Kan ikke få ham frem.. {{forumTopicSubject}}
Kan simpelhent ikke få Thor frem i traven hvilket gør mig ret så ked af det da jeg føler problemet er mig hvilket det også er.
Jeg har min nye underviser til at ride ham 2 gange ham ugen også kommer jeg selv op de sidste 10 - 15 min. Det går så fint når hun rider ham og han går så perfekt med hende og kan lave det fleste øvelser uden at spænde op eller gå ad H til.
Så kommer jeg op hvilket også er fint, men når jeg så sætter mig ned på ham går han helt i stå i traven hvilket jo gør mig endnu mere trist da han lige gik så fint. Jeg kan f.eks. ikke lave en schenkelvigning på ham uden har spænder helt op også smider ryggen. Jeg kan kun få ham frem hvis jeg ikke sidder ned på ham i traven. Jeg har redet med 2,5 cm. spore på ham hvilket hjalp men da jeg selv syntes mine ben er lidt urolige har jeg skiftet til 0,5 cm. Jeg nægter at ride med pisk!
Men nogle som har nogle foreslag til hvad jeg kan gøre for at hjælpe ham? Har har styrken bagtil, lige fået en sadle som jeg kan sidde i næsten (pga. ryg) han har ingen smerter i ryggen.
jan 2009
Følger: 92 Følgere: 92 Heste: 4 Emner: 63 Svar: 2.016
feb 2008
Følger: 115 Følgere: 128 Heste: 6 Emner: 245 Svar: 1.874
1½ til 2 skovle fulde havre (Vitaminer og mineraler er blandet i)
2 store håndfulde Alfa A (lucerne) fordi så har han noget at tykke på
Også får han en lille skovl müsli sport så han får noget mere energi
så han får alt hvad han har brug for
jan 2009
Følger: 92 Følgere: 92 Heste: 4 Emner: 63 Svar: 2.016
sep 2009
Følger: 15 Følgere: 24 Heste: 5 Emner: 6 Svar: 679
Hvad med dit sæde? Kan der evt mangle fremdrift der? Jeg har osse dårlig ryg og kan somme tider have lidt besvær med at drive med sædet pga jeg bliver stiv i lænden.
Måske sidder du selv og spænder i ryggen? Så bliver det nemlig ubehageligt for ham når du sidder ned.
feb 2008
Syntes ikke der mangler fremad drift med mit sæde. Det kan godt være at jeg sidder og spænder da jeg har en tildens til at falde forover også skal bruge de krafter jeg nu har tilbage efter faldet til at holde mig selv tilbage.
apr 2007
Følger: 124 Følgere: 125 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 293
Min gjorde det præcis modsatte da jeg fik ham, og jeg kunne simpelthen ikke holde ham. Han løb, slog fra, og var slet ikke igennem for hjælperne.
Men efter vores uheld, hvor han virkelig gjorde sit for at redde styret er jeg, underligt nok, blevet helt tryg ved ham. Nu rider vi til træning øvelser til st. George.
Det lyder måske ulogisk, men heste er jo utrolig følsomme, så måske?
feb 2008
Kan ikke få ham frem..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside