{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

træning op til kåring. {{forumTopicSubject}}

Hej alle friske heste tosser.

Jeg ville høre jer derude der har eller skal have hest med til eksteriør kåring, hvordan i griber træningen an.

Hvad er jeres erfaringer med hvad dommerne ligger vægt på og hvordan træner i og hvor tit osv.

jeg skal have min dejlige 3 årige hoppe med til kåring i år, og synes det kunne være sjovt at høre jer andre hvad i går op i osv, og måske samle ideer til mulig træning da min ikke er tilredet endnu.

min er en anelse tyk og jeg forventer at hun skal smide nogle kilo endnu,.

ydermere hvad gør i ang. pels, barbere i op til en sådan sen kåring ( min har en del hårvækst grundet det friser der er i hende)

Så folkens kom endelig med jeres erfaringer råd eller gode ideer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træning op til kåring.
  • #1   22. aug 2008 Lytter med - skal måske have Miss B til kåring smiley

• #3   22. aug 2008 hvilket forbund skal den kåres i?

• #4   22. aug 2008 vi begynder 3-4 måneder før kåring at gå ture, hver anden dag ca, de sidste 2 måneder gerne hver dag mellem 2-6 km. i rask tempo så hesten skridter riiigtig godt ind under sig selv... øver vendinger (højrerundt) opstilling osv. lukker dem løs i ridehal 2-3 gange. de sidste 1-2 dage op til kåringen kommer de ikke ud at gå, der skal de samle kræfter, til gengæld hedder det store vaskedage hos op... friserer hestene som de skal på store vaskedag, ikke før, studser ørerne så der ikke stikker hår ud, (vi klipper dem ALDRIG ind i øret) trimmer hovskæg, man og hale... vi syr ikke rosenknopper, vi har jyder og tinkere... hehe... min oldenborg skal til dyrskue til september, hun får rosenknopper... men ellers sørger for at hesten er pæn at kigge på, i den rigtige foderstand, ogalle gå-turene sørger for at maven er godt oppe, og den ikke hænger... og så skal de være velopdragede, så alt klapper på dagen...

• #5   22. aug 2008 La dolce:
    fantastisk nemlig det samme jeg plejer at gøre dog kan min jo så ikke rides endnu, og da jeg for 15 dage siden fik kejsersnit kan jeg ikke gå ture, men vi har skridt bånd der hvor jeg står og havde planlagt skridtbånd 4 dage om ugen i 24 min ( 2*5 min op ad bakke ) og løbe løs i ridehus 4 gange om ugen.

Jeg overvejede også det der med dagen før hun skal afsted at hun ikke skal på fold, for at være frisk, og storebadedag det tror jeg på.

Her vasker jeg hende med glansshampoo over hele kroppen, for herefter at påføre showshine over hele kroppen, klippe og trimme de steder det skal ( klipper heller aldrig ind i ørerne)
    og selvfølgelig sørger for hun er pæn og velholdt,

men tænkte det kunne være der var nogen der havde erfaring i hvordan man for trænet noget mere overlinie, og noget balance for jo bedre balance og jo mere smidig de er jo bedre.

( hun skal kåres i dv) og de stiller pænt høje krav.

tak for alle besvarelserne.
    kom gerne med flere ideer.

Kommentér på:
træning op til kåring.

Annonce