{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stikker af
  • #1   11. maj 2013 Lige inden du man mærke han løber, så laver du en volte, for så har han ikke mulighed for det, og syntes ikke det er sjovt at løbe så stærkt på en lille volte - og så rid med martingale smiley

• #2   11. maj 2013 Jeg rider med fortøj, og det gør jeg også, men problemet er bare at det må jeg ikke gøre til stævner smiley

• #3   11. maj 2013 Er der kommet nye regler? Jeg har altid startet med fortøj med martingalle i.

• #5   11. maj 2013 Fra reglementet på rideforbund.dk under spring

Hjælpetøjler; Martingal, fortøj, glidetøjler, etc.:Ringmartingal og fortøj er tilladt. Alle andre hjælpetøjler er ikke tilladt. Ved opvarmning, heste: Glidetøjler tilladt - dog ikke under springning.

Så rid du bare afsted med den på springbanen smiley også sæt en martingal på smiley

• #6   11. maj 2013 Jeg tror hun mener hun ikke må ride volter...

Har du fået tjekket tænder osv?

Der er nok ikke så meget andet at gøre end at øve stopsignalet, gå tilbage til grundtræning,
    cavalettis, bom træning, små spring hvor du kun traver på forhindringerne osv i den dur.

• #7   11. maj 2013 Min søsters part har det på samme måde i både trav og galop i traven når den begynder og løbe så skal rytteren i letridning selv sætte tempoet ned ved og at man sætter og rejser sig langsommere end normalt i mens med laver halve parader i galop så sidder man for det meste ned og det er det bare at skubbe ens ben lidt frem sætte sig tungt i sadlen og lave halve parader

• trine j
    trine j Tilmeldt:
    nov 2010

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 27
    #8   11. maj 2013 Du skal have styr på din dressur inden du begynder at springe overhovedet!

• #9   11. maj 2013 Mente at man ikke måtte lave volter! smiley

• #10   11. maj 2013 Tak for hjælpen! smiley

Trine j: Jeg har redet dressur på ham i 4 år, og han løber ikke så meget når vi er på en dressur bane og har ingen problemer med at stoppe ham i dressuren smiley

der er kun når vi skal springe at han tonser afsted, jeg sætter mig tilbage og klemmer med mine ben, og prøver at snakke stille og roligt med ham! Vi har tjekket hans tænder! smiley

• trine j
    trine j Tilmeldt:
    nov 2010

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 27
    #11   11. maj 2013 Hvis du har styr på dressuren har du også redskaberne til at stoppe ham, på den måde mener jeg du bør træne dressuren

• #12   11. maj 2013 Den udvendige tøjle er alfa omega! om som de andre siger, virkelig bare få øvet den i dressuren - har selv en stærk dame at styrer rundt med, det kræver meget arbejde! smiley

• #13   11. maj 2013 Isabella: Så min hoppe som stikker af på tur og ellers reagerer perfekt alle andre steder, der skal stopsignalet bare øves?

Hold nu op! Når hesten stopper perfekt andre steder er det IKKE stopsignalet den er gal med! smiley

• #14   11. maj 2013 the Cherokiees: hvis hesten IKKE stopper, når man ønsker det, så ER det stopsignalet, der ikke virker! Længere er den ikke.
    Alle de "hjælpemidler" der findes er for personer, der ikke kan eller vil træne deres hest.
    Glem alt om, at din hopper stopper perfekt - i den sammenhæng betyder perfekt nemlig altid og det vil din hoppe ikke - altså så er der huller i jeres træning.

• #15   11. maj 2013 Bruger kun fortøj fordi han smider sit hoved op ad, og vil ikke så gerne have hans hoved lige i smasken, ellers træner jeg ham meget med at stoppe ham på et lige spor, men ja igen stopper perfekt alle steder undtagen springbanen.. smiley

• #17   11. maj 2013 US-Mustang: Så skal du være velkommen til at komme ud og prøve at stoppe min hoppe når hun 'PLING!' begynder at løbe på en befærdet vej.

Uanset hvad kan man ikke stoppe hende og det er ikke fordi jeg ikke vil, men som du siger så KAN jeg ikke træne det og det er IKKE på grund af at jeg ikke har kompetencen til det, det er fordi det er for farligt at træne der hvor hun stikker af.

Hun stikker kun af på ét bestemt sted, og det er på en befærdet vej hvor hun så bare lukker ned og så kan man sidde og hive og slide og sige 'stooop' og alt det man nu så fint har trænet ind i hende ALLE andre steder men hun stopper ikke.

• #18   11. maj 2013 Isabella: Jeg risikerer både mit og hestens liv hvis jeg skal træne det, der hvor det går galt.

• #19   11. maj 2013 Jeg kan ride fint 10-15 meter fra det sted hvor hun løber, som ligner præcis det samme som der hvor hun løber og stopper hende fint og det hele men lige der så sker der et eller andet og så løber hun.

• #20   11. maj 2013 The Cherokiees:
    Træning og træning. Du leder bare efter en undskyldning for at acceptere problemet. Der er så mange måder, man kan træne det problem på uden det bliver farligt, så hvad angår kompetancen, så kan man klart diskutere det - især hvis man har den holdning, at man ikke kan løse et problem eller det er hestens skyld.

