{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

Få hende frem? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

jeg har det problem nogle gange, hvis jeg lige har haft min hest udenfor stalden fx. på en gå tur eller lign.
Ja så vil hun ikke ind igen.. så står hun bare stille og vil IKKE rykke sig. Jeg har prøvet at bakke hende, som hun selv gerne vil og være bestemt og tage fat i grimen og sagt NU GÅR VI!. Men ja hun træder bare tilbage og kan kun lokkes med hvis der er mad..

- Self. vil hun bare gerne være ude ved græsset .. i know. Men hun skal jo med ind igen smiley

Hvad gør jeg?

Håber i kan hjælpe smiley

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Få hende frem?
  • #1   19. dec 2009 jeg havde lidt samme prøblem med min gamle hest nogen dage ville hun bare ikke gå med ind fra folden. jeg holdt presset på hende ved at trække let i træktorvet konstant, lige så snart hun gik bare et halt skridt frem slap jeg trykket når hun så stoppet igen lage jeg pres på igen. det kunne godt tage over en time før hun gik med ind, men hun lært det og tilsidst havde jeg aldrig problemer med hun ikke ville gå med mig.

• #2   19. dec 2009 Har du prøvet at bakke hende hele vejen ind i stalden??

Ellers prøv at øve med hende at når du går skal hun også gå... Få evt en til at gå bag ved hende, og hvis hun stopper uden du har sagt at hun skal gøre det, kan personen ligge en hånd på hendes bagdel eller ligge en pisk lige på bagdelen.

• #3   19. dec 2009 Mit føl ville ikke gå ind at ledet eller ind i stalden, så fik jeg 3 gange en til og give den et ordentligt rap af pisken, siden haar der ikke været noget.

• #4   19. dec 2009 Jeg vil råde dig til det samme som annika, det har også hjulpet på mine to heste som gjorde det samme og nu gør de det ikke rigtig mere. Og hvis de prøver på det og mærker presset så ved de godt at de ikke vinder og så går de med mig alligevel smiley
    Det er helt klart den allerbedste måde at gøre det på synes jeg, det kræver bare lige en god portion tålmodighed. Har også fået metoden anbefalet af en dyreadfærdsterapeut

• #5   19. dec 2009 Måske hun keder sig i stalden?
    Hvor meget fold-tid får hun?
    Hvis det er fordi hun keder sig på stald, kan det måske hjælpe, hvis hun enten kommer mere på fold, eller hvis du gør hendes boks-tid sjovere - sørger for at hun har noget at lave i boksen, måske noget legetøj, hø-net osv...
    Håber i finder en løsning! smiley

• #6   19. dec 2009 Jeg ville nok lade være med at følge Lindas råd. I særdeleshed når hun snakker om træning af et føl.

Det lyder som om du ikke har fået lagt et 'gå' signal ind. Jeg har haft samme problem med min plag, han ville ikke gå igennem en port, og jeg fandt ud af at det var problemet.

Læg evt en rebgrime på den, da det kan forstærke signalet. Træk i rebet og hold trækket ind til den flytter et ben. Slip i samme øjeblik. Det er belønningen, og den skal komme i samme øjeblik. Gentag indtil signalet sidder fast og den flytter sig så snart den mærker et tryk i nakken.

• #7   19. dec 2009 enig med mia h, jeg mener aldrig man skal slå et føl smiley

• #8   22. dec 2009 Jeg vil prøve det med at holde trykket endtil hun går bare et skridt frem.

Ville ALDRIG slå hende fordi hun ik vil gå frem.

Hun er på fold fra meget tidlig om morgen og først ind langt ud på eftermiddagen. Kan være jeg skulle prøve med et legetøj?

• #9   23. dec 2009 Det er da ihvertfald et forsøg værd.. smiley

• #10   23. dec 2009 sys det lyder rigtig fornuftigt..

Kommentér på:
Få hende frem?

Annonce