{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

ivrig...? {{forumTopicSubject}}

hej.
Min hest er begyndt at "løbe" når jeg ligeså stille samler ind i tøjlerne. Den stikker hovedet op i skyerne og går hurtigere og hurtiger..(det er kun når jeg har løse tøjler i skridt og så skal samle ind). Jeg kan gøre det ultra stille og den gør det stadig...Har også prøvet at slippe når den gør det men hjælper heller ikke...jeg ved ikke om det bare er fordi den er ivrig efter at trave og komme til at lave noget eller hvad der er galt.. ? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ivrig...?
  • #1   28. apr 2013 Jeg tænker, at din hest kan have lært at når du korter tøjlerne, så betyder det i skal til at lave noget, og derfor traver den frem. Der er rigtig mange heste og ryttere der har det problem, jeg har også selv haft det smiley
    Kort tøjlerne ind i mellem også når i skridter, uden at sætte i trav. Sætter hesten i trav så sætter du den ned igen. Lav noget skridtarbejde så hesten finder ud af, at den ikke skal trave hver gang i skal lave noget smiley

Men husk - det kan også være tænderne, nakken, eller andet.

• #2   28. apr 2013 Min gamle part gjorde det samme, da ejeren smed biddet, hjalp det.
    Synes du skulle prøve om det hjalp, og hvis det gør, så er det nok biddet der er noget galt med smiley

• #3   28. apr 2013 Min hest er også ved at udvikle den vane, når jeg rider tur... Du skal øve hesten i at man godt kan gå langsomt, selvom tøjlen er kort. Der er mange ryttere der lader hesten få lang tøjle når de skridter og sætter dem i trav, lige så snart de har taget tøjlen op, så lære hesten at når man tager tøjlen og, skal man trave:) Du kan prøve at lave en masse skridt arbejde, med volter osv. for korte tøjler;)

• #4   28. apr 2013 jeg plejer også at skridte varm med løse tøjler, tage tøjlerne ind og skridte lidt hvor han går til bidet og så trave smiley Han har stort set ikke været redet her i vinters så som overskriften siger så har jeg lidt i tankerne at det kan være det er fordi han er ivrig for at komme ud at lave noget. Men vil selvfølgelig tjekke om det har noget med bidet og gøre.

• #5   28. apr 2013 Helt klar tid til tandlæge:-)

• #6   28. apr 2013 Er det ikke bare dyrelægen? Og nogle der ved hvad det ca. Koster? smiley

Kommentér på:
ivrig...?

Annonce