• #21   11. maj 2013
    Jeg vil super gerne have metoder hvor på, man kan træne en hest i at stoppe - når stopsignalet virker super, men fx. ikke på galop på hjemvejen, hesten pludselig smutter e.l - hvordan skal man træne et stopsignal, i en situation hvor man ikke kan stoppe hesten og hvor det at fremprovokere situationen er potentielt farligt?

• #22   11. maj 2013 krikken. Det træner man alle de tidspunkter, hvor man omgås hesten. Det er et spørgsmål om tillid mellem hest og handler.

• #23   11. maj 2013
    Ah, lige det svar jeg forventede :o).

• #24   11. maj 2013 krikken.
    Hvorfor spørger du, hvis du kender svaret?
    Og igen, hvis du kender svaret, hvorfor løser du så ikke problemet?

Det kunne må skyldes, at du ikke ved hvordan. ;=)

• #25   12. maj 2013 Synes godt nok du lyder noget nedladende for tiden, US..

Hvis hesten vil løbe, så LØBER den. Uden at tage hensyn til at der sidder en rytter på ryggen af den, og hvor godt stopsignalet end er trænet. Det ér et dyr, med egen vilje, og bliver den bange og vil løbe, så gør den det.

• #26   12. maj 2013 Sassie. hvis den ikke har tillid til rytter/handler, så løber den - ellers IKKE.
    Derfor virker stopsignalet IKKE, da samarbejdet ikke er godt nok.
    Uanset hvilken grund I finder, så er det et spørgsmål om træning og viden.

PS. spar mig for din holdnig til hvad der er nedladende eller ej. Hvis du læser kommentaren der er svaret på, så bør du kunne forstå svaret.

• #27   12. maj 2013
    Det undlader jeg at svare på, med den tone det er skrevet i :o).
    Derfor jeg normalt ikke stiller sig spørgsmål, man får svar i en nedladende, arrogant og flabet tone :o).

• #28   12. maj 2013 Det er jo ikke fordi jeg ikke kan stoppe ham, han løber bare aaaalt for stærkt? det har jo ikke noget med hans stop signal at gøre? smiley

• #29   12. maj 2013 US-Mustang: Så kald det en undskyldning. Men jeg vil ikke risikere mit og hestens liv på grund af at du mener at det bare er en undskyldning og at det bare er tillid der mangler.

Min hoppe og jeg har kendt hinanden i snart 4 år og hun stoler på mig, men hun er også et væsen der kan blive forskrækket, stresset, ked af det og sur. Hun har været lukket ned ved de sidste to ejere, fordi hun har gået turistridning og der var et nyt menneske der red på hende hver dag så det sidder simpelthen så dybt i hende at til tider lukker hun ned igen.
    Nu hvor jeg er begyndt at lukke op for hende og give hende et valg, så nogle gange vælger hun at hun kan simpelthen ikke forholde sig til en situation og det eneste hun kender til er så at lukke ned og nu er hun begyndt at løbe også.

Vi træner stadigvæk at selvom det måske er en smule uoverskueligt for hende så skal hun lære at forholde sig til det. Men vi KAN ikke træne det på det sted hvor hun lukker ned pt. fordi at vi så sætter alles liv på spil. Både mit, hestens og de i bilen som vi kan komme til at ramme fordi jeg ikke kan styre hende.

• #31   12. maj 2013 US - Så siger vi det. Du kan IKKE tage et flugtinstinkt 100% fra hesten, og uanset hvor meget tillid en hest har til en, kan den blive bange og løbe, hvor man ikke kan stoppe den. Hesten lukker af, og tænker ikke på andet end at komme væk.
    Hvis min pony vælger at løbe, så gør den det. Og så kan man ikke stoppe hende, før hun selv vælger at stoppe.
    Men hvis det er af din overbevisning at du kan tage instinkterne 100% fra et dyr, så fred være med det. Jeg er bare ikke enig.

Og nej, jeg vil ikke spare dig for min holdning, for jeg har altid ment du har været meget fornuftig at høre på. Men det har vendt 180 grader efterhånden + jeg har ytringsfrihed, så jeg siger min mening hvis det er det jeg vil, til hvem jeg vil.

• #32   12. maj 2013 Camilla - Så må du få ham til at gå afslappet :). Rid en masse volter til han går som DU vil have det. Og så kan I ride videre, når han går i et okay tempo smiley

• #33   12. maj 2013 Sassie&Natash: Tak det vil jeg prøve! smiley

• #34   12. maj 2013 Så lidt :). Det har hjulpet på den Fjolle jeg rider til springning :). Bortset fra hun så glemmer det hele igen bagefter når vi sætter i galop, men det svært at træne når man kun rider den 1 gang om ugen :p.
    Held og lykke med det hele :D.

• #35   12. maj 2013 Ha, nemlig! De glemmer hurtigt smiley Tusind tak smiley

Kommentér på:
Stikker af

Annonce