er i hende)
Så folkens kom endelig med jeres erfaringer råd eller gode ideer.
sep 2005
Følger: 82 Følgere: 89 Heste: 6 Emner: 4 Svar: 1.607
jul 2005
Følger: 31 Følgere: 103 Heste: 7 Emner: 185 Svar: 1.586
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 53 Heste: 17 Emner: 357 Svar: 4.808
aug 2005
Følger: 33 Følgere: 34 Heste: 6 Emner: 7 Svar: 23
fantastisk nemlig det samme jeg plejer at gøre dog kan min jo så ikke rides endnu, og da jeg for 15 dage siden fik kejsersnit kan jeg ikke gå ture, men vi har skridt bånd der hvor jeg står og havde planlagt skridtbånd 4 dage om ugen i 24 min ( 2*5 min op ad bakke ) og løbe løs i ridehus 4 gange om ugen.
Jeg overvejede også det der med dagen før hun skal afsted at hun ikke skal på fold, for at være frisk, og storebadedag det tror jeg på.
Her vasker jeg hende med glansshampoo over hele kroppen, for herefter at påføre showshine over hele kroppen, klippe og trimme de steder det skal ( klipper heller aldrig ind i ørerne)
og selvfølgelig sørger for hun er pæn og velholdt,
men tænkte det kunne være der var nogen der havde erfaring i hvordan man for trænet noget mere overlinie, og noget balance for jo bedre balance og jo mere smidig de er jo bedre.
( hun skal kåres i dv) og de stiller pænt høje krav.
tak for alle besvarelserne.
kom gerne med flere ideer.
træning op til kåring.