Stikker af {{forumTopicSubject}}
Min hoppe på 1 år og 2 måneder er begyndt at være lidt ustyrlig. Når man skal hente hende ind fra fold er hun meeget langsom og stopper heele tiden. Når man endelig er tæt ved lågen så låser hun bare i halsen så man ikke rigtigt har en chance for at holde hende, og så jorder hun bare heeelt ned i den anden ende af den kæmpe græsfold igen, til de andre heste. Det kan gentage sig op til 6-7 gange, hvor jeg så endelig får hende ud, enten fordi hun 'giver op' eller hvis jeg har nogle til at tage en af de andre heste med ned til lågen.
Jeg har fået råd som at tage tovet rundt om mulen, og så kan jeg også bedre holde hende, men jeg synes bare ikke det holder i længden, fordi så bliver hun helt vildt stresset, tripper rundt med hovedet højt og er meget hidsig. Har I nogle råd til hvad man kan gøre?
Ind imellem kan hun finde på at hoppe rundt om en, bukke/sparke, og stejle. Hvordan mener i man skal reagere i sådan en situation?
Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal håndtere hende. Nogle mener at jeg bare skal være hård, og virkelig sige fra så hun lærer lige med det samme hvad der er forbudt. Andre mener at jeg bare skal være konsekvent og have tålmodighed, men ikke råbe eller noget lignende, og så er der alle mulige andre meninger også (:
Jeg skal snart have hjælp/undervisning, men vil lige høre lidt fra jer her også (:
(hvis i synes jeg lyder uerfaren skal det måske lige nævnes at der bare lå et føl på folden 2 måneder efter jeg købte min hoppe, så jeg var ikke liige forberedt og har ikke erfaring med føl, men det er ellers gået rigtig fint)
jan 2007
Følger: 105 Følgere: 179 Heste: 3 Emner: 353 Svar: 3.401
Jeg vil rigtig gerne gå nogle ture med hende, men hun er altid heelt vildt oppe at køre, tripper rundt og prøver at stikke af når jeg går ud af stien med hende, men jeg tror det er fordi hun ikke vil være alene. /:
okt 2008
Følger: 38 Følgere: 35 Emner: 200 Svar: 2.223
Har sagt til dem der håndterer Laudino, at hvis han opfører sig grim, må de klappe ham hårdt på bringen.. - øvrig opdragelse står jeg selv for..
jul 2007
Følger: 136 Følgere: 727 Heste: 15 Emner: 175 Svar: 1.387
Og de prøver hele tiden grænser i den aldre, og der er du nød til at sige fra på de rigtig tidspunkter!
Hvis hun tripper og render rundt, og det bare fustertion over at hun ik kan komme væk fra dig.
Syntes det er fint med tovet rundt om mulen, men bare ik hver gang, for så vender hun sig bare til den skal være der.
Du har ik mulighed for at få en til at stå ved ledet, klar til at åbne når du kommer, og hvis du kan mærke hun er ved at stikke af, så vend hende rundt om sig selv.
jan 2007
Men hun reagerer meget på at man hæver stemmen, tror i det vil hjælpe at jeg råber NEJ lige så snart hun begynder at trippe/løbe? og så hive/rykke i tovet, og selvfølgelig rose når hun går pænt (: det er kun inde på folden og lige når man kommer ud derfra samt på tur at jeg har problemer med at trække hende. på banen, i ridehus, rundt på gården osv. kan jeg trække hende bare i en snor om halsen(det er jeg tit nødt til fordi hun altid smider sin grime på folden).
jul 2007
Følger: 136 Følgere: 727 Heste: 15 Emner: 175 Svar: 1.387
jul 2007
Følger: 77 Følgere: 69 Heste: 7 Emner: 106 Svar: 456
Den er bare supper god (:
jan 2007
Stikker af
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside