{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

At få hende helt ud {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har det problem at når jeg rider Shauna på en cirkelvolte eller når hun går på kortsiderne, kan jeg ikke få hende til at gå helt ude på volten. Hun skærer altid noget af.
Det irriterer mig virkelig!
Jeg ved ikke hvad jeg helt gør forkert.

Når jeg rider hende på en cirkelvolte for eksempel støtter jeg hende op på udvendige tøjle, presser med indvendige Schenkel, runder på indvendige og lægger vægten på indvendige siddeben.

Men det som om hun ikke rigti kan komme ud på volten..

Hvad ville jeres råd til mig være?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At få hende helt ud
  • #2   6. apr 2013 Vægten på udvendige sædeben? (:

• #3   6. apr 2013 Prøv at tage udvendige hånd ud, og pres med indvendige ben, of så lig vægten mod udvendige. smiley
    Så skulle det gerne hjælpe smiley

• #4   6. apr 2013 Nååå ja for Søren! Det hænger da fint sammen med det min underviser siger; når du drejer skal du presse med nye indvendige ben og lægge vægten på nye indvendige sædeben..
    Så egentlig sidder jeg jo konstant og beder hende om at dreje..
    Kan det være derfor hun kun vil lave små volter? smiley

• #5   6. apr 2013 Det kan det sagtens. smiley

Det kan os godt være hvis hesten er lettere stil i udvendig side, for så strammer det jo a h til når den skal stilles på indvendige :-)!

• #6   6. apr 2013 Den forstod jeg ikke helt? smiley

• #7   6. apr 2013 Hvis hesten er stiv fx på højre side, og du beder den stille sig til venstre, så strammer det jo i den højre side hvor den er stiv! smiley dette kan os være en grund til at hesten ikke vil lave små volter smiley

Håber det gav mere mening nu smiley

• #8   6. apr 2013 Nå nej tror du misforstår mig smiley
    Hun vil meget gerne lave små volter smiley
    Det er det der er problemet, jeg kan ikke få hende ud på en almindelig stor volte smiley

• #9   6. apr 2013 Årh på den måde. Min fejl smiley

Men så prøv på den måde jeg skrev først med at tage udvendige hånd ud til siden, pres godt med dit indvendige ben og lig vægten mod udvendig smiley
    Men hun hele tiden og stil hesten indad, ikke meget, men bare så den ikke lærer at skulle stille sig udad på en volte smiley

• #10   6. apr 2013 Hun går altid pænt rundet, og hun tilbyder næsten selv rundingen. Nu skal jeg bare have hende ud og gå pænt på volten smiley

Det du siger er at jeg skal gøre det samme som før, bare andre vægten?

• #11   6. apr 2013 Ja, og så vis hende vejen der ud ved hjælp af udvendige hånd, den tager du ud mod barrieren:-)

• #12   7. apr 2013 Jeg havde samme problem med min part. Hun havde en periode hvor hun gik helt op af væggen eller tullerede rundt på midten... Jeg gjorde det at jeg tog MEGET af farten, halve parader, og så bare red cirkel volte efter cirkel volte indtil jeg var tilfreds med måden og stedet hun gik. Det gik så stærkt hun bare løb rundt på midten og var ligeglad med hvad jeg gjorde. Det hjalp at tage meget af farten da jeg tvang hende til at gøre om jeg sagde. det med at ride det samme sted.. Tjaa der gik ikke længe inden hun fangede den så det tog måske kun to volter inden hun gik hvor jeg ville.

der er ingen problemer nu.

• #13   7. apr 2013 Hmm.. Det bliver bare svært at tage fart af uden hun falder i skridt fordi hun i forvejen har en meget langsom m kontrolleret trav smiley

• #14   7. apr 2013 bliv hård med indvendige ben ... lad være med at ride op af væggen, rid på inderbanen, og så snyd hende når du er ved at være færdig med volten, og du kan mærke at hun skærer af, fx laver en volte til højre, så i det hun begynder at skære af, drejere du hende til venstre, uden at komme helt hen til væggen, så hun lærer at lytte bedre til dig smiley

Kommentér på:
At få hende helt ud

Annonce